El passat dimarts 21 de gener, els nens i nenes d’educació infantil vam anar a Calldetenes a veure “Princeses Barbudes”.
És un espectacle musical on s’interpreten cançons tradicionals catalanes, tocades amb instruments de joguina.
TEATRE: PRINCESES BARBUDES
EL TATANO
Avui 3 de febrer han vingut a l’esscola a presentar-nos la revista infantil el tatano.
Ens han presentat els personatges i ens han fet participar de les activitats que podem trobar a l’interior de la revista.
Al final ens han obsequiat amb un exemplar.
Treballem els números
Aquest trimestre hem treballat la quantitat, els conceptes molts, pocs, més que, menys que, la grafia dels números 1,2,3 …
Per tal que sigui significatiu i més fàcil d’anar assimilant hem fet diferents activitats molt properes a ells. Per exemple: cada matí al bon dia comptem els nens i nenes que han vingut a l’escola, els que s’han quedat a casa, mirem on n’hi ha més o menys. A més a més a l’escola han arribat les grafies dels números, les hem buscat i hem fet diferents activitats de relacionar quantitat grafia…
Aquí hi ha una petita mostra.
ARBRE DE NADAL
Els nens de la classe dels gegants hem pintat un arbre de Nadal al vidre de la classe. Cada nen/a ha decorat una bola com ha volgut i el resultat ha estat molt bonic. Mireu-lo que maco!
LA RATETA QUE…
El passat dimecres 13 de Novembre vam anar a veure l’espectacle de la rateta que… a Calldetenes.
La història passava en la merceria on la rateta havia comprat el llacet. El net del botiguer és el que ens explica tot el que va passar, el seu avi sempre li explicava aquesta història i ara ell ens ho fa a nosaltres.
Van fer servir titelles construïts a partir d’objectes de la merceira.
Cossos geomètrics: cubs i esferes
Treballem les figures geomètriques, observem que l’esfera i el cub tenen volum. Però si partim l’esfera per la meitat surt el cercle i si dibuixem la cara del cub ens surten els quadrats. És màgia!
Les esferes
Els cubs
Lletres a P4
Les lletres arriben a P4 i aquí hi ha una petita mostra d’activitats que fem per anar aprenent el el seu so i la seva grafia. La A i la E van arribar amb tren i les altres vocals i algunes consonants a dins d’una capsa amb la nostra amiga la granota. Després els nenes i les nenes busquen, per dins de l’aula, paraules que tinguin la lletra que ha arribat i a continuación mirem els noms dels infants i si la inicial és la lletra que treballem posem el nom amb la foto a l’abecedari de la classe. D’altra banda per anar assimilant les grafies de les lletres ho fem de diferents maneres, resseguint-les a sobre de diferents materials, farina, espuma d’afaitar, sorra, plastilina, posant cordes com les grafies, pintant al terra amb la fregona molla d’aigua i amb guixos i fins i tot posant-nos estitats a terra més d’un infant per aconseguir la grafia de la lletra. Altres vegades també fem la grafia molt gran al terra i caminem pel damunt.
Castanyers a la nostra classe de P4
Aquests són els castanyers de P4, mireu que guapos!
La tardor a P4
Ha arribat la tardor i els infants han mostrat molt d’interès a portar-ne molts elements aquesta. Per ampliar aquest tema hem anat al mercat a comprar més fruites d’aquesta estació. Allí dos representants del grup han fet la compra de les fruites de tardor que no teniem a la classe i el senyor de la parada ens ha convidat a menjar mandarines. A la tarda hem observat totes les fruites per fora i per dins i seguidament n’hem fet un tastet. La majoria de les fruites ens han agradat molt.
ELS CASTELLERS TREBALLEN EL COGNOM
Aquests dies hem estat parlant dels nostres cognoms, d’on vénen, qui més els té… Hem fet un arbre amb les lletres del nostra cognom, esperem que us agradi tant com a nosaltres.