Hem dedicat una sessió de psico a fer de massatgistes i de pacients. Primer hem fet rodolar una pilota de tennis pel coll, els braços, la columna vertebral, les cames, les plantes dels peus… Després hem fet carícies amb un pinzell al coll, l’esquena, les mans, la cara…I, per últim, hem acabat fent-nos pessigolles amb una ploma.
Gairabé a tots ens ha agradat més fer de pacients.
Ens hem pogut relaxar molt perquè hem aconseguit crear un bon clima de silenci amb música tranquil·la de fons.
les formigues de P-5 es relaxen
RACONS DE LLENGUA P-4
Juguem al Bingo de lletres: Aprenem a relacionar el so amb la seva grafia
Nom foto: Associem el nom amb la foto de cada nen i nena
TEATRE “MADUUUIXES”
El passat 2 de desembre els nens i nenes d’educació infantil van anar a Roda a veure un espectacle títulat “MADUUUIXES”. Aquesta obra tracta de la Bleda que planta una maduixeta perquè en neixin més i així tenir sempre maduixes. Però no és tant fàcil tenir maduixes, fer un hortet, regar, esperar, néixer i créixer. Poden sorgir entrebancs, que la Bleda haurà de sollucionar, anant a l’arrel del problema, si vol que el seu hort doni fruits.
Malauradament, l’equip de mestres creu que el llenguatge utilitzat i la trama de l’obra no eren del tot adequades a l’edat del públic. No obstant això, els alumnes van riure en determinades escenes.
La castanyada 2011. El conte de la castanyera
La gravació del conte de la castanyera.
SORTIDA DE LA TARDOR A LA GRANJA “EL PUJOL” I QUINTANES. Educació infantil
FEM UNA SORTIDA. ANEM A LA MASIA EL PUJOL I A QUINTANES
Els nens i nenes d’Educació Infantil vam fer la sortida a la masia el Pujol i a Quintanes. Quintanes és una escola de formació professional d’agricultors, ramaders, jardiners… Vam arribar al Pujol i vam esmorzar tots plegats. Després vam iniciar una ruta per familiaritzar-nos amb els animals de la granja i el seu hàbitat. Hi vam veure des de vedells acabats de néixer fins a vaques a punt de parir. També hi havia un toro, gallines, gats i conills. A mig matí vam agafar l’autocar per anar a Quintanes. Vam passejar pel bosc vam i descobrir els principals elements de la tardor. Davant de Quintanes hi ha un bonic jardí on vam dinar. Després de dinar els nens i nenes vam jugar una estoneta i ens vam relacionar amb els alumnes d’allí… Aquells nois de Quintanes ens van sorprendre amb una exhibició de manualitats fetes amb una moto-serra: tots vam veure en directe com amb la moto-serra d’una soca en fan tamborets, cercles, rectangles i els números 3, 4 i 5. Tot plegat per quedar bocabadat.
APRENEM LES LLETRES
PRACTIQUEM PER APRENDRE A FER EL TRAÇ
TRAÇ DE DALT A BAIX
Els nens i nenes han de tenir present que totes les lletres comencen sempre per dalt.
A dalt hi ha el cel, del cel baixem cap a terra
Treballem el traç de dalt a baix.
L’aigua dels núvols cau de dalt a baix
TRAÇ DE BAIX A DALT
Comencem a baix i puja, puja cap al cel, com els coets.
APRENEM A FER LES LLETRES DELS NOSTRES NOMS
LA LLETRA T d’en Tabalet, del Tió i la Tardor
conciència fonològica a partir de treballs cooperatius.
LA LLETRA P d’en Patufet, la Paula i el Pollet.
LA LLETRA B d’en Biel, la Berta i el Bou
LA LLETRA M de la MARTA, en MATIAS, en MARTÍ i la mama d’en Patufet.
Resseguim la lletra M
Fem la lletra M a la pissarra.
LA LLETRA A de l’Andrei i l’Ànec
Hem passat per sobre la lletra A i l’hem dibuixat al pati.
Hem resseguit la lletra A amb el dit per poder-la escriure.
LA LLETRA J de la JÚLIA M , la JÚLIA O i Sant Jordi
Fem la lletra J amb un paper transparent.
LA LLETRA R d’en ROGER, en RAYAN i la Rateta que escombrava l’escaleta.
Resseguim la lletra R
LA LLETRA E D’Eulàlia i de l’Eli
La resseguim.
LA LLETRA X DE LA XÈNIXA I DEL XAI
Aprenem a fer el traç de la lletra X resseguint-la i llavors la fem amb plastilina.
HEM FET LA LLETRA D’EN GIL , EN GABRIEL I TAMBÉ DEL GALL I LA GALLINA
Primer hem caminat per una G molt gran i llavors l’hem dibuixat a terra amb guix.
DE QUIN COLOR ÉS LA MEVA TAULA?
A P-3 per saber de quin color és la taula on m’assec, em mirat de quin color és el pollet que hi ha sobre la taula.
Després ens hem enganxat un gomet, ens hem pintat la cara i cadascú ha pintat el seu pollet del mateix color que el de la taula.
Uns de color vermell, altres verd, blau o groc.
FEM EL POLLET PEPET
A P-3 ja tenim el nostre pollet Pepet acabat!!!
Entre tots l’hem pintat amb pintura groga, i hem enganxat boletes de paper a la closca de l’ou i li hem pintat el bec i els ulls. LLavors perquè no tingués fred l’hem cobert de plomes.
ELS COLORS
Aquest últim trimestre hem treballat el color BLAU, per fer-ho hem buscat objectes a l’aula, hem fet el racó del color BLAU, un dia vam anar tots a l’escola amb una brusa blava.
I hem fet un col.lage amb diferents materials, això si… tots BLAUS.
Ara estem treballant el color GROC, és el color del nostre pollet Pepet.
Un dia vam jugar a tocar geletina de llimona que era de color GROC.
Dilluns a l’escola tots vam portar samarretes blanques, les vam posar en un recipient ple de aigua molt calenta, hi vam tirar polvos GROCS que van fer que l’aigua es tornes groga, i hem posat les samarretes una bona estona fins que a la tarda les hem tret i…..màgia potagia….s’han tornat de color GROC.
Perquè fossin més boniques els hi hem posat el nostre nom també de color…GROC
I hem maxat a casa així de xulos.