Els nens i nenes d’educació infantil hem fet la xocolatada de Nadal just el matí abans de començar les vacances. Tota l’escola Bellpuig també va fer la xocolatada. Va ser molt divertit, a més a més aquest matí va fer un sol molt alegre i vam trobar la xocolata boníssima! Bones festes de Nadal tinguem tots.
Treball cooperatiu a P5
Aquest primer trimestre de P-5 hem introduït el treball cooperatiu.
Hem anat fent algunes dinàmiques de grup i hem constituït sis equips de treball:
– En Soufian, l’Ingrid, l’Anna i la Paula són les sirenes.
– En Guillem, la Jana, em Jonathan i la Mar Rodríguez són els óssos.
– En Pau, la Janna, en Biel i l’Abril són els ponis i cavalls.
– La Laia, en David, la Mireia i en Keivin són els dofins.
– La Mar Davesa, la Berta, en Grau i la Clara són els animals.
– La Duna. La Martina, en Joel i en Roger són les formigues estrella.
Hem fet diferents activitats en equip: el càlcul mental, exercicis de consciència fonològica, feines de medi, jocs de psico, activitats plàstiques… la veritat és que tots els equips han funcionat molt bé i l’actitud “d’ajudar” no només s’ha vist reflectida a les estones de treball en grup.
Aquí us deixo unes fotos que parlen per sí soles.
RACONS DE TARDOR P-4
A la classe de P4 aquests dies estem treballant els fruits de la tardor, tothom ens ha portat coses de casa, les estem observant i estem aprenent molt. Mireu quin racó més bonic ens ha quedat!
RACONS DE P-5
Els dijous al matí les formigues fem racons. Tenim dues mestres, la Mar i la Paula i cadascuna s’ocupa de tres dels sis racons. El dijous següent fem els tres racons que ens falten.
El coordinador de cada equip té una tarjeta amb l’ordre dels racons que hem de fer. Quan les mestres diuen “canvi” ha d’estar atent per guiar al seu grup.
Alguns racons són de treball guiat per mestra com per exemple: comptar les cares d’un prisma, escriure, reproduïr un model amb gomets, jocs de pensar…
Altres són de traç o d’atenció que els podem fer força sols i altres són de joc lliure : cotxes, animals, supermercat, ninos, restaurants, metges, construccions …
TRAÇ
Fem el traç de d’alt a baix. La gota dels núvols baixa de d’alt cap a baix
Caminem per sobre la lletra C de la Caputxeta, la Carlota i la Clara
Aprenem a fer la lletra C
LA FAGEDA D’EN JORDÀ
Dimarts 30 els nens i nens d’educació infantil vam anar a Olot a la Fageda d’en Jordà.
En arribar vam esmorzar i llavors vam anar a fer un tomb pel bosc, per observar les característiques de la tardor.
Més tard ja ens esperaven els carros tibats per uns grans cavalls, per visitar i escoltar la llegenda dels follets de la Fageda.
Al mig dia varem anar a dinar al càmping Lava i abans de marxar vam fer una volta amb poni.
TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ. Educació Infantil
Durant aquest primer trimestre els infants d’educació infantil desenvolupen diversos tallers que tenen com a base l’observació científica i l’experimentació.
Un dels tallers en els que participen és el taller d’ombres xineses. Durant la primera sessió els nens i nenes fan hipòtesis i verifiquen tot allò relacionat amb la llum, la foscor, les transparències i el joc de les distàncies. En la segona sessió fan la representació del conte dels tres porquets utilitzant la tècnica de les ombres, posant èmfasi en l’expressió oral i gaudint de la projecció de les propies ombres i les dels altres.
En el taller del color experimenten, manipulen i treballen diverses tècniques plàstiques fent ús dels colors de l’arc de Sant Martí. Les activitats d’aquest taller són variades: ampolles amb aigua de colors, pintar diferents tipus de pasta amb pintura, pintar sobre diferents superfícies i amb diferents materials, etc.
En el taller de construccions els nostres infants aprenen a compartir i fan construccions amb diversos materials. Se’ls deixa a la seva disposició caixes de cartró de totes mides, teles, tubs i cilindres, etc. i a partir d’aquest material es dóna via lliure a la imaginació.
En el taller de l’aire fem hipòtesis i comprovem científicament la realitat invisible de l’aire a partir d’activitats vivencials. En una primera sessió busquem on podem trobar aire recorrent l’escola i n’identifiquem algunes característiques, com per exemple l’olor i en una segona sessió explorem com podem expulsar aire del nostre cos i fem varies activitats; inflar un globus i fer-lo enfilar per un fil tot deixant anar l’aire, bufar amb una canya per fer moure boles de paper…
En el taller de l’hort aprenem a cuidar, a plantar i a observar l’hort de la nostra escola. En la primera sessió d’aquest trimestre es parla de la importància de treure’n les males herbes i de la cura que se n’ha de tenir tot portant-ho a la pràctica i en una segona sessió ajudem a fer adonar als nens i nenes tot el què conté la terra del nostre hort, amb l’ajuda d’un sedàs podem veure els animalons i elements que s’hi amaguen i la importància que té el compostatge en un hort. D’altra banda, també hem descobert que en el nostre hort hi viu una sargantana que veiem tot sovint. Vam pensar un nom entre tots que ritmés amb sargantana i finalment vam escollir dir-li Anna.
A P5 fem el traç de les lletres sobre sorra i sobre farina.
Hem treballat el traç de les lletres sobre sorra i sobre farina. Després hem jugat a fer dibuixos, muntanyes, murs, camins i petjades.
![]() |
P4 Traç de lletres |