Els escenaris de “La plaça del Diamant”

img_1605.JPG

Avui he fet l’itinerari literari de “La plaça del Diamant” amb els meus alumnes de 2n de Batxillerat. Molts ja s’havien llegit la novel·la, i uns quants encara estan a mitges. Pel que m’han comentat a la majoria no els agrada la novel·la, la troben lenta, massa obsessiva amb el tema dels coloms i amb les neures de la Colometa. Alguns, l’han trobada més interessant. Després d’alguns comentaris que hem fet a classe, s’han fixat en el simbolisme de molts detalls: l’embut, els coloms, les balances, etc, i diuen que li estan trobant el gust. Espero que després d’aquest recorregut tots puguin aprofundir més en la lectura.

Hem començat l’itinerari a Sant Gervasi, al carrer on va néixer Mercè Rodoreda i hem anat baixant fins a Gràcia, passant primer pels Josepets. Hem visitat llocs que formen part del dia a dia, llocs del barri que per mi són quotidians. Però avui els he vist des d’uns altres ulls, i m’he sentit transportada en el temps i en l’espai. Veure la meva ciutat, el meu barri, acompanyada per un grup de nois i noies de divuit anys, passant per l’embut del túnel del temps i imaginant-me’l com devia ser fa setanta anys. També he sentit nostàlgia per espais que he conegut a través de la novel·la i que avui ja no existeixen. Per un temps i un país del qual queda una traça molt fina.

Sempre m’agrada sortir de l’institut. És molt gratificant per tots sortir de les quatre parets de l’aula. Fer les classes a fora: tocant la realitat. Els alumnes aprenent molt més, i aprofundeixen el tema. A més el contacte amb els alumnes és més viu i la relació s’enforteix.

Per veure més fotos i les seves opinions podeu visitar el BloCat.

174 thoughts on “Els escenaris de “La plaça del Diamant”

1. 123bet

A very interesting topic, I think this is one of the most important information for me. And I’m glad to read your article

2. surveyz

Abstract As Colometa, folk-heroine of Rodoreda’s La plaça del Diamant brought … twentieth century to today not only reflects the evolution of the stage, …

3. Albert smith

It is very nice and informative blog through which we gain a lot information for our some purpose. you did a great job and i appreciate your effort. Very nice shear and keep on sharing. Yes i agree with your post. It contains very important data and i use it as my personal use. Your 95% posts are useful for me and thank you so much for sharing this wonderful blog.Get best Dubai App Development service you visit here site https://www.mistersaad.com/

4. jcpassociates

The land belonged to a jewel tycoon called Josep Rossell. In honour of his trade the area was given names related to jewellery, hence the name of the square, ‘Plaza of the Diamond’. During the Spanish Civil War Gràcia was a hive of political subterfuge and anti-state sentiments.

5. love problem solution

A very awesome blog post. We are really grateful for your blog post. You will find a lot of approaches after visiting your post. I was exactly searching for. Thanks for such post and please keep it up

6. jejime9225

Hey! Anna’s Linens Customer Satisfaction Survey is giving an opportunity to win the $50 Anna’s Linens Gift Card to every customer.

7. BeeTV

An amazing article, really informative and innovative, that lets us know about new updates. really valuable. thank you so much

8. MegaBox Hd

This is to let you know your rating. I have to say we are having this discussion online. This post is just a follow-up discussion. Restrict this message.