Els de P5 ferm d’arquitectes.

LES FORMIGUES DE P-5 FEM D’ARQUITECTES

A P5 estem treballant el poble: els carrers, què fa un alcalde, els arbres que hi ha a Sant Julià, quants habitants hi ha, les fonts …
A les darreres dues sessions de plàstica hem volgut construir el nostre petit carrer. Cada equip ha fet una casa, així que tenim un carrer de 6 cases.
Ens hem hagut de posar d’acord amb els nostres companys d’equip amb els colors de la casa, les finestres, la porta, el jardí, els detalls…
Tots els equips han sabut treballar bé i els resultats salten a la vista!
Posteriorment cada equip ha triat el nom de casa seva, ja que als pobles moltes cases tenen nom. Les han batejat com: Can gat, Can Riu, can Pilota, Can Piscina, can Gespa i Ca n’Ocell.
Després hem votat el nom del carrer i hem organitzat els números de les cases. Ha guanyat “CARRER DE LES FADES MÀGIQUES”.
Un racó d’aquesta setmana era jugar amb les nostres cases, els clics i els animals

Publicat dins de General | Deixa un comentari

AUTORITZACIÓ DE LA SORTIDA D’EDUCACIÓ INFANTIL. LA FAGEDA D’EN JORDÀ

LA FAGEDA

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PROJECTE DE LES GRANOTES

Els/les alumnes de la classe de P4 es van plantejar què volien saber de les granotes, van buscar la informació a casa i desprès ho van explicar als seus companys/es

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BOMBOLLES GEGANTS

Aprofitant aquests últims dies de curs les granotes hem fet bombolles gegants de sabó. Ens ho hem passat molt bé.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM ELS TRIANGLES

HEM COMENÇAT A TREBALLAR ELS TRIANGLES. AQUEST TREBALL LA MAJORIA DE SESSIONS EL PORTEM A TERME AMB MIG GRUP CLASSE PER PODER ATENDRE MILLOR ELS ALUMNES I QUE ELS SIGUI MÉS FÀCIL PARTICIPAR A TOTS.
ES MOSTREN MOLT MOTIVATS I PARTICIPATIUS.

QUÈ ÉS UN TRIANGLE?

– És “aixis” i “aixis” (el dibuixa) (Berta)(Marta)(Gil)
– Té una punxa a d’alt (Ur)
– També té una punxa aquí i allà (assenyala els dos costats) (Berta)
– Té dues punxes als peus (Ur)
– És així (Col.loca els dits en forma de triangle)(Iu)
– Puja fa una punxa, baixa fa una altre punxa i llavors fa una ratlla (Ibai)

MIREM SI HI HA ALGUN TRIANGLE

*Peça de fusta taronja, triangle amb forats*
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt i dues a baix (Ur)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt, a baix i a baix (Matias)

*Peça de fusta triangle, vermella amb dibuixos *
– És un triangle perquè té una punxa aquí, aquí i allà (Paula)
– És un triangle perquè té punxes (Júlia M)

*Peça de plàstic quadrada vermella*
– És un triangle, perquè sí. (Biel)
– No. és un quadrat perquè té moltes punxes (Ur)

* Peça de fusta triangle verda*
– És un triangle perquè té una punxa aquí, aquí i aquí (Xènia)
– És un triangle perquè puja i baixa (Iu)
– És un triangle perquè té punxes aquí (va assenyalant les punxes )(Martí)

*Peça vermella triangle amb un forat*
– És un triangle perquè els triangles són així (dibuixa un triangle) (Marta)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt, una a baix i una altre a baix (Berta)

*Peça de plàstic triangle verda amb un forat*– És un triangle perquè comença a baix, puja i fa una punxa, baixa fa una altra punxa i un pal (Ibai)

*Gomets*
– És un triangles perquè els triangles són així (dibuixa un triangle) (Gil)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt (Eulàlia)

MIREM SI HI HA ALGUNA COSA QUE NO ÉS UN TRIANGLE

– La bola de plastilina: no és un triangle perquè és rodona (Ibai)
– La bola de palstilina: no és un triangle perquè és rodona i té forma de rodona (Júlia O)
– El bolet: no és un triangle perquè té forma de bolet (Gil)
– El bolet: no és un triangle perquè no té punxes (Ur) i té forma de bolet (Júlia O)
– La pinça: no té forma de triangle perquè té forma de pinça .(Isabel)
– La pinça no té forma de triangle i té un cercle aquí al mig (Biel)
– La peça quadrada: té punxes però és un quadrat. (Iu)
– La peça quadrada: no és un triangle perquè té forma de quadrat (Berta)
– La tassa: no és un triangle perquè te forma de cercle i al costat i té com una panxa (Roger)
– La tassa: no és un triangle perquè no té punxes i té forma de cercle (Martí)
– El ganivet: no és un triangle perquè és un ganivet i no té punxes (Marta).
– El ganivet: no és un triangle perquè no es igual que aquest (assenyala un triangle ) només té una punxa a d’alt i no té l’altre aquí i aquí (assenyala les punxes de baix del triangle)(Berta)

Què hem observat mentre jugàvem?

– Els triangles no roden perquè no tenen una rodona (Berta)
– Els triangles no roden perquè tenen punxes (Ur) (Eulàlia)
– El ganivet no rodava perquè té un tros molt llarg (Marta)
– La plastilina rodava perquè és un cercle (Isabel)
– El quadrat no rodava perquè tenia punxes (Iu)

COM PODEM SABER LES COSES QUE TENEN FORMA DE TRIANGLE?

– Perquè tenen una punxa a d’alt i dues a baix (Iu)
– Perquè tenen 1,2,3 punxes (Ur)
– Perquè no roden (Marta)
– Perquè tenen una punxa, una altre i una altre, tres (Ibai)
– Perquè els quadrats tenen quatre punxes i no són triangles (Marta)

FEM TRIANGLES AMB PLASTILINA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA GRANJA

Aquest tercer trimestre estem treballant la granja.

Aprenem quin són els carrecs dels animals de la granja tot jugant.

Repassem el càrrec de cada animal de la granja

FEM TRENCA CLOSQUES

FEM JOCS DE LA GRANJA

ENTRE TOTS HEM REPRESENTAT EL CONTE DE LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES GRANOTES DESGRANEN PÈSOLS

Aprofitant l’hort tant fantàstic que tenim a l’escola i que els nens i nens de 3r havíen collit els pèsols i les faves els vam demanar a veure si ens deixaven desgranar-los. D’aquesta manera vam treballar la motricitat fina de manera divertida, natural i sana.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES GRANOTES I EL JOC DE LES CADIRES

Les granotes hem fet el joc de les cadires. Com tots sabeu és un bon joc per treballar els reflexos, l’agilitat i a més és molt divertit.
Els nens i nenes han disfrutat molt.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els tutors de lectura.

Aquest mes de maig hem iniciat la lectura compartida de sisè i P-5. Els dilluns deprés del pati els alumnes més grans de l’escola s’apropen al parvulari per fer llegir als de P-5. Mig grup va a la biblioteca i l’altre mig es queda a l’aula de les formigues.
Els petits esperen amb ansia als grans i els grans també venen amb moltes ganes i fan molt bé la seva feina. Els escolten. els ajuden amb les paraules difícils, els feliciten, els animen, els fan preguntes de comprensió…
Està sent una gran experiència per totes dues parts.

lectura p5-6è
Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROJECTE DELS POLLETS

LA GALLINA
Avui dia 15 de maig de 2012 a l’escola ha arribat la gallina, ens la portat en Martí.

Li hem posat palla perquè estes calentona, i aigua però….no sabíem que menjava així que els nens i nenes de la taula verda en ho han explicat.
IBAI

GIL

JÚLIA M

ROGER

MARTA

Li hem donat blat de moro i una mica de pa. Ha estat tant bé i contenta que a quarts de tres quan ens hem llevat, hem vist que ens havia posat un ou.
Pel que anem observant de moment cada dia ens posa un ou i a la mateixa hora després de dinar.Segurament perquè és l’estona que pot estar més tranquil.la.

Com que ja la coneixem, hem pogut gravar-la mentre feia l’ou


http://youtu.be/-ZoKsj99lU

La taula blava ens han explicat com són el gall, la gallina i el pollet.

XÈNIA

ISABEL

http://youtu.be/Say7XW3E3Gs

IU

UR

Ja sabem que el gall, la gallina i el pollet són diferent d’aspecte físic i ara la taula groga ens explicarà què fa cada membre de la família.

PAULA

MATIAS

GABRIEL

JÚLIA O

Per saber més coses de la gallina n’hem obert una per poder veure com era per dins. Hem pogut observar el fetge, els ulls, el forat per on surten els ous, els ous que tenia dins i encara no s’havien fet grans, el cor, la llengua, el intestins…

Els nens i les nenes de la taula groga ens han explicat com neixen els pollets.

EULÀLIA

BERTA

BIEL

Ja ha arribat el pollet i el cuidem molt bé!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari