Activitats1: Treballs manuals (durant el confinament)

Hola nens i nenes de 2n.

Espero que estigueu tots bé de salut i també les vostres famílies. Com que estarem molts dies tancats a casa he pensat proposar-vos activitats voluntàries per anar fent.

En aquesta ocasió i donat que hem entrat a la primavera, us proposo que decoreu la vostra casa amb  motius primaverals. Heu d’utilitzar coses que tingueu a casa. Utilitzeu la imaginació, consulteu idees de llibres, revistes, internet…

Us ensenyo el que estem fent a casa meva.

Taller de robòtica

Els nens i les nenes de segon hem après a programar amb el programa code i els robots beebots de la mà de l’Albert Sabrià (pare d’en Joan). També ha portat un robot fet per ell que obeïa les ordres del seu mòbil. Ha estat molt enriquidor i productiu.

 

 

Mesurem distàncies. El centímetre i el metre

La mesura és el mitjà per excel·lència per interpretar la realitat i reflexionar a partir de dades, per aquest motiu el fet de saber mesurar és essencial per comprendre l’entornRealitzem pràctiques efectives de mesurar distàncies a la classe per tal que els alumnes trobin el sentit de la mesura.

 

Una cita que il·lustra amb claredat aquesta idea és la següent:

“Convé cultivar els interrogants, fer sorgir la necessitat, formular el desig de voler saber «quant mesura», o «quant pesa», «per què canvia», «com és»… alguna cosa nostra, de les que fem servir en el nostre entorn. I cultivar també la consciència que fem alguna cosa útil, i no com a tàctica d’aprenentatge, sinó com a fidelitat a la realitat de la nostra vida.”

 (Converses matemàtiques amb Maria Antònia Canals, 2008, p. 33.)

Jocs de taula educatius

“Jugar és una manera d’aprendre i explorar el món que ens envolta. Sense aquesta descoberta i curiositat la humanitat no avançaria. Per això genera plaer. A més, pel cervell aprendre jugant és molt més fàcil, perquè es fa de forma transversal tocant diferents aspectes alhora i no és cap feina monòtona. Per tant, el cervell deixa d’estar en pilot automàtic i presta molta més atenció”.

L’aprenentatge basat en els jocs permet desenvolupar el llenguatge, l’autocontrol i la paciència, la ubicació en l’espai, el treball en equip …Es tracta de jugar, de jugar i aprendre plegats.

Hi ha jocs de taula educatius per a nens i de molts tipus: artístics, de memòria, d’observació, d’estratègia, jocs cooperatius … Tots ells tenen en comú que, a més de ser molt divertits, ens ajuden en el nostre desenvolupament i aprenentatge.

 

 

Estones de lectura

A la classe de segon es fa lectura de manera sistemàtica cada setmana. Es fan treballs de lectura individuals, per parelles i de manera col·lectiva.

S’intenta treballar i fomentar el gust per la lectura utilitzant diferents tipologies textuals, lectures divertides i engrescadores, poemes, endevinalles, revistes, receptes…

A través de la lectura s’adquireixen coneixements de tot tipus però, a més, afavoreix diferents processos en el desenvolupament dels infants. Són gairebé innombrables els beneficis de la lectura, però a grans trets destacarem, entre d’altres, els següents: Afavoreix la memòria i la concentració; afavoreix el desenvolupament de la imaginació, la creativitat i el desenvolupament socioemocional; afavoreix l’habilitat mental; afavoreix la capacitat d’empatitzar…

Racons intercicles

Els racons organitzats en grups reduïts permeten als nens i les nenes aprendre a treballar en equip, a cooperar, col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa, el sentit de la responsabilitat i l’autonomia.

Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d’aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.

Manipulació matemàtica

Aquest any continuem treballant les matemàtiques de manera manipulativa. Una de les millors maneres per entendre i comprendre conceptes matemàtics és experimentar i tocar les matemàtiques.

L’ensenyament de les matemàtiques té la finalitat de desenvolupar la capacitat de raonament i la facultat d’abstracció aportant un conjunt de models i procediments d’anàlisi, càlcul i estimació que, aplicats en diferents contextos de la realitat, han de possibilitar la comprensió dels conceptes i el seu domini competencial per resoldre situacions i problemes.

 

Excursió al Museu d’Art de Girona

Els nens i les nenes de segon han anat al Museu d’Art a experimentar amb els colors. Amb materials primaris com: carbó, guix, tinta de sépia …han elaborat pintures que al barrejar-se amb ou han possibilitat veure com pintaven els nostres avantpassats.

Al Museu d’Art han vist retaules, pintures murals i quadres pintats d’aquesta manera.