TREBALLEM FENT UN PROJECTE

 

ELS NENS I LES NENES DE P-3 (CURS 2008-2009) VAM REALITZAR EL NOSTRE PRIMER PROJECTE D’APRENENTATGE  “ ELS PEIXOS”.

VAM COMENÇAR TRIANT ENTRE TOTS ELS TEMA QUE VOLÍEM TREBALLAR. DESPRÉS VAM ANAR DIENT TOT EL QUE SABÍEM DELS PEIXOS (coneix. previs) PERÒ VOLÍEM SABER MÉS COSES, SE’NS PLANTEJAVEN MOLTS DUBTES I VAM DEMANAR AJUDA ALS PARES, LLIBRES…..(recerca d’informació)

MIREU, MIREU  QUE VAM PORTAR A L’ESCOLA ( llibres, joguines, informació d’internet, contes….)

 

           foto4          foto6                     

 

                                                     

            sense-titol          foto3

 

LA JÚLIA ENS VA PORTAR AQUEST PEIX

 

             foto5        foto18

                                                    

 ….I EL PARE DE L’ENRIC, QUE ÉS VETERINARI, ENS VA EXPLICAR MOLTES COSES DELS PEIXOS.

                                                                                                 foto7

 

 

 

 

 

AMB TOTA AQUESTA INFORMACIÓ VAM FER UNA EXPOSICIÓ A L’AULA I TAMBÉ VAM PREPARAR UN AQUARI AMB TRES PEIXOS MOLT ESPAVILATS.

                                                                                                                                       

        fotos-projecte        foto12

 

TAMBÉ VAM REALITZAR DIVERSES ACTIVITATS D’OBSERVACIÓ DIRECTA, MANIPULACIÓ I EXPERIMENTACIÓ. VAM TENIR L’OPORTUNITAT DE CONSTRUIR APRENENTATGES SIGNIFICATIUS UTILITZANT EL LLENGUATGE ORAL I FOMENTAR LA INTERACCIÓ ENTRE ELS NENS I LES NENES I AMB LES MESTRES.

VAM APRENDRE LES PARTS DEL COS DELS PEIXOS, ON VIUEN , QUE MENGEN, COM NEIXEN I EL NOM DELS PEIXOS MÉS DIVERTITS.

LA CARMINA I LA DOLORS VAN COMPRAR AQUESTS PEIXOS A LA PEIXATERIA I MIREU QUE VAM FER….

 

   foto15           foto14

 

 

PRIMER VAM OBSERVAR ELS PEIXOS PER FORA

 

VAM MIRAR AMB MOLTA ATENCIÓ ELS ULLS, LA BOCA, LES ALETES, LA CUA…   

 

                                                    foto13

 

VAM OBRIR L’OPERCLE I VAM VEURE     LES BRÀNQUIES

  

                                  foto11

                                               

FIXEU-VOS QUINA BOCA MÉS GRAN!! HEM TOCAT LES DENTS I PUNXEN MOLTÍSSIM  

 

                                   foto10

 

ARA MIREM EL PEIX PER DINS

   

VAM OBRIR LA PANXA DEL PEIX I …SORPRESA, SORPRESA!!  

 

ELS PEIXOS NO TENEN OSSOS COM NOSALTRES, TENEN UN ESQUELET D’ESPINES.  

 

                                                 foto21

   

 

US HEM DE DIR QUE EL FETGE, EL COR I ELS BUDELLS ENS FEIEN UNA MICA DE FÀSTIC PERÒ ENS HO VAM PASSAR

 

SUPER, SUPER DIVERTIT!!

 

           foto8      foto16

 

 

 

 

 

 

 

 

         

TALLER D’EXPERIMENTS: SUREN O S’ENFONSEN?

 

Els nens i les nenes de P-3 de l’Escola d’Almenar hem fet un altre experiment.

 

Volem saber els objectes que suren i els que s’enfonsen.

 

Ara us expliquem la nostra activitat :

 

1- QUÈ NECESSITEM? Recipients grans de plàstic transparent, aigua, pedres, fulles, papers…..

 

 p3-experiment-aigua-6

 

2- QUÈ FEM?. Omplim els recipients amb aigua i anem introduint diferents objectes.

                     

                                                                                                                p3-experiment-aigua-31          

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p3-experiment-aigua-142

 

 

3- QUÈ HA PASSAT?. Els objectes que pesen molt s’enfonsen i els més lleugers suren.

 

  OBSERVEM AMB MOLTA ATENCIÓ

 

p3-experiment-aigua-18

   HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA MOLT DIVERTIDA

p3-experiment-aigua-11               

 

                                                                 

  

 

TALLER D’EXPERIMENTS A P-3

Aquest any els nens i nenes de P-3, al segon trimestre, hem començat a realitzar experiments per tal de comprendre millor el nostre entorn.

experiment

El primer experiment té a veure amb la CAPILARITAT: propietat del cos sòlid per atreure i fer pujar el líquid per les seves parets.

img_0339


Així doncs ens proposem experimentar com el terròs de sucre xucla una petita goteta, tenyida amb colorant, i acaba tot tenyit de color.

martaexperiment1