HEM COMENÇAT A TREBALLAR ELS TRIANGLES. AQUEST TREBALL LA MAJORIA DE SESSIONS EL PORTEM A TERME AMB MIG GRUP CLASSE PER PODER ATENDRE MILLOR ELS ALUMNES I QUE ELS SIGUI MÉS FÀCIL PARTICIPAR A TOTS.
ES MOSTREN MOLT MOTIVATS I PARTICIPATIUS.
QUÈ ÉS UN TRIANGLE?
– És “aixis” i “aixis” (el dibuixa) (Berta)(Marta)(Gil)
– Té una punxa a d’alt (Ur)
– També té una punxa aquí i allà (assenyala els dos costats) (Berta)
– Té dues punxes als peus (Ur)
– És així (Col.loca els dits en forma de triangle)(Iu)
– Puja fa una punxa, baixa fa una altre punxa i llavors fa una ratlla (Ibai)
MIREM SI HI HA ALGUN TRIANGLE
*Peça de fusta taronja, triangle amb forats*
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt i dues a baix (Ur)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt, a baix i a baix (Matias)
*Peça de fusta triangle, vermella amb dibuixos *
– És un triangle perquè té una punxa aquí, aquí i allà (Paula)
– És un triangle perquè té punxes (Júlia M)
*Peça de plàstic quadrada vermella*
– És un triangle, perquè sí. (Biel)
– No. és un quadrat perquè té moltes punxes (Ur)
* Peça de fusta triangle verda*
– És un triangle perquè té una punxa aquí, aquí i aquí (Xènia)
– És un triangle perquè puja i baixa (Iu)
– És un triangle perquè té punxes aquí (va assenyalant les punxes )(Martí)
*Peça vermella triangle amb un forat*
– És un triangle perquè els triangles són així (dibuixa un triangle) (Marta)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt, una a baix i una altre a baix (Berta)
*Peça de plàstic triangle verda amb un forat*– És un triangle perquè comença a baix, puja i fa una punxa, baixa fa una altra punxa i un pal (Ibai)
*Gomets*
– És un triangles perquè els triangles són així (dibuixa un triangle) (Gil)
– És un triangle perquè té una punxa a d’alt (Eulàlia)
MIREM SI HI HA ALGUNA COSA QUE NO ÉS UN TRIANGLE
– La bola de plastilina: no és un triangle perquè és rodona (Ibai)
– La bola de palstilina: no és un triangle perquè és rodona i té forma de rodona (Júlia O)
– El bolet: no és un triangle perquè té forma de bolet (Gil)
– El bolet: no és un triangle perquè no té punxes (Ur) i té forma de bolet (Júlia O)
– La pinça: no té forma de triangle perquè té forma de pinça .(Isabel)
– La pinça no té forma de triangle i té un cercle aquí al mig (Biel)
– La peça quadrada: té punxes però és un quadrat. (Iu)
– La peça quadrada: no és un triangle perquè té forma de quadrat (Berta)
– La tassa: no és un triangle perquè te forma de cercle i al costat i té com una panxa (Roger)
– La tassa: no és un triangle perquè no té punxes i té forma de cercle (Martí)
– El ganivet: no és un triangle perquè és un ganivet i no té punxes (Marta).
– El ganivet: no és un triangle perquè no es igual que aquest (assenyala un triangle ) només té una punxa a d’alt i no té l’altre aquí i aquí (assenyala les punxes de baix del triangle)(Berta)
Què hem observat mentre jugàvem?
– Els triangles no roden perquè no tenen una rodona (Berta)
– Els triangles no roden perquè tenen punxes (Ur) (Eulàlia)
– El ganivet no rodava perquè té un tros molt llarg (Marta)
– La plastilina rodava perquè és un cercle (Isabel)
– El quadrat no rodava perquè tenia punxes (Iu)
COM PODEM SABER LES COSES QUE TENEN FORMA DE TRIANGLE?
– Perquè tenen una punxa a d’alt i dues a baix (Iu)
– Perquè tenen 1,2,3 punxes (Ur)
– Perquè no roden (Marta)
– Perquè tenen una punxa, una altre i una altre, tres (Ibai)
– Perquè els quadrats tenen quatre punxes i no són triangles (Marta)
FEM TRIANGLES AMB PLASTILINA