PLA CATALÀ DE L’ESPORT. JUSTIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS

Perquè reaitzem totes aquestes activitats?

Doncs perquè considerem que tenen aquests beneficis:

ESCACS.

 

Els escacs sempre s’han considerat com una pràctica intel·lectual que ajuda al desenvolupament de la intel·ligència humana i al desenvolupament d’estratègies individuals per superar a l’adversari.

Amb aquesta pràctica podrem millorar la concentració dels nostres alumnes així com la competició individual dintre d’unes normes, respecte i disciplina molt marcada dintre d’aquesta disciplina.

Cal recordar que els escacs són una pràctica molt antiga on no es permesa la parla, i on és molt important rumiar la decisió a prendre perquè un cop pressa una decisió no es permet retrocedir en el moviment. D’aquesta forma també es treballa la seguretat, autoestima i autoconcepte dels nostres alumnes a l’hora de prendre una decisió.

I no oblidar la salutació inicial i final amb el contrincant, una senyal de respecte molt evident que ens permetrà treballar en valors de respecte i disciplina.

 

 

INICIACIÓ ALS JOCS ESPORTIUS

Des de l’escola ens veiem amb la necessitat de desenvolupar tot tipus d’habilitats motrius dels nostres petits des d’el primer dia que entren a l’escola fins l’últim, ja que pensem que és una forma d’aconseguir un desenvolupament integral del nostre alumnat. Així doncs, que millor manera que començar ja des de p3 amb les activitats esportives.

Amb aquestes activitats es planteja treballs lúdics amb diferents objectes relacionats amb els esports en si, que ajuden a desenvolupar tot tipus d’habilitat del nen. Així ens ajuda a millorarla seva coordinació corporal i donar una empenta al progrés motriu característic d’aquesta etapa mitjançant els estímuls lúdics i de relació amb els companys.

 

MULTIESPORTS

 

Moltes vegades sens planteja a l’escola el problema que hi ha nens que no els hi agrada un esport en concret o que exclusivament en practiquen un perquè és l’únic que han conegut. Amb aquesta pràctica es pretén que els/les alumnes puguin conèixer diferents pràctiques esportives i tinguin un ventall de possibilitats per poder triar en un futur proper.

Per altra banda, Els infants que no destaquen a escola per les habilitats de tracte amb els altres companys poden trobar en l’esport l’oportunitat de relacionar-se amb persones diferents en un context informal i divertit. Practicar exercici en grup facilita la relació entre els menors i la seva col·laboració mútua per a aconseguir un objectiu comú.

En aquesta fase es treballarà aprofundint lleugerament en les diferents tècniques dels esports treballats, per donar una petita empenta a l’estímul de l’alumne. I l’objectiu no és un altre que ells gaudeixin i es quedin amb les ganes de practicar-lo amb més assiduïtat, i poder arribar a practicar l’esport que els hem donat a conèixer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *