Places de magisteri per opus dei la universitat internacional

Places de magisteri per opus dei la universitat internacional

Maig 4th, 2008

Segueixo amb el teclat angles perdoneu les faltes.

De entrada vull donar mes infomacio a un post de LEnric Canela. Ara fa gairebe dos any el govern va dir que les primeres carreres que farian el pla bolonya serien les de magisteri. Alhora ja fa temps que vaig denuniciar que hi hauria un any on no entrarien en el sistema educatiu mestres. Tambe vaig afirmar que de forma temporal shaurien dampliar les places de magisteri. El govern ho ha fet. sha passat a 330 places mes pero no saplicara el proces de bolonya. Segurament perque en veure que la sisena hora ha estat un desastre ara intentant fer un pedas. Aqui teniu la noticia. que paradoxalment mha costat molt de trobar.

EL PUNT, 27.03.08

EL GOVERN AMPLIA EN 80 PLACES MÉS LA CARRERA DE MESTRE
Se sumen a les 250 que va anunciar al novembre pel proper curs 2008/09

GERARD ARIÑO

No seran 250 sinó 330. El conseller d’Universitats, Josep Huguet, va anunciar ahir que s’ampliaran encara més el nombre de places per estudiar magisteri el proper curs 2008/09. Ho va acordar el consell interuniversitari que també va aprovar un increment de 220 places a medicina.

Les universitats catalanes assumiran més alumnes en aquelles especialitats on hi ha més demanada social. El novembre passat ja es va anunciar una ampliació de 220 places a medicina i 250 a magisteri, però ahir el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va acordar un nou increment de 80 places a magisteri. «La universitat s’ha posat les piles i fa front a la gran demanda social», va dir ahir el conseller Huguet durant la presentació de la Setmana de la Formació i el Treball.

La Universitat Internacional de Catalunya (UIC) serà la que més ampliarà la seva oferta, amb 70 places, però, en conjunt, serà la universitat pública que assumirà el gros d’aquest increment amb 60 noves places a la Universitat de Barcelona (UB), 50 a la Universitat de Vic (UVic), 40 a la Universitat de Lleida (UdL) i 30 a la Universitat de Girona (UdG) i a la Universitat Rovira i Virgili (URV). Per especialitats, educació infantil serà la que més creixerà amb 135 places noves, seguida d’educació primària, amb 60. És precisament en aquests àmbits de l’educació on fan falta actualment un major nombre de mestres.

Des de fa molt de temps una vella demanda de la Fete-Ugt de Girona que es fes el magisteri nocturn per la gent que treballa. Ja des de fa mes de 7 anys que es demana. No sha acosneguit ara amb laugment de places. I a sobre la majoria de places ha anat a la privada. LA UNIVERSITAT INTERNACIONAL(Que sabem tots que pertany a lopus dei), no creieu que un govern que diu que es desquerres, laic hauria de potenciar la Universitat publica.

Darrera segurament es perque les escoles, i les universitats concertades son mes barates.

Tambe cal emmascarar que es molt trist que el batxillerat nocturn desapareixi. Que passa que la gent que treballa no pot accedir als estudis?

bufff que relaxat que estic. PERDONEU LES FALTES, ELS TECLATS ANGLESOS SON HORRIBLES.

ESCOLA PUBLICA=ESCOLA CONCERTADA

ESCOLA PUBLICA=ESCOLA CONCERTADA

Maig 3rd, 2008

Hola Amics

Estic a Estats Units amb un teclat angles fent que no hi hagi accents. Despres del meu casament, i ara estic de viatge en un creuer descansant mha permes tenir un temps de reflexio sobre la LEC, la nova llei catalana educacio. Que se que en aquests moments ha sortit un avantprojecte.

La conclusio que tinc es que possiblement hem de superar el proces de privatitzacio, i denunciar el motiu perque el govern esta tendint al model de la escola concertada.

Fixeu-vos que laplicacio de la sisena hora ha estat una regulacio amb la concertada que la feia. I sabem ara que la SISENA HORA ES UN CAS CLAR DERROR PEDAGOGIC. i ara les escoles publiques tambe han de tenir un ideari especific, cosa que les concertades ja des de els inicis existeix. No sera que la majoria de fills parlamentaris comensant pel president nomes conegui el model privat. I es desconeix quin es el model public catala.

Ho sento per les faltes i errrors tipografics per culpa del teclat angles.

LES ESTADISTIQUES D’OPOSICIONS ensenyament DEL 2008

LES ESTADISTIQUES D’OPOSICIONS ensenyament DEL 2008

Abril 14th, 2008

Ja sé que fa temps que no escric, i ja no sé si tinc paraules per explicar moltes de les coses que penso. Però avui m’he animat. Ho sento però això de casar-se només es fa una vegada a la vida.Quan acabi espero que arribi la normalitat.

Avui us vull parlar de les oposicions. Sembla que la Premsa avui s’ha atrevit a parlar d’educació ja que portem uns mesos en que la moda de l’educació ha desaparegut. Fins i tot sembla que la Premsa ha recollit abans que els sindicats el tema de les oposicions. Jo m’he enterat pel punt Diari. El punt diari les mitges entre les persones que es presenten amb les places, no fa cap gràfica simplement ho explica. Ho trobava a faltar. També ho he trobat a faltar a Sindicat.net . No sé perquè no ho han fet però segurament és el que més interessa a la gent que ens presentem.

Però clar, possiblement a Educació, i el sindicats com Ustec, només els interessa els números, com més millor. Sense pensar amb les repercussions que tindran. Ummm crítica positiva o negativa!!!!! Torno a estar inspirat. M’he tornat la llibertat ja que ningú ho fa, ho faré jo:

MESTRES      

Sembla que aquest any pels mestres en general tindran sort, 1 de cada 2 podrà aprovar les oposicions. Els de secundària un de cada 5.

Etapa Infantil–ludoteques i negocis

Etapa Infantil–ludoteques i negocis

Etapa Infantil–ludoteques i negocis Abril 3rd, 2008 Ja fa temps que l’educació estava oblidada. Només surt quan hi ha notícies desastroses. La última la mort de l’infant de la ludoteca. Per dos grans motius l’etapa infantil no s’ha regularitzat 1.-El primer gran motiu el negoci, que es crea en les ludoteques i empreses de serveis. És el gran boom de serveis que neix al costat del boom immobiliari. 2.-Les dones van a treballar aquest canvi ha significat un canvi molt gran socialment, provocant que ja no es queden a cassa cuidant els menuts. L’estat això no ho va preveure i el que ha provocat és la divisió de l’etapa infantil, la obligatòria de 3 a 6 anys i la no obligatòria de 0 a 3 anys. Han fet que que les empreses de serveis han trobat terra de negocis. Tot just ara l’etapa de 3 a 6 anys és subvencionada totalment. Les bases de la Lec no ho recullen en l’etapa de 0 a 3 anys. Tornem a tenir un silenci provocat perquè el darrera hi ha moltes empreses, i l’estat li costaria molt regularitzar tots els infants de 0 a 3 anys. Però s’ha d’intentar que hi hagi unitat en el cicle infantil i no divisió. El boom de serveis ha provocat que molts empresaris s’han enrriquit a base de projectes de mala qualitat. Hem d’intentar crear un ens que reguli el projectes educatius. Podem afirmar que la base escolar torna a estar fluixa en educació. No n’hi ha prou en regularitzar la part intermèdia. Una educació de país ha de fomentar tota la base educativa. S’ha d’anar més enllà que viure del boom dels serveis.

El silenci de l’educació i la crisis

El silenci de l’educació i la crisis

Abril 3rd, 2008

Nou any, Nou oblit, l’educació ja no està de moda. Em costa molt trobar notícies interessants sobre ella. Es curiòs perquè hauria de ser un tema de país.

Crec que ho ha provocat el miratge de la crisis i les eleccions.  Sigui quin sigui el problema. L’educació ha quedat olvidada i amb ella tota la força d’intent d’eliminació de la Lec. En les escoles no hi veig debat, ni veig desició.  Per tant crec que han aconseguit que els mestres siguin indiferent, i s’ho trobaran de cop amb una llei al parlament que no és de esquerres sinó de dretes. Per tant aquesta llei està beneïda ara només queda una aprovació al parlament.

L’educació també entra en crisis quan la societat entra en crisis. Avui a Catalunya Ràdio han desvelat que les enginyeries estan en decaiguda on són les carreres que més esforç provoca. Només té sentit una cosa, hem gandulitzat, petrificat, desilusionat els nostres alumnes. Sortir d’aquest desencis només es podrà fer a partir de tornar a donar els nostres alumnes, la curiositat per saber. L’afirmació jo només sé que no sé res, haurà de tornar a retrobar-se per potenciar l’esforç a partir de la pedagogia de la pregunta. Que vols saber? Creus que saps prou? s’acabat la domesticació dels alumnes, ara els hem d’ensenyar a criticar el sistema per sortir d’aquesta crisis aguda. Que extrany les meves paraules.

El miratge de la crisis

El miratge de la crisis

Març 27th, 2008

He estat en crisis, és cert. Quant passes per moments delicats de salut, fa que les coses que normalment feies no ho fas. Segurament per això ha fet que no he escrit normalment. També és un fet que d’aquí un mes exactament el 27 d’abril, em caso. Això comporta molt de moviment i les rutines les acabes trencant. Es evident que hi hagut un canvi, tot canvi es positiu ja que penses perquè estaves fent quelcom. El bloc per mi és una eina molt útil per expressar la meva humil opinió. En un moment en que no hi ha polítiques educatives clares, on i regna el silenci per quedar bé.

 Però ara també la societat està envoltat  d’una paraula CRISIS. CRISIS per molta gent és sinònim de desastre però s’ha d’anar més enllà d’aquest significat.

És un fet que si vas parlant amb la gent hi ha un degoteig de que s’està entrant amb una canvi d’organització econòmica. Veus que augmenta l’atur, que les vendes cauen, que comencen a tancar immobiliares, que parles amb venedors de cotxes i no es venen cotxes. Crec que en aquests moments hem de parlar que hi ha CRISIS.

Però en el fons crec que la crisis si s’enfronta correctament, reactivarà l’economia i es farà més forta. No és normal que la riquesa del nostre país es basi en una bombolla immobiliaria.  CRISIS ÉS CANVI, si el que permet aquesta crisis és que l’economia s’orienti cap a altres camps diversificats, permetrà una economia més forta. Que en es últims anys depenien d’un únic motor la construcció.

LA crisis és un miratge, perquè en el fons per molts és negatiu, però en canvi és positiu perquè si es fan bé les coses es diversificarà l’economia.

La crisi és un miratge perquè per alguns és el moment de la riquesa, comprar barat per més endavant vendre més car. Les crisis  també comporten oportunitat però no m’agradaria fer entendre que els rics cada vegades són més rics, i els pobres cada vegada més pobres.

S’ha de tendir a veure la crisis no com un miratge sinó un moment de creativitat per diversificar el nostre saber, és possiblement el gran moment pels investigadors i pels innovadors. Endavant genis és el vostre moment, ja no heu de competir en la bombolla immobiliaria.

oposicions wanted teachers!

oposicions wanted teachers!

Març 12th, 2008

Avui s’ha obert la convocatòria d’oposicions del cos docent. Segurament hauria d’estar content, més de 5000 places de mestre un altre cop. Jo sóc del que l’any passat vaig aprobar les opos però em vaig quedar sense places. Això fa que aquest any potser i vagi un xic més enfadat i nerviòs.

Però el que em preocupa és que aquest augment considerable important de mestres, no estiguem hipotecant el futur de l’educació, en economia i en recursos humans. Tothom sap en els cosos docents que els anys 85 a 95 no hi havia oposicions per la masificació, per tant no entraven joves al sistema educatiu. No estarem provocant aquest fet en els futur anys a partir del 2018 al 2028.

La entrada de joves mestre provoca un impuls nou, als que porten molts anys al sistema educatiu. Espero que la previsió contempli aquest fet, per no hipotecar l’educació. Com a qualsevol empresa hi ha d’haver renovació. Per això a mi l’evolució que fa el departament d’educació no em convens, ja que no hi ha un estudi de fons. Es diu que el fins al 2010 hi haurà aquesta masificació. I l’any que ve s’espera canvi de temari. Alhora la única variació de l’any passat és que els que van treure més d’un 6 a les oposicions ara tindran un parell de punts extres al barem. Sorpresa jo vaig treure 5,86, quina ràbia!!!!

Dia de reflexió

Dia de reflexió

Març 8th, 2008

Segueixo de baixa i això fa que segurament provoqui que hi dediqui menys temps al bloc. Segurament per mi el bloc és un sortida a la reflexió diària davant un món que et demana presses, un món en que t’enganya sovint, en que no saps ben bé en què confiar. Per això segurament el bloc es dir clarament el que sento, penso, i crido. Crec que la blocosfera mai es podrà parar. Perquè és única i imparable.

És curios que pensi així el dia de la reflexió, no sé ben bé que hem de reflexionar, ja que sembla que sigui un dia en que políticament hem de callar.

La iniciativa de Elperiodico m’ha semblat molt bona, perquè no podem mirar com pensen les enquestes que opinen. Malgrat sabem tots que EL PERIODICO ÉS EL BUTLLETÍ OFICIAL DELS SOCIALISTES. Per tant ens ho hem d’agafar amb pinces.

Tot i així encara que no és vulgui l’atemptat d’Eta influirà amb el resultat, tal com diu el periodico, ha tendit més al BIPARTIDISME. Sentit de país demana NO AL BIPARTIDISME, VOTA PER CATALUNYA.

Un 25% d’alumnat de Girona no farà la sisena hora.

Un 25% d’alumnat de Girona no farà la sisena hora.

Febrer 5th, 2008

L’educació del nostre país està en decaiguda. Anem cap a una vaga del sistema docent, mentrestant el parlament es van portant la contrària. L’afirmació  de Irene Rigau ha reiterat un cop més que “la política del Departament, portant llicenciats a donar classes a primària no té cap tipus de base jurídica”.

Però seguim tinguent llincenciats i aplicant la sisena hora arreu. Ara que farem donarem uns alumnes la sisena hora i d’altres no!?

Segons fons del Punt Diari un 25% d’alumnat no fa la sisena hora. INCIDÈNCIA GIRONINA
A les comarques gironines, la suspensió de la sisena hora afectaria aproximadament un 25% de l’alumnat de primària. Actualment es porta a terme en un 75% del territori, un percentatge molt inferior que al global de Catalunya, on la xifra és del 90%. (Dades compilades per Jordi Colomer, Mar Vicente, Dani Vilà, David Brugué, Josep Puigbert, Ramon Estéban i Jordi Casas).

 

Perquè aquest desequilibri territorial? Perquè per uns Sí i d’altres no? No tendim cap el model d’inclusió i el departament d’educació els segrega? no sap educació que és millor la qualitat que la quantitat.

Continuo afirmant que el que provoquen és que en una década no hi hagi estabilitat en el sistema educatiu. Perquè és juga amb l’educació del nostre país. Estic segur que perquè és normalitzés la situació hauríem d’entrar 1500 mestres per aconseguir estabilitat en el moment actual. I uns 2300 mestres més per aconseguir implentar tot el sistema educatiu la sisena hora. Sense comptar les jubilacions que podrien suposar més de 100 cada any. Ummm les dades canten, i el que no en parla ningú és les condicions laborals dels licenciats. Que faran d’aquí una década quan els mestres els hi vagin traïent la feina?

Les pròximes eleccions la bipartidització esclatarà el PSC

Les pròximes eleccions la bipartidització esclatarà el PSC

Març 9th, 2008

Que el bipartidisme està de moda és clar. Només cal veure el mapa electoral i descobrir que en el mapa geolític només hi ha dos partits. Això és una pobresa d’idees. Però estic segur que la gent és cansara d’aquest bipartit. Si en les penúltimes eleccions és l’inici del bipartidisme extrem, aquestes eleccions s’ha explotat el màxim.

Estic segur que d’aquí 4 anys el que provocarà serà un cansanci general d’això. Demanarà una alternativa clara, qui serà el relleu no sé. Però izquierda Unida haurà de reflexionar, sobre l’estat actual. CIU, és manté i possiblement és la única força d’Espanya que ha aguantat la Bipolarització extrema, estic segur que això farà que en les pròximes augmentarà, pel cansancis catalans d’aquesta bipolarització.  Evidentment la única variable extranya és el funcionament del nou govern. Dubto que en Zapatero pugui gobernar. Amb qui ho farà? la veritat no sé que dir-vos.

Aquest cansanci català en les pròximes eleccions provocarà l’augment de Ciu i d’Erc. Iniciativa de Catalunya estic segur que desapareixerà. Em sap greu perquè és una alternativa verda molt bona. D’aquí 4 anys recuperaré aquest post i m’el tornarà a llegir. Estic segur que és el que provocarà bipartidització.