ACTIVITAT TAC: PROFESSORS PER UN DIA!!

0

 

1839531915_ad36ca4ab1_b

 https://www.flickr.com/creativecommons/

PROFESSORS PER UN DIA

ACTIVITAT DIGITAL DE MATEMÀTIQUES DESTINADA AL GRUP 3.1 DE TERCER D’ESO

Tal i com vaig explicar en la última sessió, heu de fer una activitat puntuable durant aquest tema a més a més de l’examen escrit. Us he dividit en grups de 3 (en el suro de l’aula teniu la conformació dels grups), de manera que hi han 8 grups. Cada grup té assignat un dels mètodes de resolució de sistemes que hem vist en la unitat (Gràfic, Substitució, Igualació i Reducció), de manera que cada mètode està assignat a dos grups.

L’activitat consisteix en que cada grup heu de gravar un vídeo explicant el mètode de resolució que se us ha assignat, de manera que mentre es va explicant el mètode s’anirà resolent un exemple en una pissarra. Un dels integrants del grup serà l’encarregat de gravar, un altre membre farà l’explicació oral del mètode i el tercer membre anirà resolent l’exemple en la pissarra. Heu d’assatjar en casa i la gravació final la farem durant la setmana del 23 al 27 de març (durant les hores de matemàtiques anireu sortint per grups, acompanyats amb el professor de reforç i ho gravareu en el laboratori de ciències, que aquella setmana està lliure). Disposareu de 10 minuts per fer la gravació, així que heu d’assatjar-ho be!!!

Podeu gravar amb una càmara o simplement amb el telèfon mobil i desprès heu de penjar el vídeo a Youtube (https://www.youtube.com), i enviar-me l’enllaç a l’activitat que us he obert al moodle del centre (http://agora.educat1x1.cat/iesterraalta/moodle/)

A continuació podeu veure un exemple:

Imatge de previsualització de YouTube

L’objectiu d’aquesta activitat és aplicar les eines digitals a la nostra matèria, que aprengueu a fer i publicar un video tutorial i, sobretot, a explicar de manera clara i coherent un procediment matemàtic.

S’avaluarà la corrrecció en l’exposició oral, la qualitat del video, la correcta resolució del sistema i la claredat en l’explicació. Aquests videos s’utlitzaran en el centre com a exemples per a cursos posteriors.

Treballarem les següents dimensions i competències digitals:

 – INSTRUMENTS I APLICACIONS

Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals.

– TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ENTORNS DIGITALS DE TREBALL

Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Organitzar i utilitzar un entorn personal de treball i aprenentatge amb eines digitals per a desenvolupar-se en la societat del coneixement.

– COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL·LABORACIÓ

Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu

– CIUTADANIA, HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL

Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

MOLTS ÀNIMS I BONA FEINA!!!

SETMANA DEL 9 AL 13 DE MARÇ

0

3 ESO

Aquesta setmana hem estat repassant els 4 mètodes de resolució de sistemes, i hem fet un exercici puntuable per veure quin grau d’assoliment tenieu cadascú de vosaltres.

Dilluns vinent es l’examen, així que aquest cap de setmana a estudiar fort!! Ànims!!!

SETMANA DEL 9 AL 13 DE MARÇ

0

2 BAT

Aquesta setmana hem repassat els conceptes més importants del tema, així com corregit aquells exercicis dels quals havien més dubtes. Dimecres vam fer l’examen del tema 7 i dijous vam encetar el nou tema: Aplicacions de les derivades.

Ja teniu feina per dilluns: activitats 2 a 6 del llibre!!

Bon cap de setmana!!

SETMANA DEL 23 AL 27 DE FEBRER

0

3 ESO

Aquesta setmana hem explicat el mètode de substitució per resoldre sistemes d’equacions. En classe hem vist exemples de com aplicar aquest métode i hem resolt algunes activitats de la fitxa (58, 59 i 60).

Els deures per dilluns son els exercicis 61 i 62 de la fitxa del Tema 5 (II). Recordeu també anar estudiant per al proper examen de problemes (dimecres dia 4 de març).

Bon cap de setmana!!!

SETMANA DEL 23 AL 27 DE FEBRER

0

2 BAT

Aquesta setmana hem començat el Tema 7, Derivades i Regles de Derivació.

Hem explicat la definició de Funció Derivada, així com les Regles de Derivació i hem vist exemples de com aplicar la definició i les regles al càlcul de derivades, tant en general (x) com en un punt determinat (x0).

Hem fet les següents activitats del llibre (Tema 7): 1,2, 3, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 i 17.

Els deures per al dilluns són les activitats 18 a 24 (ambdues incloses)

Bon cap de setmana!!!!

BENVINGUTS AL CURS 2014/2015!!

0

MATES

 Hola a tots i totes!!!

En aquest bloc aniré publicant setemana a setmana el que hem anat fent en classe, els deures que teniu per al cap de setmana i penjaré arxius per descarregar i/o imprimir.ç

A més, en la pàgina del vostre curs teniu el calendari amb les unitats didàctiques i les dates d’examen.

Espero que aquesta informació us sigui útil i us ajudi a planificar l’estudi de la matèria. Per suposat, podeu fer-me arribar comentaris, dubtes i tot el que vulgueu relacionat amb la matèria per aqui.

Bon curs a tothom!!!

Go to Top