Cada sessió de Psicomotricitat la comencem traient-nos les sabates i posant-nos els mitjons antilliscants. Treballem l’autonomia i els hàbits.
Quan estem tots a punt ens col•loquem en fila sobre la línia groga del gimnàs. Quan indica el mestre (La Paula o el Marc) anem corrents a tirar a terra el mur de mòduls tous. És la senyal de que podem començar a jugar lliurement.
En el gimnàs sempre hi ha un espai destinat al salt : un matalàs gros sota les espatlleres, un matalàs sota l’escenari o al voltant dels bancs…
També sempre hi ha material divers per jugar: robes, rodes, cèrcols, cordes, caixes de cartró, caixes de fruita, coixins, escumes, cons, túnels de roba, màrfegues, maons de cartró, maons de plàstic dur, rings … que varia una mica de sessió a sessió.
Els mestres ens deixen jugar lliurement i només intervenen si hi ha algun conflicte que no sabem gestionar, algú es fa mal….
És un espai en el que es creen molts vincles a l’hora de jugar però també cada nen té el seu espai per estar sol, per triar a què vol jugar, per relaxar-se …
La última estoneta la destinem a fer una activitat de representació més tranquil.la: dibuixem, construïm amb fustes, moldegem amb plastilina. També parlem una mica del joc que hem fet o del que hem volgut representar.
Després anem a calçar-nos i deixem ben endreçats un mitjó dins l’altre.
La recollida del material la fa el mestre/a de psico per tal que nosaltres aprofitem l’estona sencera pel joc.