Archive for desembre, 2012
HEM FET CAGAR EL TIÓ!!!
0Aquest matí quan hem arribat a l’escola… hem sentit molta pudor… al cap d’una estona el tió de P5 ha desaparegut… on haurà anat???? L’hem buscat… s’havia amagat i ja estava a punt per fer-lo cagar!!!
Els nens i nenes de P4 estavem a l’aula dels veterinaris i… la Cristina ens ha vingut a dir que no trobava el nostre tió… ohhh!!! on deu ser????? hem començat a buscar-lo i… també estava a punt!!!! Quina emoció!!!! Hem agafat pals i …. vinga: TIÓ TIÓ CAGA TURRÓ….
Els nens i nenes de P3, després d’esmorzar… quan han anat a buscar les jaquetes… han vist que el seu tió no hi era!!! També s’havia amagat… on deu ser??? l’han anat a buscar i… quina sorpresa… estava preparat perquè el caguessin!!! uooo… que bé que ens ho hem passat!!!!
Moltíssimes gràcies, Tió de P3, Tió de P4 i Tió de P5!!!! Per aquests regals tant bonics!!!
ARRIBA EL TIÓ A EDUCACIÓ INFANTIL!!!
0EL DIVENDRES ELS NENS I NENES DE P5 VAN TROBAR UNA CARTA DEL TIÓ I VAN VENIR A P3 I P4 A LLEGIR-NOS-LA.
LA CARTA DEIA QUE ESTAVA PERDUT ENMIG D’UN BOSC I QUE NO TROBAVA LA PORTA DE L’ESCOLA I SI EL PODÍEM ANAR A AJUDAR.
A LA TARDA VAM SORTIR A BUSCAR EL NOSTRE TIÓ I QUINA SORPRESA, EN VAM TROBAR UN PER CADA NIVELL.
MIREU QUE BÉ ENS HO VAM PASSAR!!!
Preparant la Jornada de Portes Obertes i els Tallers amb les famílies!
0Aquí teniu les fotografies de la preparació per la Jornada de Portes Obertes. També hi ha les dels tallers amb les famílies.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració!
P5.- FEM CREACIONS AMB LÍNIES CORBES I RECTES
2Fa uns dies vam estudiar, manipular i experimentar amb línies rectes i corbes, amb el nostre cos i al pati. A partir d’aquí vam continuar investigant… i vam descobrir que l’artista francés Jean Dubuffet també havia treballat amb línies rectes i corbes, obertes i tancades. En Jean Dubuffet feia unes escultures plenes de línies com les que nosaltres estàvem treballant. Així doncs, vam decidir provar de fer una escultura com la d’en Dubuffet.
Com ho vam fer? Amb un foli DIN-A3 vam fer traços de diferents línies rectes i corbes, obertes i tancades, lliurement. Un cop el paper ple de línies, el vam arrugar fins que va quedar fet una bola i seguidament el vam obrir fent formes diferents semblant a les escultures del nostre artista
Us ensenyem una mostra de la seva obra:
P5- ELS INVENTS
0Deien que L’Alexander Graham havia inventat el telèfon, però nosaltres sabem que no és veritat, el verdader inventor va ser Antonio Meucci.
Nosaltres hem investigat i ara ja sabem com funciona un telèfon.
Amb dos pots de iogurt i un fil hem fel el nostre telèfon, i ha funcionat! Ens ha agradat molt.
Buscant, buscant ,hem après les parts del telèfon, també hem observat la seva evolució.
A la classe hem manipulat diferents telèfons i tos plegats hem comentat les seves diferències.
En el mural dels inventors hi hem posat el telèfon i tota l’ informació que teníem , i ara ja el tenim acabat amb els quatre invents.
Els nens i nenes de la taula lila hem fet el resum de tot el que hem après del telèfon i ho hem penjat al nostre mapa conceptual, i ja hi tenim tots els invents : la bicicleta, el mirall, la bombeta i el telèfon.
P3 INVESTIGANT AMB LA MAGRANA
0La darrera fruita amb la qual hem experimentat ha estat LA MAGRANA!
Primer l’hem tocada sense veure-la, és molt emocionant posar la mà sota les robes i rebre una primera informació a través del tacte, la nostra imaginació de seguida treballa! Encara ens costa expressar què percebem, però poc a poc anirem aprenent-ne!!! A molts de nosaltres la pell de la magrana ens ha fet pensar amb la poma. Hem descobert que la magrana està plena d’uns petits granets de color vermell que podem anar desgranant amb l’ajuda dels nostres dits… i que són deliciosos!!!
En una segona activitat hem descobert que podem pintar explotant els granets de la magrana sobre un paper!!! Divertidíssim!
I finalment hem plasmat la magrana elaborant un mural on hem pintat una magrana fent puntets vermells amb el dit moll de pintura.
INVESTIGANT LA MAGRANA
PINTANT AMB MAGRANA
RERESENTANT UNA MAGRANA
P5.- LA CARLA ENS ENSENYA LES SEVES TORTUGUES
0Ja ho veieu tenim ganes d’ensenyar les nostres mascotes!!!
Aquesta vegada ha sigut la Carla. Ens ha presentat les seves tortugues, la Princesa i l’Estrelleta. Li hem fet un munt de preguntes !!!
P3 ACTIVITATS AMB LES FAMÍLIES
0
Tal i com vam explicar a la reunió de famílies hem iniciat el treball de la família, en el qual cada setmana dos alumnes s’emporten a casa una cartolina per tal d’enganxar-hi fotos familiars. Quan la retornen a l’escola fem un treball de llenguatge oral fomentant el protagonisme individual del nen o nena que fa l’activitat.
Durant la setmana donem l’oportunitat a la família de venir a l’escola per compartir una estona amb el grup-classe fent alguna activitat: conte, petit taller o el que vulguin!
Aquestes són les primeres activitats que les famílies han anat fent.
MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!!!
ELS NENS I NENES DE P3 ESTAN MOLT CONTENTS PER LA BONA ESTONA QUE VAN PASSAR AMB VOSALTRES!
- ELS TRES PORQUETS
La mare de l’Abril de P3 A ens va explicar el conte dels tres porquets tot fent titelles. Ens ho vam passar molt bé!!!
MOLTES GRÀCIES REME!
- LA CAPUTXETA VERMELLA
El pare i la mare d’en Lluc de P3 B ens van explicar el conte de la caputxeta vermella amb titelles i després vam pintar petxines amb témpera.
MOLTES GRÀCIES MARIA I JORDI!
- UN DRAC A DIETA
La mare de l’Alba de P3 A ens va explicar aquest conte amb titelles i ens va portar un petit obsequi per a cadascú: el conte fotocopiat i un petit titella drac per tal de poder-lo explicar a casa.
MOLTES GRÀCIES SARA!
- TALLER MUSICAL
Amb les mares d’en Pau i l’Abril Ramírez de P3 B vam fer maraques. Vam utilitzar ampolles d’aigua petites, gomets i cigrons, llenties i arròs. Després vam ballar al so de les maraques.
MOLTES GRÀCIES ISABEL I BELEN !!!!