PROJECTE DEL POLLET

PROJECTE DELS POLLETS

Aquest trimestre hem fet el projecte dels pollets.

Entre tots hem parlat del què sabíem i el què volíem saber.

Per poder resoldre alguns dubtes, hem anat a buscar informació a la biblioteca.


Llavors hem decidit que els pares, mares, avis… ens ajudessin des de casa.

Una vegada hem tingut més informació amb l’ajuda de la família ho hem explicat als nostres companys.


Per poder aprendre més coses del projecte, hem pogut observar les gallines i el pollets en directe.

Primer gràcies a l’àvia de l’Abril va arribar la gallina Ponicana i la Xica, que es van portar molt bé.

Els hi vam donar menjar, beure i els hi netejàvem la gàbia, com que estaven tant contentes ens ho van agrair posant tres ous.

Llavors van tornar al galliner a veure el gall i a covar els ous i per això dimarts 24 de maig va néixer el pollet Pepet.

El tenim entre nosaltres. És una mica gran i encara ho serà més perquè el cuidem d’allò més bé.


Abans d’acabar el projecte hem anat a casa de la Maria Conill, que des d’aquí aprofitem per donar-los les gràcies a tota la família.

La Cèlia, la mare de la Maria, ens ha rebut molt amablement, ens ha ensenyat les gallines i el gall que era molt i molt gran amb un plomatge increïble.

Només arribar el gall ens ha saludat fent un fort kikiriqui, que ha anat repetint continuadament. Els hi hem donat menjar, hem vist els ous que avui havien posat les gallines i fins i tot hem pogut veure una gallina covant els ous.

Ens ha agradat molt!

I….fins aquí el nostre projecte.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

L’HORT JA HA FET ELS SEUS FRUITS

L’HORT DESPRÉS D’UNS MESOS

Després d’haver plantat els enciams, maduixers, carbassoneres i pastanages, cada dia dos alumnes de P-3, P-4 i P-5 hem sortit a regar-lo i també anar traient les males herbes que hi creixien , cosa que no hem aconseguit perquè amb aquesta pluja n’han sortit moltíssimes.

L’esforç ha valgut la pena perquè mireu com han crescut.


Les maduixes ens les hem anat menjant a mida que sortien, els enciams ja tots ens nens i nenes els hem collit i els hem portat a casa per poder-los degustar, ara només falta que les pastanagues i els carbassons creixin ben ràpid i també els poguem tastar.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SEGONA SESSIÓ D’EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA

SEGONAS SESSIÓ D’EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA

 

Abans de començar la nova sessió vam anar a la cuina a veure quin havien estat els resultats de l’anterior.
Què havia passat amb els alumnes amb l’aigua dels alumnes que havien escollit posar-la al congelador i els que l’havien posat a la nevera.
Evidentment pels adults i gens per alguns infants, els que havien posat l’aigua al congelador se’ls hi havia congelat i els que l’havien posat a la nevera no.
Però a partir d’aquest treball , van poder adonar-se que perquè l’aigua es convertís en gel calia posar-la AL CONGELADOR.
Segona sessió, DISSOLUIONS.
Primerament vam barrejar sucre a l’aigua, no li canviava al color però si el gust, llavors hi vam posar pols de gelatina de maduixa ara si que es canviava el gust i el color…
Així que vam començar a experimentar, cada parella tenia la seva safata, els seus quatre gots amb aigua i les seves quatre capsules de petri amb els ingredient (gelatina, sucre, sal, cafè, bicarbonat…) que ells havien escollit que volien manipular.
Una vegada van tenir tots els instruments apunt van començar les barreges. Observaven el color, el gust i els efectes que tenien algunes d’elles.
En acabar cada parella va triar la que els hi havia agradat més, ja fos pel color, gust… la van tirar dins una bossa per fer glaçons i cap el congelador.
P-3

Comencem presentant els ingredients: cacau, cafè, gelatina, menta, sucre, sal i aigua com element de base.
Per parelles anem fent diferents barreges, anem fent hipòtesis, preguntes i entre tots les anem resolent.
Què passarà si afegim sucre a l’aigua?
– L’aigua es tornarà blanca.
– Es barrejaran.
– El sucre es quedarà sota.
Amb els diferents ingredient anem comprovant:
– Si floten.
– Si tenyeixen l’aigua.
– Si es barregen.
– Si canvien el gust de l’aigua.
– Si canvien l’olor.
Finalment amb la barreja que més en ha agradat omplim bosses de glaçons i les posem el congelador. Què passarà?
Ho descobrirem en la propera sessió d’experimentació.
Acabem amb una gran sorpresa: posem una mica de “polvos màgics” a l’aigua.
Què passa?
Creix, es fa gran, es vessa, explota… Són algunes de les propostes dels nens i nenes. I sobretot hi ha cares de sorpresa i moltes rialles.
Què és?
Sidral, sal, sucre…
Al final la mestra els diu la solució :”sal de fruites”
Simplement genial!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA

EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA

Com que aquests dies ha començat a fer calor hem començat a jugar amb l’aigua tot aprenen coses.

En la primera sessió teníem unes safates plenes de gel i ens hem fet les següents preguntes:

– De què està fet el gel?

– Què passa si el tenim una estona dins la mà?

– Perquè surt aigua del gel?

– Què passa si posem un gel en un recipient amb aigua freda?

– Què passa si posem un gel amb aigua calenta?

– On anat a parar el gel després d’haver-hi jugat?

– Què podem fer amb l’aigua que ens ha quedat a les safates perquè es torni a convertir en gel?

Després d’experimentar alguns nens i nenes van dir que havíem de posar l’aigua al congelador i d’altres a la nevera per tal de que l’aigua es convertís en gel, vam respectar la desició de cadascú uns van posar l’aigua a la nevera i altres al congelador.
El pròxim dia miraríem els resultats.
ALUMNES DE P-3

ALUMNES DE P-5

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

ÚLTIMS TALLERS DEL TRIMESTRE

Ja estem acabant el curs i hem decidit fer uns tallers d’allò més divertits.

Aprofitant que aquests dies ha sigut la fira del tupí hem pensat que estaria bé treballar el fang en un dels tallers i  hem construit un ninot articulat d’alló més trempat.

En un altre taller hem elaborat la tapa de l’últim trimestre simulant un paisatge marítim.

I en l’últim taller hem fet un titella amb una cullera de fusta tot vestin-lo ben divertit.

Com ja sabeu portem a terme els tallers barrejant els nens i nenes de tot el cicle d’educació infantil.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

RACONS DE LA GRANJA

RACONS DE LA GRANJA

En aquest tercer trimestre i aprofitant que treballavem la granja he treballat els seguents racons:

Escribim el nostre nom (motricitat fina)

En aquest racó els alumnes aprenien escriure el seu nom, fent correctament el traç de cada lletra.

– Racó de retallar (motricitat fina i matemàtiques)

Aquí els nens i nenes retallaven  el dibuix de diversos animals i llavors els classificaven segons si eren animals de granja o salvatges.

– Racó del color blau (experimentació)

Primer hem convertit l’aigua transparent en color blau, llavors hem dibuixat amb el color blanc, però…. no es veia així que hem fet màgia i al pintar-ho de color blau ha sortit el dibuix!

– Racó dels animals de la granja (lúdic)

Juguem amb els animals de la granja.

– Racó de comptar (matemàtiques)

Hem representat la quantitat de l’1 al 3 amb material.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

P-3 JA FEM INFORMÀTICA!!!

A P-3 ja fem informàtica aprenem a fer anar el ratolí.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

HORT

Aquest dilluns 2 de maig vam treballar a l’hort. Gràcies a en Joan, avi d’en Joan i en Grau, vam poder plantar maduixeres, enciams, pastanagues i carbassoneres. Ara ens toca cuidar-lo, cada dia al matí dos nens/es de cada classe sortim a regar-lo i entre tots el vigilarem, treurem les males herbes i recollirem la verdura quan toqui. Mireu quin goig que fa!!!!!!!!!!

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

SORTIDA AL MÓN SANT BENET

Divendres 29 d’abril, els nens i nenes d’educació infantil vam anar al Món St. Benet, a St Fruitós del Bages.
Els pollets vam poder fer un taller de fruita. Els nens i nenes vam conèixer la clementina que estava trista perquè el pagès no li havia portat la fruita, la vam ajudar a recollir-la dels arbres i la portar-la a la seva botiga. Després vam poder fer una brotxeta i ens la vam menjar. Vam conèixer alguns del millors cuiners de Ferran Adrià com en Marc i en Felipe, ens vam sentir com ells.

Les granotes i les formigues vam poder fer una petita ruta pel monestir, ens van explicar com vivien els monjos, què feien i els patis que tenien. Ens van explicar que els monjos aprofitaven les pedres del terra per netejar-se les sabates, per fer-ho arrossegaven els peus i tot això ho feien amb molt de silenci. Vam entrar al claustre i vam observar el terra, com estava fet, els dibuixos fets amb pedres… i llavors ens van acompanyar en una aula on vam poder reproduir-lo.

Després d’aquestes activitats vam anar al bosquet a dinar i a jugar una estoneta. De tornada, estavem tant cansats que alguns ens vam adormir a l’autocar.

El dia ens va acompanyar, ja que no ens va ploure.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PLORAMIQUES

El dilluns 2 de maig vam anar a Calldetenes a veure l’espectacle “Ploramiques” de la companyia Estaquirots.

Tots coneixem els ploramiques, són els nens que ploren, rondinen i fan marranades. Mai estan contents. Sempre volen coses i no en tenen mai prou, estan enfadats i no es cansen mai de plorar.

Però hi ha uns personatges que potser no els coneixeu: els APROFITS. Sempre estan contents i s’aprofiten de tot. Aprofiten les coses que la gent llença, per fer les seves cases, els seus vestits, les joguines i màquines. I també s’aprofiten dels “Ploramiques”. Han descobert que amb els plors, les marranades i patades, poden fer funcionar molts aparells, la torradora de pa, la màquina de crispetes i fins i tot poden fer funcionar una fira.

Els ploramiques no saben com marxar dels país dels Aprofits, però finalment aprenen que per poder sortir l’únic que han de fer és deixar de marranejar.

I així, després de passar per diferents aventures podran tornar contents a casa seva.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari