mareig d’opinions

Perquè no. I una frase les persones sempre s’han de respectar les opinions no!

TEMA EDUCACIÓ:

MAC DONALDS dóna títols de Batxillerat a Anglaterra. Més info a Totum Revolutum 

Immigració l’opinió de Lluis Llobet sentint el nostre conseller d’educació.

TROBADES DE BLOCAIRES

1 TROBADA DE BLOCAIRES ALS PIRINEUS PER ALBERT BATALLA. 

La Girosfera també bull, hi ha una quedada ens parla el tarla 

Aquest casa de setmana trobada a les terres de l’Ebre. 

ECONOMIA

us Recomano l’execució de les hipoteques per Marc Vidal 

INDEPENDÈNCIA

voleu estat propi? doncs aquest és el vostre bloc el de L’alexis.

TV3

S’ha parlat molt, en Yuri la seva versió més crítics.

Política

LES GENERALS En parla en Xavier. 

Els famosos 400 euros d’en Zapatero 

L’ESTAT també ha de fer servir el .cat? s’interroga en Carles Puigdemont. 

LA CATOSFERA

Ens parla Sircharly 

GIROSFERA

Una forma genial de presentar la Girosfera en Donaire. 

La Catosfera s’ha d’institucionalitzar ens dóna la seva opinió en David 

SINDICALISME

Quin millor que ens en parli en Camil. Sobre la seguretat obrera gironina.

NOTÍCIES D’UNIVERSITAT

El gran lider L’Enric Canela.

Complert Eh!!, això ho hauria de fer més sovint.

Conveni de lleure de menjadors

Conveni de lleure de menjadors

Gener 28th, 2008

Us recordeu del article que em van publicar. He rebut diferents correus demanant ajuda d’informació que parla el conveni. Us transmeto un d’aquests.

 Hola david,
queria comentarte algunas cosas que he hablado hoy con el empresario de mi comedor escolar, en el que yo soy monitora. Me dice que la subida de sueldos es por cursos, o sea se calculó en set 07 y sirve hasta jun 08, que ni IPC ni nada, que el convenio dice unas cosas pero que el como empresa puede interpretarlo como quiera, no tenemos derecho a visita de medico pagada, ni a dia de libre eleccion, ni ha subida de sueldo, ni nada, eso si a los supuestos de faltas por parte del trabajador si, en fin que hace con el covenio lo que le da la gana, entonces…, para que sirve el convenio? ahhhh disculpa que te escriba en castellano, me he distret,que et sembla? no mes volia saber que en penses tu, per saber si vaig equivocada o no.
gràcies per endavant, salutacions.

Que li recomanaria jo. Que anés als sindicats i que fes eleccions sindicals. Però quin problema es trobarà? que els monitors de menjadors mai tenen contracte fixe. Això fa que el perill que facin fora, mai poden fer res. Que fem aquests casos? ensenyeu-me perquè no ho tinc clar ni jo.

Els llibre de escola no poden ser gratuïts

Torno a la meva normalitat després de parlar tants de dies de la catosfera. I com no potser trec un altre tema polèmic, que justament aquests curiosament ho estava pensant. Fins a tal punt que he d’escriu aquest enunciat. Els llibres d’escola no poden ser gratuïts! potser em portareu la contrària, segurament, però vull crear debat sobre el tema, perquè no el tinc clar.

D’entrada per donar-vos matèria us recordo el meu àntic post i ara us transmeto la notícia completa del diari avui. Us transcric un tros:

Sistema cooperatiu

La segona opció, defensada des de la conselleria, consisteix a garantir la gratuïtat a partir de l’extensió dels programes de reutilització de llibres de text, una opció no sols més econòmica sinó que entronca amb tota una filosofia de socialització del material recollida al Pacte Nacional per l’Educació, i que han implantat comunitats com Galícia i Andalusia. Educació tampoc no descarta que hi pugui haver una fórmula “mixta”.

Els editors són totalment contraris a la reutilització i alerten, amb diversos estudis estatals i europeus, dels “danys col·laterals” d’aquesta aposta. Entre aquests, Comas destaca els efectes negatius que podria provocar la falta d’inversió, no només pel que fa a la supervivència de les petites editorials que editen llibres de text en català, sinó també en el “mercat paral·lel” d’obres de literatura infantil i juvenil, a més de considerar, també, que es produiria un “afebliment de la cadena de valor del llibre”.

La meva opinió i com sempre les opinions són manejables com la veritat fins a trobar la veritat definitiva. Aquesta és una frase que m’he inventat avui.

  1. Molts mestres encara no s’han renovat, per tant no podem treure els llibres de les aules, si els donem gratis o el socialitzem al final els editors elaborarant llibres de menys qualitat i el sistema educatiu deteriorà més del que està.
  2. La propietat, és un be que fa protegir quelcom que tens. La socialització no! quins mecanismes donem per la gent que no els cuida.
  3. Formació pels mestres per adaptar el material segons els infants o joves que tenen davant. Assumint les seves necessitats.
  4. Més diners a l’escola per copisteria moltes tenen un límit, que fa que els mestre o professors no puguin fer material.

Conclusió deixem de subvencionar tant els llibres, subvencionem una part, i cerquem que alguns llibres els mestres els puguin fer dintre l’escola per tal d’adaptar-se al medi que tenen. D’aquesta forma farem que els editors busquin l’excel·lència dels llibres ja que una part sempre s’haurà de comprar. Però el xec és una ajuda que queda bé, però possiblement hi ha altres prioritats. És hora de reflexionar

Universitat 2.0, la catosfera i la Uoc.

La Uoc, la catosfera i la universitat 2.0

No és cap secret, que vaig estudiar psicopedagogia de la UOC i actualment sóc tutor de la Universitat Oberta de Catalunya. Aquest dies he estat reflexionant sobre el paper de la UOC a la universitat 2.0. No he volgut escriure abans perquè ho volia meditar en calma després d’haver sentit en José Antoni DonAire. Perquè he trencat aquest silenci, per dos companys blocaires Des de les Golfes en Ricard i el segon el d’en Toni Roig que han posat en evidència les proves de validació de la UOC. També dintre de la catosfera em vaig trobar un company que en vaig estar parlant llargament.

Exactament fa 7 anys que estic a la Universitat de la Uoc, en aquests 7 anys m’ha enamorat, per això vaig presentar 7 vegades el currículum per ser consultor. Malgrat el final em van acollir com tutor de l’ @teneu Universitari, formació per a tothom sense cap requisit d’accés.

Després d’escoltar el Josep Antoni Donaire vaig donar-me compte que la UOC, no ha evolucionat en el seu campus virtual. Potser en el seu disseny si que ha evolucionat. Però en la seva interfície ha canviat molt poc. Recordo molt bé la propaganda de fa molts anys, vés als bars de la uoc que són xats. Actualment aquests xats funcionen poquíssins i a vegades no funcionen. Crec i afirmo que actualment el seu model innovador està encara en la web 1.0, i el clima de dinamització que donen les eines actuals no s’han adaptat gents al món actual. A mi no m’estranya Toni que encara la Uoc faci els exàmens presencial ments. Tot i així la veritat és que els seus materials són de molta qualitat i alhora permet que els que treballem podem fer estudis universitaris superiors. Per tant acabo Gracies la Uoc i gràcies a Gabriel Ferraté perquè va creure i crear la UOC. Li toca el 2 torn la Imma Tubella en crear la universitat 2.0 i aquesta evolució. Sinó hi haurà un estancament.

blogs vs bloc

Bloc vs Blog

Gener 27th, 2008

La controvèrsia està servida. Malgrat Termcat ho tingui claríssim el debat que hem fet no queda clar que sigui acceptat.

Com sempre la meva proposta va més enllà que dir, això s’ha d’escriure així. Si el català existeix és perquè el llatí es va adaptar a la nostra pròpia cultura. Perquè les paraules no poden fruïr al llarg del temps, fins que veïem un moment adequat de normativització. I no voler impulsar una paraula o una altre. Estic segur que la gent que està utilitzant blog s’enfadaria en saber que és una falta ortogràfica. Deixem que la llengua parli per si sola.

La catosfera un èxit i TV3 fa la vergonya

Avui és la meva última nit a Granollers, capital blocaire en aquests tres dies. Demà m’espera l’acció si s’ha de dir bloc o blog. Però el que acabo de veure visions és el vídeo de tv3 on parla de la catosfera. Potser volen estudiar la reacció de la catosfera en donar prioritats a uns i el·liminar els altres.

Abans de dir res val la pena veure les reaccions dels principals bloggers que han postejat ja:

Enric Canela amb el seu post la catosfera un èxit i tv3 una vergonya el nom ja ho suggereix. Un dels mateixos ponents del matí Carles Puigdemont ha estat rotund la visió sectària de tv3 de la catosfera .

És que justament per mi els que han estat millor Raül Romeva (ICV) i en Carles Puigdemont (CDC). Us passo el vídeo que han fet aposteriori. Ja que ells són els que han creat discurs polític blocaire i no electoralisme.

Una mare amb un alumne superdotat!?

Una mare amb un alumne superdotat!?

Fa uns dies que vaig publicar un post sobre els alumnes superdotats provocat perquè indirectament m’ho va demanar L’Enric Canela. Avui una mare m’ha fet un comentari que val la pena escoltar-la. Abans de donar-li la meva opinió del que faria, ho envio a la Xarxa per tal que digui la seva. Fixeu-vos que es bastant paral·lel al que vaig afirmar jo.

La meva experiència en relació al tema és força dessebadora. Realment la meva filla no està atesa.
Un bon dictàmen és fonamental i el primer pas per determinar quines mesures es poden aplicar.

Fa un any i mig que vam demanar una valoració per part de la psicopedagoga i encara esperem. Mentres optem per un dictàmen en un centre privat. C.I +150. Percentils en els àmbits valorats 99,99,99,99,97. La psicopedagoga no dóna fiabilitat a res que no estigui fet per ella, cosa que es nega a fer perquè només amb la mera observació ja ha sentenciat que és un cas de precocitat i que, a mida que vagi creixent, els seus companys s’aniran equiparant a ella.
Cal ser prudents, és clar, però els casos de precocitat són molt pocs. És força curiós que si ens atenem als estudis fets, en una escola hi hauria d’haver varis alumnes amb altes capacitats però són poquíssims els detectats i quan algún ho és, gairebé mai pels docents, poquíssimes vegades són reconeguts per l’administració. Segons la membre de l’EAP la meva filla “no és nena de dictàmen”, aquests nens ténen problemes de relació i ella té amics (fals mite), està sobrestimulada (rotundament fals),…
El fet que amb tres anys comences p-3 llegint, escrivint, sumant, restant, contant fins a cent, o que amb 4 preguntès per l’existència, o què és la dignitat no és prou per perdre una tarda per veure què passa. “Ja se li passarà…”, la precocitat té això.
Parlar de quins recursos s’han d’aplicar ha de venir després. Si no són detectats i els pocs que ho són no són valorats i els poquíssims que són valorats per l’administració donen uns resultats molt diferents dels dictàmens fets per entitats privades (per què?i per què no se’ls deixa veure els informes als pares?), mai es plantejarà una solució real. Per a quin problema?
Falta voluntat, sobren prejudicis. Amb voluntat de fer, es fa, més bé o més malament.
La reticencia vers l’acceleració, segons el meu parer, mostra la no acceptació de les particularitats d’alguns d’ells. Són diferents uns dels altres i els recursos han de ser diferents també. No només aprenen més ràpid sino que aprenen diferent i molts no només ténen la capacitat o el potencial intelectual sino que són molt més madurs que els seus companys. Ténen interessos diferents, raonaments més elaborats, i una edat mental que no es correspon amb la cronològica. L’acceleració s’està portant a terme en altres països amb molts bon resultats. També aquests països se’ls disputen i aquí els ignoren.
La meva filla va néixer el dos de gener i està, com a poc, igual de preparada per anar a P-5 que un nen que nasquès el 30 de desembre, més quan la seva edat mental és de 18 mesos més dels que té.
Quan anava a la llar d’infants em preguntava sovint: per què vaig amb bebes? Ara acata però a principi de curs em va preguntar si li ensenyarien alguna cosa. Jo li vaig preguntar que què voldria que li ensenyessin i em va dir que alguna cosa que no sàpiga. Lògic, no?

La pregunta està enlaire.

Taula de Nacionalisme. Última taula de catosfera

Hola Soc David de las Heras corresponsal pel diàri catosfèric de Granollers, je je je estic molt de la broma. Les jornades han estat molt i molt bé. Avui m’he enterat que aquesta 1 trobada blocaire de Catalunya, havia tingut molt poc suport. I està sent un éxit indiscutible.Us recomano el projecte www.estatpropi.cat un dels protagonistes d’aquest projecte és l’Alexis Viscaino el senyor de les muntanyes. Us el recomano sinó ho heu fet ja.

La importància d’aquesta iniciativa és que són un conjunt de joves associats, sé que volen fer molts de canvis orientat a la web 2.0.

La persona que presenta www.poliblocs.cat recorda que hi ha una baralla trista entre el sobiranisme entre ERC i CDC, i els temes Espanyols hi ha pinyes entre PP i PSC. Ja fa temps que penso que ERC i CDC ha d’intentar trobar un consens d’unitat entre els seus programes i Catalunya.

Es pot comprar un blocaire????? perquè parli bé d’un partit

La catosfera catalana

L’Associació Catosfera

Gener 26th, 2008

Com lligar la diversitat de la Catosfera? Com definir una catosfera catalana? Qui podria entrar? Qui no podria entrar? Ara anem creant xarxes reginalionistes, com s’ha vist en la xerrada

16:00 Taula “Associacions i xarxes de blocs”
Joan Ramon Bernabé (Vallesfera)
Núria Masdeu (Blocs Terrassencs)
Daniel Gil (Blocs ebrencs)
Ismael Miñano (xarxabloc)
Josep Ma Comas (Xarxa Santboiana)
José Rodriguez (Xarxa de blogs sindicals)

Com lligar la catosfera sense que ens identifiqui amb un partit polític? Qui ha de ser el president? El més votat? el que té més qualitat? Quins estatuts ha de tenir? Com s’ha de definir? preguntes volant com les paraules dels blogs o blocs

La catosfera pot ser més forta que els partits polítics?

En un món on els mitjans de comunicació han perdut la confiança dels lectors, i on els partits polítics han perdut la seva vericitat, la única forma de sortir-se’n segurament serà la catosfera. Perquè? la resposta és fàcil, haurà de conseguir que la suma d’opinions aconsegueixin donar vericitat els seus programes electorals. Per aquí és on han d’anar els programes electorals.

En Joan Ridau ho ha dit clar, el sms i les opinions dels blocaires van fer que el PP no guanyés les eleccions. Això pot fer que sigui al revés. Per això qui aconsegueixi guanyar la opinió de la Catosfera, tindrà un gran poder a la seva mà.

En Carles Puigdemont també ha dit una cosa molt clara, encara hi ha molta gent que està a 0.0 hem de tendir a formar persones perquè dominis les eines 2.0 és la única forma de que progressi la societat 2.0.

En quan el fet d’internet els pobles, hem de tendir que no es converteixin a T.0 telefonica.0