Més videos de Primer
0Aquí teniu alguns videos de primer. Es tracta de distribuir material divers i deixar que explorin lliurement les possibilitats de cada material. Es marquen unes mínimes normes d’ordre i els nens i nenes s’organitzen per ells mateixos. De tant en tant s’han de fer petites correccions per tal de que tots participin de tot.
ACROSPORT
0ACROSPORT: la GIMNÀSTICA de la COOPERACIÓ
Amb origen en los acròbates del Circ i nascut de la gimnàstica esportiva i rítmica, L’ACROSPORT o GIMNÀSTICA ACROBÀTICA, afavoreix la cooperació entre alumnes, fomentant el treball en equip, assumint les diferències de nivell i la realització de distintes funcions dins del grup.
A Espanya les primeres manifestacions de circ que podem considerar com a tal provenen dels joglars.
S’observen dos funcions ben diferenciades:
– el PORTADOR: persona que subjecta i suporta el pes de la figura acrobàtica
– l’ ÀGIL: persona que realitza elements d’equilibri i flexibilitat damunt el portador per tal de decorar la figura.
La construcció de piràmides humanes s’observa al llarg de la història com un fenomen molt llunyà, exponent de la cultura dels pobles que obeeix a diverses formes de manifestació al llarg de la seva evolució històrica. En el nostre país ric en danses tradicionals que generalment culminen amb una composició estàtica o dinàmica en la que uns ascendeixen sobre altres formant una torre, un castell o una piràmide, destaquen en l’actualitat a Catalunya, els Castells.
PRESENTACIÓ DE L’ESPORT
L’acrosport es una disciplina esportiva inclosa en la Federació Internacional d’Esports Acrobàtics, fundada el 1973.Es practica en un tapís de 12x12m. En el que se realitzen exercicis amb acompanyament musical.L’exercici ha de tenir elements acrobàtics i gimnàstics de flexibilitat, equilibri, salts i girs i moviments en cooperació entre els components del grup, executant formacions corporals, formant un conjunt harmònic amb elements coreogràfics. La duració de l’exercici es de entre 2´15″ y 2´30″ segons la categoria.
Es valora: la dificultat, la tècnica i la dimensió artística de la composició.QUALITATS PEDAGÒGIQUES DE L’ ACROSPORT
Les principals característiques que destaquen d’aquesta activitat física per incloure-la com educativa són:
PARELLES |
|
TRIOS |
|
QUATRE O CINC |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Video Futbol Flag
0Exemple de com es juga a l’esport que heu fet a cicle superior al primer trimestre.
Ni ha molts com aquest al youtube. Busqueu algun més.
Per si algú no ho recorda el futbol flag és molt semblant al futbol americà però sense contacte. Posen unes cintes als costats. Si t’agafan una cinta quan tens la pilota la perds. Teniu les normes en un altre article.
Circuit Primer
0Aquest és un video on es pot veure als nens i nenes de 1r fent un circuit per estacions. Treballen l’equilibri, llançaments, colpejos, girs i salts.
El treball per estacions afavoreix que els nens i nenes estiguin participant en tot moment.
I EL 2N TRIMSTRE… ATLETISME!
0En aquest enllaç trobareu el treball a realitzar sobre l’atletisme els de 5è.
FLAG
0El Flag és futbol americà, però sense contacte.
OBJECTIU DEL JOC
|
Avançar amb la pilota cap a la zona de gol contrària per aconseguir:TOUCHDOWN: entrar a la zona de gol contrària amb pilota controlada (6 punts)
EXTRAPOINT: jugada addicional després del touchdown, val 1 punt si s’aconsegueix amb el peu a 4 metres de la línia de gol. |
MATERIAL | Només requereix d’una pilota ovalada (o també rodona) i uns mocadors “flags”.Cons per marcar les iardes. |
EQUIP | Es pot jugar a qualsevol edat, en qualsevol espai i és mixte. A les competicions oficials només poden jugar 5 contra 5, però es poden fer tots els canvis que l’entrenador cregui oportuns. |
ESPAI DE JOC | Es pot jugar en qualsevol rectangle a partir dels 15×30 metres amb espai lliure al fons per la zona d’anotació. |
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Normes:
Procediment: |
L’equip que ataca comença des de la seva iarda 5, amb possessió de la pilota, i té 4 downs (oportunitats) per creuar mig camp.Un cop creuat el mig del camp tindrà 4 downs (oportunitats) més per aconseguir arribar a la zona d’anotació, anomenada touchdown.
Si els atacants no aconsegueixen creuar el mig del camp amb 4 downs(intents), la pilota passarà a l’equip contrari. L’equip que defensa ha d’intentar estirar el flag a l’atacant que té la pilota
La pilota es pot passar en qualsevol direcció menys endavant, les vegades que es vulgui. Es pot córrer amb la pilota a les mans. L’equip atacant té 4 oportunitats per arribar a la zona de gol contrària, si no ho aconsegueix, passarà a defendre, l’altre equip començarà des d’on va finalitzar el quart intent dels contraris. Només es trenca aquesta successió de jugades anotant i/o interceptant la pilota.
Cada jugada la iniciarà el àrbitre/professor donant la pilota a un jugador de l’atac, i l’equip de defensa intentarà treure el mocador al jugador que porta la pilota. La jugada finalitza en el moment que: -la pilota cau a terra -per un llançament endavant -perquè li estiren el flag al jugador amb pilota -perquè el jugador amb la pilota surt del rectangle -per anotació (marcar) La jugada començarà des d’on es produeix o l’anotació. |
L’EDUCACIÓ FÍSICA AL CEIP EUROPA
0Segur que moltes vegades heu sentit la frase: “Mens sana in corpore sano”, així és que el nostre cos ha d’estar en equilibri amb la nostra ment per tal de poder ser individus plens en tots els sentits.
Cal destacar doncs, la diversitat d’aspectes que podem arribar a treballar des de l’àrea d’educació física: desvetllar les capacitats físiques i motrius, desenvolupar l’expressió corporal, la capacitat de relacionar-se en diferents situacions de manera respectuosa amb els companys/es i mestres, acceptar-se a un mateix i també a la diferència, gaudir i conèixer jocs diversos…
Tots aquests aspectes es reparteixen i es treballen d’una forma gradual i continuada des de P3 fins a 6è essent a educació infantil i cicle inicial quan s’estableix la base motriu per poder desenvolupar de manera progressiva als últims cicles de primària les habilitats més complexes.
Tot i que la naturalesa de l’àrea afavoreix partir d’un llindar de motivació prou alt, és aquesta un dels pilars de tot aprenentatge, per la qual cosa sempre pretenem presentar les activitats des d’una vessant atractiva, interessant i participativa per als i les alumnes.
El nostre objectiu final és intentar formar alumnes autònoms, capaços de iniciar-se en múltiples esports (futbol, bàsquet, esports de raqueta, voleibol, hoquei, hanbol), capaços d’interactuar amb altres companys/es, conscients de la importància tant dels hàbits higiènics com alimentaris i posturals, coneixedors de les funcions bàsiques del organisme…, per tal que siguin capaços d’integrar aquesta part física amb l’altra part mental que els proporcionen la resta dels aprenentatges.
Les activitats físiques també ens permeten donar a conèixer altres activitats fomentades per entitats locals i territorials com són els clubs esportius i les federacions, així per exemple, aquest curs hem donat a conèixer activitats com la vela i el futbol australià, i de cara al curs vinent ens han presentat les seves propostes el club d’hanbol Salou i la federació de voleibol.
D’altra banda, i en l’àmbit més professional, mantenim una certa relació amb els altres centres del municipi i amb l’àrea d’esports de l’ajuntament per tal d’englobar tot el nostre treball dins un mateix marc i proporcionar a tots els i les alumnes del municipi les mateixes oportunitats.
Aquest curs 2007-08 hem començat amb la implantació de la nova llei d’educació LOE a CI, la qual cosa ens ha suposat la revisió dels continguts d’educació física, que com a novetat més important inclou els hàbits de salut d’una manera més rellevant equiparant-los amb la resta de continguts de l’àrea.
Un dels nostres projectes de futur és la creació d’un bloc d’educació física on els pares i mares i els nens i nenes puguin rebre informació, deixar comentaris, visionar i descarregar fotografies relacionades amb les activitats d’educació física, descarregar documents (d’hàbits saludables, enquesta de salut, normativa de l’àrea…) per tal de crear un espai per interactuar i compartir les experiències de l’àrea.