Cicle superior
5è DE PRIMÀRIA
UD: EL COS I L’EXERCICI
| U.D 2: El cos i l’exercici | Cicle: Superior | Nivell: 5è | Trimestre: 1r | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| En aquesta unitat didàctica treballarem la incidència que té l’exercici en el nostre cos a través de l’estudi de l’aparell circulatori. Posarem èmfasi en les diferents parts del cos implicades en el moviment a més de fer un anàlisi de les pulsacions abans, durant i després de fer exercici. Considero important que els alumnes coneguin els beneficis de l’exercici físic vers el seu cos. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb coneixement del medi: es treballen aspectes relacionats amb l’aprenentatge de les diferents parts del cos. També es treballarà l’expressió oral mitjançant les reflexions sobre el desenvolupament de les activitats. |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Reconèixer i saber anomenar els ossos i músculs principals.
* Incrementar el control corporal enfront un mateix i el seu entorn. * Relacionar els moviments corporals amb l’espai on es realitzen. * Identificar i emprar correctament el costa hàbil i executar algunes activitats amb el costat no hàbil.
* Conèixer la importància dels òrgans sensorials i de quina manera ens proporcionen informació de l’entorn. * Col·laborar amb els companys/es
*Participar activament
* Respectar les normes dels jocs
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions. * Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Execució d’activitats relacionades amb el coneixement de les diferents parts del cos i l’espai que l’envolta.
* Experimentació de situacions que impliquin un coneixement de la dreta i esquerra corporals i del costat dominant així com una introducció al costat no dominant
*Realització de jocs sensorials
* Col·laboració solidaritat amb els companys/es durant la realització dels jocs. * Participació en tot tipus d’activitats proposades * Valoració de les normes que regeixen els diferents jocs
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* Adquirir coneixements relacionats amb les diferents parts del cos i aplicar adequadament els moviments segmentaris en tasques motrius senzilles en funció de l’espai.
* Distingir la dreta i esquerra corporals i dels demés.
* Utilitzar amb eficàcia la informació sensitiva
* Utilitzar estratègies senzilles de cooperació i oposició durant la realització de jocs i activitats jugades. *Participar activament i amb iniciativa.
* Respectar i ser conscients de la importància de les normes pel bon funcionament dels jocs * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física.
* Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu . |
5è DE PRIMÀRIA
UD: TALLER DE DANSES
| U.D 3: Taller de danses | Cicle: Superior | Nivell: 5è | Trimestre: 1r | Sessions: 6 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Parteixo de la base que el nen/a és espontani i que quan més petit és més s’accentua aquesta qualitat . Intentaré aprofitar aquesta espontaneïtat i desinhibició per treballar l’expressivitat mitjançant el moviment. Afavoriré el moviment lliure i, en definitiva, la seva motricitat a estímuls que li venen de l’exterior. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Les competències comunicatives
1.Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2.competències artística i cultural Competències metodològiques 5. Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana
|
. La competència comunicativa
. La competència social . Competència en la pràctica d’hàbits saludables |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure, acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu, la participació i el respecte envers les diferències i conèixer les possibilitats i limitacions pròpies i alienes. La competència comunicativa s’assoleix amb l’experimentació del cos i el moviment com instruments d’expressió i comunicació; l’expressió i comunicació de sentiments i emocions individuals i compartides per mitjà del cos, el gest i el moviment i la valoració crítica dels usos expressius i comunicatius del cos. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Finalment, ajuda a l’assoliment de la competència d’aprendre a aprendre ja que el treball cooperatiu impulsa el aprendre dels demés. Altres àrees Amb llengua catalana: ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) ja que es realitza un treball d’expressió oral a través de la reflexió que es fa sobre el desenvolupament de les activitats al final de cada sessió. Amb educació artística: Treballarem una dansa popular de la cultura catalana. Aquesta dansa la ballaran en la festa de la castanyada (competència artística i cultural). |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Participar activament en danses populars i tradicionals.
* Millorar individualment les qualitats del moviment corporal en sincronització amb estructures rítmiques. *Desenvolupar el ritme en activitats col·lectives.
* Mostrar-se desinhibit davant els companys/es.
* Col·laborar amb els companys/es en la composició d’activitats col·lectives.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Pràctica de danses típiques de la comarca.
*Exploració i descobriment de les possibilitats expressives del cos amb o sense materials.
*Realització d’activitats de ritme en grup
*Realització d’activitats que afavoreixin la desinhibició, la creativitat, l’espontaneïtat i la llibertat d’expressió tant corporal com verbal. * Col·laboració amb els companys/es durant la realització dels jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física. |
* Mostrar interès en la pràctica de danses i balls populars de la nostra comarca
* Explorar i descobrir les possibilitats comunicatives i expressives del cos.
*Millorar el treball de ritme en grup
* Actuar amb desinhibició, de manera creativa i espontània davant els companys/es.
* Utilitzar estratègies senzilles de cooperació i oposició durant la realització de jocs i activitats jugades. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| Estils i mètodes d’ensenyament: Aprenentatge cooperatiu, descobriment guiat i autoensenyament. |
5è DE PRIMÀRIA
UD: PASSAR I LLANÇAR (Iniciació a l’handbol)
| U.D 4: Passar i llançar | Cicle: Superior | Nivell: 5è | Trimestre: 1r | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica pertany al bloc de contingut “Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques”. Al llarg dels cursos anteriors s’han treballat aspectes relacionats amb el control i consciència corporal que han servit de base per després poder aprofundir en el treball de les habilitats motrius. En aquesta unitat didàctica incidiré en el treball de les passades i els llançaments mitjançant l’aprenentatge de l’handbol. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència socia |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) d’expressió oral |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Llançar pilotes amb la mà dominant i amb precisió
* Realitzar passades amb la mà dominant. * Conèixer la tècnica del llançament en suspensió. * Situar-se correctament a l’espai. * Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
*Realització d’activitats que impliquin el llançament de pilotes amb precisió i amb la mà dominant.
*Passades amb la mà dominant
*Execució de llançaments en suspensió *Desplaçaments pel terreny de joc *Participació activa en les activitats. *Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
*Controlar i dominar adequadament el llançament de precisió, en suspensió i la passada amb la mà dominant
*Desplaçar-se correctament pel terreny de joc *Participar en les activitats de manera adequada. * Cooperar i col·laborar en el desenvolupament de les activitats. *Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu i comandament directe i assignació de tasques. |
Enllaços sobre l’handbol
5è DE PRIMÀRIA
UD: INICIACIÓ AL RUGBY
| U.D 5: Iniciació al rugby | Cicle: Superior | Nivell: 5è | Trimestre: 1r | Sessions: 4 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica pertany al bloc de contingut “Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques”. Al llarg dels cursos anteriors s’han treballat aspectes relacionats amb el control i consciència corporal que han servit de base per després poder aprofundir en el treball de les habilitats motrius. En aquesta unitat didàctica incidiré en el treball de les passades i els llançaments mitjançant l’aprenentatge del rugby. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència socia |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) d’expressió oral. |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Millorar la tècnica de passades en desplaçament amb dues mans cap enrere.
* Desenvolupar el joc col·lectiu i l’ocupació de l’espai.
* Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Realització d’activitats que impliquin passades amb les dues mans.
* Jocs que impliquin estratègies d’atac i de defensa.
*Participació activa en les activitats. *Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* Realitzar passades correctament amb les dues mans cap enrere.
* Ocupar l’espai correctament en jocs col·lectius.
*Participar en les activitats de manera adequada. * Cooperar i col·laborar en el desenvolupament de les activitats. *Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu i comandament directe i assignació de tasques. |
Enllaços d’interès
5è DE PRIMARIA
UD: MIXTES MILLOR (Iniciació al korfbol)
Enllaços interessants sobre el korfbol
videos de partits de korfbol
Regles elementals del korfbol
Història del korfbol
| U.D 6: Mixtes millor | Cicle: Superior | Nivell: 5è | Trimestre: 2n | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica pertany al bloc de contingut “Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques”. Al llarg dels cursos anteriors s’han treballat aspectes relacionats amb el control i consciència corporal que han servit de base per després poder aprofundir en el treball de les habilitats motrius. En aquesta unitat didàctica incidiré en el treball de les passades i els llançaments amb les dues mans a la vegada mitjançant l’aprenentatge del Korfbal. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) d’expressió oral. |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Executar passades i recepcions correctament amb les dues mans a la vegada.
* Realitzar llançaments a cistella amb les dues mans de forma eficaç. * Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
*Realització d’activitats que impliquin passades i recepcions amb les dues mans a la vegada.
*Llançaments a cistella amb les dues mans. *Participació activa en les activitats.
*Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física.
* Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
*Controlar i dominar adequadament les passades i les recepcions amb les dues mans.
*Dominar el llançament a cistella amb les dues mans. *Participar en les activitats de manera adequada. * Cooperar i col·laborar en el desenvolupament de les activitats.
*Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs.
* Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física.
* Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Aprenentatge cooperatiu i assignació de tasques. |
6è DE PRIMÀRIA
UD: LES QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES
FORÇA VELOCITAT
RESISTÈNCIA FLEXIBILITAT
| U.D 2: Les qualitats físiques bàsiques | Cicle: Superior | Nivell: 6è | Trimestre: 1r | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica és un apropament al coneixement de les capacitats condicionals, també treballarem l’agilitat, per part dels alumnes. Considero important aquesta unitat didàctica perquè totes les capacitats condicionals estan presents, d’una manera o d’altre, en tots els esports que treballarem al llarg del curs.
L’avaluació d’aquesta unitat no es farà en funció de la forma física de cada alumne, sinó l’adaptació a cada una de les capacitats tenint en compte el punt de partida de cadascú. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb coneixement del medi: es treballen aspectes relacionats amb l’aprenentatge de les diferents parts del cos. També es treballarà l’expressió oral mitjançant les reflexions sobre el desenvolupament de les activitats. |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Conèixer els indicadors de l’esforç i de la forma física: pols i respiració.
* reconèixer i treballar les capacitats condicionals.
* Saber realitzar un escalfament.
* Col·laborar amb els companys/es
*Participar activament
* Respectar les normes dels jocs
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Coneixement dels indicadors de l’esforç i de la condició física.
* Treball, mitjançant el joc i activitats jugades, de les capacitats condicionals.
* Realització i propostes d’escalfament. * Col·laboració solidaritat amb els companys/es durant la realització dels jocs.
* Participació en tot tipus d’activitats proposades * Valoració de les normes que regeixen els diferents jocs
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* Conèixer correctament els indicadors de l’esforç i de la condició física.
* Reconèixer la presència de les capacitats condicionals predominants en cada un dels jocs o activitats treballades. * Realitzar correctament un escalfament. * Utilitzar estratègies senzilles de cooperació i oposició durant la realització de jocs i activitats jugades. *Participar activament i amb iniciativa. * Respectar i ser conscients de la importància de les normes pel bon funcionament dels jocs * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu . |
Enllaços d’interès
Les qualitats físiques bàsiques: definicions
6è DE PRIMÀRIA
UD: M’AGRADA BALLAR
| U.D 3: M’agrada ballar | Cicle: Superior | Nivell: 6è | Trimestre: 1r | Sessions: 6 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Parteixo de la base que el nen/a és espontani i que quan més petit és més s’accentua aquesta qualitat . Intentaré aprofitar aquesta espontaneïtat i desinhibició per treballar l’expressivitat mitjançant el moviment. Afavoriré el moviment lliure i, en definitiva, la seva motricitat a estímuls que li venen de l’exterior. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Les competències comunicatives
1.Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2.competències artística i cultural Competències metodològiques 5. Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana
|
. La competència comunicativa
. La competència social . Competència en la pràctica d’hàbits saludables |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure, acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu, la participació i el respecte envers les diferències i conèixer les possibilitats i limitacions pròpies i alienes. La competència comunicativa s’assoleix amb l’experimentació del cos i el moviment com instruments d’expressió i comunicació; l’expressió i comunicació de sentiments i emocions individuals i compartides per mitjà del cos, el gest i el moviment i la valoració crítica dels usos expressius i comunicatius del cos. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Finalment, ajuda a l’assoliment de la competència d’aprendre a aprendre ja que el treball cooperatiu impulsa el aprendre dels demés. Altres àrees Amb llengua catalana: ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) ja que es realitza un treball d’expressió oral a través de la reflexió que es fa sobre el desenvolupament de les activitats al final de cada sessió. Amb educació artística: Treballarem una dansa popular de la cultura catalana: “Punteta i taló”. Aquesta dansa la ballaran en la festa de la castanyada (competència artística i cultural). |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Participar activament en danses populars i tradicionals.
* Millorar individualment les qualitats del moviment corporal en sincronització amb estructures rítmiques. *Desenvolupar el ritme en activitats col·lectives.
* Mostrar-se desinhibit davant els companys/es.
* Col·laborar amb els companys/es en la composició d’activitats col·lectives.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Pràctica de danses típiques de la comarca.
*Exploració i descobriment de les possibilitats expressives del cos amb o sense materials.
*Realització d’activitats de ritme en grup
*Realització d’activitats que afavoreixin la desinhibició, la creativitat, l’espontaneïtat i la llibertat d’expressió tant corporal com verbal. * Col·laboració amb els companys/es durant la realització dels jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física. |
* Mostrar interès en la pràctica de danses i balls populars de la nostra comarca
* Explorar i descobrir les possibilitats comunicatives i expressives del cos.
*Millorar el treball de ritme en grup
* Actuar amb desinhibició, de manera creativa i espontània davant els companys/es.
* Utilitzar estratègies senzilles de cooperació i oposició durant la realització de jocs i activitats jugades. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| Estils i mètodes d’ensenyament: Aprenentatge cooperatiu, descobriment guiat i autoensenyament. |
6è DE PRIMÀRIA
UD: FEM UN TRIPLE
| U.D 4: Fem un triple? | Cicle: Superior | Nivell: 6è | Trimestre: 1r | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Amb aquesta unitat didàctica ens enfonsem en el coneixement i pràctica dels esports col·lectius. Hem triat el bàsquet per considerar que els seus aprenentatges inicials són mes assequibles i d’aquesta manera hi ha un major reforç motivacional. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Millorar la passada i la recepció.
* Iniciar-se en la tècnica de llançament a cistella. * Millorar l’execució del bot.
* Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Realització i execució de jocs i activitats que impliquin passades, recepcions, bots i llançaments a cistella.
*Participació activa en les activitats. *Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* realitzar amb precisió passades, recepcions, bots i llançaments a cistella.
* Participar activament.
* Col·laborar en la realització de les activitats.
*Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu i comandament directe i assignació de tasques. |
Enllaços d’interès
6è DE PRIMÀRIA
UD: FUTBOL SALA
| U.D 5: Futbol sala | Cicle: Superior | Nivell: 6è | Trimestre: 1r | Sessions: |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica pertany al bloc de contingut “Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques”. Al llarg dels cursos anteriors s’han treballat aspectes relacionats amb el control i consciència corporal que han servit de base per després poder aprofundir en el treball de les habilitats motrius. En aquesta unitat didàctica incidiré en el treball de les conduccions amb els peus mitjançant l’aprenentatge del futbol sala. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) d’expressi |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Millorar la tècnica de passades i conduccions amb els peus.
* Xutar amb els dos peus. * Desenvolupar el joc col·lectiu i l’ocupació de l’espai.
* Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Realització d’activitats que impliquin passades, conduccions i xuts amb els dos peus.
* Jocs que impliquin estratègies d’atac i de defensa. *Participació activa en les activitats. *Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* Realitzar passades, conduccions i xuts correctament amb els dos peus.
* Ocupar l’espai correctament en jocs col·lectius. *Participar en les activitats de manera adequada. * Cooperar i col·laborar en el desenvolupament de les activitats. *Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Ensenyament recíproc, descobriment guiat, aprenentatge cooperatiu i comandament directe i assignació de tasques. |
Enllaços d’interès
😎
6è DE PRIMÀRIA
UD:INICIACIÓ AL VOLEIBOL
Enllaços d’interès
Video:passada col·locació o de dits
| U.D 6: Voleibol | Cicle: Superior | Nivell: 6è | Trimestre: 2n | Sessions: 8 |
| JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA |
| Aquesta unitat didàctica pertany al bloc de contingut “Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques”. Al llarg dels cursos anteriors s’han treballat aspectes relacionats amb el control i consciència corporal que han servit de base per després poder aprofundir en el treball de les habilitats motrius. En aquesta unitat didàctica incidiré en el treball de les copejades amb les mans mitjançant el treball del voleibol. Es pot ser un dels esports més complicats però utilitzant pilotes toves el resultat és excepcional. |
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA |
| Competències transversals
Les competències personals 6.Competència d’autonomia i iniciativa personal Les competències metodològiques 5.Competència d’aprendre a aprendre Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 8.Competència social i ciutadana |
. Competència: desenvolupament personal
. Competència en la pràctica d’hàbits saludables . Competència social |
| APORTACIONS DE LA UNITAT DIDÀCTICA A LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES I COMPETÈNCIES PRÒPIES DE L’ÀREA I RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. |
| Competències bàsiques i competències pròpies de l’àrea
El coneixement d’un mateix o mateixa i de les pròpies possibilitats i carències contribueixen al desenvolupament de la competència aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal. Aquesta unitat didàctica contribueix essencialment en la competència social i ciutadana, ja que ajuda a aprendre a conviure i acceptar les regles per al seu funcionament col·lectiu per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació i la cooperació. També contribueix al desenvolupament de la competència en la pràctica d’hàbits saludables ja que una aplicació regular i continuada contribueix a sentir-se bé amb el propi cos i a la millora de l’autoestima. Altres àrees Amb llengua catalana ( competència comunicativa lingüística i audiovisual) d’expressió oral. |
| OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS | CRITERIS D’AVALUACIÓ |
| * Introduir el toc de dits, avantbraços i sacada.
* Participar activament en les activitats proposades. * Col·laborar amb els companys/es.
* Respectar i valorar les regles dels jocs.
* Conèixer i respectar el material i les instal·lacions.
* Practicar hàbits d’higiene personal. * Consolidar l’hàbit de portar la roba i el calçat adequat per a la classe d’educació física. |
* Realització d’activitats que impliquin l’execució de tocs de dits, avantbraços i sacades.
*Participació activa en les activitats. *Execució d’activitats que impliquin la col·laboració entre els alumnes i amb el mestre. *Valoració i respecte per les normes que regulen els jocs.
*Utilització correcta i òptima de les instal·lacions i materials d’educació física. * Neteja personal al final de cada sessió. * Porta la roba i el calçat adequat per realitzar les sessions d’educació física |
* Realitzar correctament tocs de dits, avantbraços i sacades.
*Participar en les activitats de manera adequada. * Cooperar i col·laborar en el desenvolupament de les activitats. *Ser conscient de la importància de respectar les normes i regles dels jocs. * Utilitzar correctament les instal·lacions i el material d’educació física. * Adoptar hàbits d’higiene corporal i utilitzar la roba adequada durant la participació en activitats físiques.
|
| METODOLOGIA |
| En aquesta unitat didàctica utilitzaré una metodologia activa, dinàmica i participativa tenint present en tot moment l’atenció a la diversitat i afavorint l’autonomia personal.
Estils i mètodes d’ensenyament: Aprenentatge cooperatiu i assignació de tasques. |





