Els i nenes de P3 han començat a treballar el projecte del pollet. S’han plantejat diferents preguntes que han de respondre amb l’ajuda dels pares. Un cop a l’escola l’explicaran als seus companys/es de manera que entre tots responguin a totes les preguntes plantejades a l’inici.
LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA
Els nens i nenes de P-3 hem representat el conte de la rateta que escombrava l’escaleta per aprofundir sobre el tema dels animals de Granja.
Hem convidat els alumnes de P-4 i P-5 i els hi ha agradat molt.
Taller hort
Els dilluns a la tarda, del mes de gener al mes de maig, hem fet els següents tallers:
Taller hort:
Sessió 1: Hem recordat els elements necessaris perquè creixi una llavor: compost, aigua i llum del sol. Tot seguit hem anat a l’hort i hem desgranat cabeces d’all, cadascú s’ha quedat tres dents d’all per plantar a l’hort i han anat descobrint quines eines es fan servir a l’hort: aixadell, rampí i paletí. Quan hem acabat de plantar han anat regant les llavors. Finalment, hem recordat el que s’ha anat treballant durant la sessió.
Sessió 2: Hem fet memòria del que havíem fet la sessió anterior i hem presentat les llavors de fava. Cadascú n’ha agafat tres i, amb les torratxes que havien pintat a tallers de plàstica, han plantat les tres llavors. Mentre les anaven plantant entre tots recordaven què els feia falta perquè creixessin les llavors de fava. Un cop plantades, cada nen i nena ha regat la seva i les han deixat a davant de l’aula per endur-se-la a casa quan els vinguessin a buscar els pares. Finalment, hem anat a l’hort a collir els alls que havien plantat a la sessió anterior i també se’ls han emportat a casa.
Taller de colors
Els dilluns a la tarda, del mes de gener al mes de maig, hem fet els següents tallers:
Sessió 1: A partir dels tres colors primaris (blau, vermell i groc) juguem a fer la resta dels colors, mentre també descobrim que el color blanc serveix per fer colors clars i el negre per fer colors foscos.
Guardem tots els colors que hem fet per la pròxima sessió
Sessió 2: Amb els colors de la sessió anterior, per gurps de quatre o cinc alumnes,fem un quadre. Treballarem de manera cooperativa. Cal que entre tots decidim que dibuixarem, qui dibuixarà cada cosa i de quin color ho pintarem.
Una vegada acabat entre tots triarem el títol de la nostra obra que serà exposada al nostre passadís.
Taller de Geometria amb caixes
Els dilluns a la tarda, del mes de gener al mes de maig, hem fet els següents tallers:
Sessió 1: A partir de caixes de diferents formes i mides,hem vist les diferents formes geomètriques, ens hem adonat que de vegades les caixes poden tenir una forma per una cara i una altre per una altre. Un cop vist això hem jugat amb rampes fent rodolar o patinar les caixes. Hi ha un diàleg posterior per poder parlar del que hem observat.
Sessió 2: Juguem a botiguers, cada nen decideix el tipus de caixa que vol i ha d’intentar descriure-la ( petita, grossa, quadrada, …), un cop escollida haurà d’agafar un paper per embolicar-la. Hi ha tres mides diferents de papers, i cel.lo repartit per tota la sala.
Taller de titelles
Els dilluns a la tarda, del mes de gener al mes de maig, hem fet els següents tallers:
Sessió 1: Hem construït titelles utilitzant material de reciclatge, com tubs de paper de W.C., trossos de paper i roba.
El tub de paper de W.C. és el cap. Hi han enganxat ulls, nas, boca, orelles i cabells. Una cartolina fa de vestit i l’han de decorar amb papers i robes.
Sessió 2: Els nens i nenes portaven un titella de casa i s’havien de presentar davant dels companys/es. I després inventavem petites històries per representar, procurant treballar valors com els de l’amistat, ajuda…
Taller de mesura
Els dilluns a la tarda, del mes de gener al mes de maig, hem fet els següents tallers:
Taller de mesura (longitud):
Sessió 1: hem mesurat entre tots diferents coses: coses petites com un conte, mitjanes com una taula i grans com un passadís. Hem utilitzat diferents unitats de mesura tenint en compte, també, les propostes dels nens : mans, cotxes, cordes, nens …
Sessió 2: Hem tallat una cinta de la mateixa mida de l’alçada de cada nen. Per parelles ens hem ajudat a trobar coses que fossin tant altes com nosaltres (o quasi).
Hem fet una reflexió final arribant a la conclusió que necessitem una unitat de mesura comú per a tothom: per quan encarreguem o comprem un moble, quan ens mesura el metge …. hem observat regles i cintes mètriques.
Els oficis a P5
Al llarg del mes de març vam treballar “els oficis”. Sobretot ens vam centrar en els oficis que més depertaven l’interès dels nens, com el de bomber o veterinari, i en els oficis dels pares.
Volem donar les gràcies a tots els pares que van col.laborar convertint aquest projecte en més vivencial i atractiu.
Hem après com es fan les botifarres i el pa; a fer de cambrers en un restaurant de veritat, com cuidar un gos, què fan els mossos d’esquadra, com es toca el violí, com es fan les finestres, què fa servir un perruquer … i tot de primera mà.
El treball cooperatiu a P5
TREBALL COOPERATIU AQUEST SEGON TRIMESTRE A P-5
Durant aquest segon trimestre els equips de treball han estat:
– Reis Mags: Mar R., david, Anna i Biel
– Sols i núvols: Soufian, Berta, Jana T. I Abril
– Tortuguetes: Mireia, Mar D., Pau i Roger
– Llamps i trons: Jonathan, Duna, Ingrid i Grau
– Flor romanial: Keivin, Laia, Paula i Martina.
– Lego: Guillem, Joel, Janna P., i Clara.
Tots han estat coordinadors, encarregats de material, d’ordre i silenci de la seva taula.
En general han treballat molt bé tots els equips. Han tingut moments de discussió, com és natural, però cada vegada aprenen més a posar-se d’acord i a treballar per un objectiu comú.
El cos per dins a P5
Durant els mesos de gener i febrer les formigues de P-5 hem treballat el cos per dins. Hem fet unes maquetes dels diferents aparells, hem portat i mirat molts llibres, hem observat i obert un cor, uns pulmons, un cervell, uns ronyons i un fetge de veritat (de xai i de porc), hem fet un experiment per veure com es transformen els aliments dins el nostre cos, hem vist radiografies i hem fet moltes feines.
A les sessions de psicomotricitat hem treballat la respiració, el batec del cor, els ossos, i els músculs i la mare d’en David va venir a explicar-nos moltes coses.
Ha estat un tema que ens ha motivat molt i hem après moltes coses!