El Tercer Món

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • L’IDH
  • El colonialisme
  • GIBRALTAR
  • POBLES INDIGENES
  • EL TERCER MÓN I PAU
  • FAM
  • EPT
  • EL JOC

Hola, món.

MONTSERRAT | 3 juny 2011

😉 ESTEU AL CRÈDIT “EL TERCER MÓN” UNA OPTATIVA DEL DEPARTAMENT DE CIÈNCIES SOCIALS

AMB L’OBJECTIU DE MOSTRAR LA SITUACIÓ DE DESIGUALTAT QUE HI HA ENTRE ELS PAÏSOS DEL NOSTRE PLANETA DES DEL PUNT DE VISTA  DESENVOLUPAMENT-SUBDESENVOLUPAMENT.

EL TERCER MÓN ÉS EL RESULTAT D’UN PROCÉS HISTÒRIC DEGUT LA COLONITZACIÓ QUE HA PORTAT A LA SUBORDINACIÓ D’UNS PAÏSOS RESPECTE UNS ALTRES DESENVOLUPATS.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Index de continguts

MONTSERRAT | 2 juny 2011

0. Introducció

  • El concepte de Tercer Món
  • Característiques dels països del Tercer Món
  • Elements de l’IDH
  • Conceptes Nord-Sud i Centre-Perifèria
  • Existeix el PIB de la felicitat?

1. El orígens històrics

  • El colonialisme
  1. conceptes
  2. fases històriques
  3. colonialisme d’Espanya
  4. causes i efectes
  5. els indígenes avui dia
  • La descolonització :

1. conceptes

2. fases històriques

3. la globalització i les seves característiques

4. els conflictes bèlics

2. La problemàtica social

Els cinc problemes més greus:

2. fenomen urbà i el projecte 19 20 21

3. la fam i les deficiències sanitàries. El concepte d’inseguretat alimentària.

4. l’analfabetisme i Educació per a Tothom (ETP)

5. l’emigració. Catalunya avui dia.

3. El cercle de la pobresa

Les condicions econòmiques que generen l’intercanvi desigual:

1. impossibilitat de controlar els propis recursos

2. manca d’industrialització

3. control del comerç mundial

4. deute extern

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Etiquetes
index
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Salut per a tothom, com ?

MONTSERRAT | 20 maig 2011

Dins d’un mateix país pot haver diferències enormes en l’estat de salut, estretament vinculades amb el grau de desfavoriment social. A Glasgow, (Regne Unit) al barri de Calton, l’esperança de vida en néixer dels homes és de 54 anys, mentre que en Lenzi, a uns pocs quilòmetres de distància, és de 82.Aquestes desigualtats sanitàries són resultat de la situació en què la població creix, viu, treballa i envelleix, i del tipus de sistemes que s’utilitzen per a combatre la malaltia. Al seu torn, les condicions en què la gent viu i mor estan determinades per forces polítiques, socials i econòmiques. Per a esmenar les desigualtats en matèria de salut és necessari que els governs nacionals, l’OMS, els organismes de les Nacions Unides i les organitzacions de la societat civil despleguin una acció concertada a tots els nivells. La millora de la salut, i una distribució més justa de la salut han de constituir objectius comuns.Recomanacions de la Comissió formula tres recomanacions principals:Millorar les condicions de vida;
Lluitar contra la distribució desigual del poder, els diners i els recursos;
Mesurar la magnitud del problema, analitzar-lo i avaluar els efectes de les intervencions.

  dddd2

Aquesta informació vé de l’informe de l’enllaç.
1.Busca a la pàgina 12 les 8 pandemies conegudes. 
2. A la pàg. 13 quines són les 3 malalties  infeccioses més mortals.
3. A la pàg. 23 on es concetren les industries farmacéutiques espanyoles.
Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

El Tercer Món necessita Pau

MONTSERRAT | 17 maig 2011

En aquesta unitat treballarem el tema de la PAU AL TERCER MÓN que va lligat al tema de la industria i el comerç de les armes.

La nostra font és la web del  Centre d’Estudis per la Pau J.M. Delàs, de Justícia i Pau,  que va néixer l’any 1999 com a resultat del treball desenvolupat des de 1988 per la Campanya Contra el Comerç d’Armes (C3A) i funciona com un Centre d’Investigació i Documentació sobre temes relacionats amb el desarmament i la pau des de Barcelona. Fa campanyes i també edita molts informes com el que treballarem.

SI VOLS ENTENDRE EL PRESUPOST MILITAR D’ESPANYA, LES XIFRES DE LES INDÚSTRIES D’ARMES I EL SEU COMERÇ;ELS TRACTATS INTERNACIONALS, ETC AQUESTA ÉS UNA BONA FONT D’INFORMACIÓ.

També comenten notícies com ara :(POTS LLEGUIR-LES DES DE L’ENLLAÇ)

TANQUES LEOPARD MADE IN SPAIN PARA ARABIA SAUDÍ
Autor: Eduardo Melero
dijous, 9 de desembre de 2010 16:55
Publicado en la Revista digital Mientrastanto núm. 86, diciembre 2010Según el diario El País (25/10/2010), España está negociando la venta de carros de combate Leopard a Arabia Saudí. La operación incluiría entre 200 y 270 tanques y podría superar los 3.000 millones de euros, lo que la convertiría en la mayor exportación de armamento de la historia española.
ESPANYA VEN I REGALA ARMES AL MARROC

 
Autor: Centre Delàs
divendres, 19 de novembre de 2010 10:08
Marroc s’ha convertit en el setè destí de la venda d’armes espanyoles i el segon després de Brasil fora de l’àmbit de la UE.  En l’última dècada Espanya li ha venut armes al Marroc per més de 200 milions d’euros.
Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

EDUCACIO PER A TOTHOM

MONTSERRAT | 10 maig 2011

EDUCACIO PER A TOTHOM és un moviment mundial amb l’objectiu de satisfer les necessitats d’aprenentatge de tots les nens, joves i també dels adults fins el 2015. El coordina la UNESCO.

escu2

En el Foro Mundial sobre l’Educació que es va fer a Dakar el 2000 una 164 governs es van compomentre a fer realitat l’EPT (Educació per a tothom) i van definir 6 objectius que s’haurien d’assolir abans del 2015. Els governs, els organismes de desenvolupament, la societat civil i el sector privat estan col.laborant per a complir els objectius de l’EPT. La UNESCO va rebre la feina de coordinar amb el PNUD(Programa de les Nacions Unides poer al desenvolupament), el UNFA , el UNICEF i el BANC Mundial i treballa en cinc àmbits:

  1. diàleg entre les diferents polítiques

  2. seguiment

  3. promoció

  4. movilització per a recollir fons

  5. augment de les capacitats.

Informació per al completa

La educación es un derecho humano fundamental, esencial para poder ejercitar todos los demás derechos. La educación promueve la libertad y la autonomía personal y genera importantes beneficios para el desarrollo. Sin embargo, millones de niños y adultos siguen privados de oportunidades educativas, en muchos casos a causa de la pobreza.

Los instrumentos normativos de las Naciones Unidas y la UNESCO estipulan las obligaciones jurídicas internacionales del derecho a la educación. Estos instrumento promueven y desarrollar el derecho de cada persona a disfrutar del acceso a la educación de calidad, sin discriminación ni exclusión. Estos instrumentos constituyen un testimonio de la gran importancia que los Estados Miembros y la comunidad internacional le asignan a la acción normativa con miras a hacer realidad el derecho a la educación. Corresponde a los gobiernos el cumplimiento de las obligaciones, tanto de índole jurídica como política, relativas al suministro de educación de calidad para todos y la aplicación y supervisión más eficaces de las estrategias educativas.

La educación es un instrumento poderoso que permite a los niños y adultos que se encuentran social y económicamente marginados salir de la pobreza por su propio esfuerzo y participar plenamente en la vida de la comunidad.

 

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

El món dels pobles indígenes

MONTSERRAT | 20 abril 2011

ENCARA AVUI DIA HI HA COLONIALISME PERÒ ESTÀ ENMASCARAT AMB EL TERME DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE.

LLEGEIX LES DECLARACIONS D’AQUEST INDIGENA I CONTESTA:
1. A quin poble pertany i on es troba el seu territori?
2. Què els ha portat el desenvolupament?
3. Està content, indignat o resignat?
texte1
MIRA EL VIDEO I CONTESTA:
4. Què els han pres ?
5. Què demana?

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

El colonialisme

MONTSERRAT | 31 març 2011

Un vídeo ens fa d’introducció sobre el colonialisme que és la principal causa de l’existència del Tercer Món. 🙄

ANIMEU-VOS A FER AQUESTA ACTIVITAT SOBRE EL MAPA D’ÀFRICA 😎 i després aneu a la pàgina  EL COLONIALISME per fer les activitats.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Exercici d’avaluació

MONTSERRAT | 24 maig 2011

AQUI TENS L’ENLLAÇ A L’EXERCICI D’AVALUACIÓ

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Conèixer jugant

MONTSERRAT | 22 maig 2011

UN JOC ???
revi_A4_catalanEs tracta d’un seguit de preguntes on-line que comença amb diversos personatges movent-se per un mapa del món.

Els passos que donin com a resultat del llançament d’un dau determinaran quin tipus de pregunta toca al jugador en cada torn: pregunta, fotopregunta, ruleta de la sort…

Des de el 2008 es va iniciar aquest joc més de 60.000 nois i noies de tot el món han jugat a “Un Joc Perillós”: nois i noies a Espanya, de l’Argentina, o Mèxic.
Com a novetat d’aquest any, ja podeu fer vosaltres mateixos preguntes i jugar en grup, i competir així amb altres grups.
Hi ha un rànquing per a jugadors individuals i altre per a grups.

ELS SEUS OBJECTIUS

objectius

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

La fam al món

MONTSERRAT | 11 abril 2011

La F.A.O. és l’Organització de les Nacions unides per a l’Agricultura i l’alimentació i condueix les activitats internacionals encaminades a erradicar la fam.

Té una web on es poden trobar interessants informes.

El tema que treballarem gira entorn una pregunta : CREUS QUE HA DISMINUIT LA FAM AL MÓN ? PER QUÈ?


Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
General
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

« Previous Entries

Navigation

  • General
  • index

Cercar

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox