El català està perseguit

 

El català està perseguit

Es curiós que quant Erc està governant hi hagi una persecució cap a la llengua catalana. El post de L’enric Canela ho diu clarament.

Que passa ara una persona anglesa li donarem preferència a un investigador català? Estem a CATALUNYA que el valor català sigui quelcom. A les oposicions de mestre i professor es demana el nivell C de català. Alhora sinó el tenim ens fan passar per un examen per poder accedir a la fase d’oposició.

Que serà més fàcil ser professor de la UNIVERSITAT QUE MESTRE. Així és com volem tenir els millors professors d’universitat a Catalunya.

Un altre post que em xoca és el que ha escrit en Carles Puigdemont sobre el català a les aules. Estem parlant d’un estudi que ha realitzat el govern. I el govern no respon. Ara en el mateix bloc en Carles diu que un grup de intel·lectuals ataquen la nostra llengua, un d’ells és en Fernando Sabater filòsof i pedagog el seu llibre el VALOR DE EDUCAR em va semblar molt interessant, però les paraules d’avui han estat molt cruels “Como los maestros quieren imponer en el patio que hablen catalan” en definitiva em sembla molt que no coneix la realitat dels mestres ni de Catalunya.

Estic convergent avui, però és que no entenc res de res. No estàvem en un país on existia la normalització?. Quines són les causes d’aquesta crisis? Permetem que hi hagi la tercera hora de castellà i potser el que hauríem de tenir és la cinquena hora de català.

Més que mai l’educació catalana ha de lluitar perquè el català sigui el centre de l’ensenyament universitari i no universitari.

Oposicions les persones que s’han presentat

 

Oposicions les persones que s’han presentat

Aquí teniu la mitja de persones que s’han presentat. Alhora també penseu que hi ha gent que només va entregar l’examen.

especialitat Presentats inicial total presentats final 21 de juny places promig
Audició i llenguatge 115 86 70 1,22857143
Educació especial: pedagogia terapèutica 1.035 824 500 1,648
Educació infantil 4.616 3310 2.000 1,655
Educació primària, anglès 666 373 500 0,746
Educació primària, educació física 1.072 605 300 2,01666667
Educació primària, música 403 233 200 1,165
Educació primària 4.017 2034 2.000 1,017
total 11924 7465 5570 1,34021544

Perdoneu la taula però es tema wordpress que el codi no sé que li passa.

Destaca 4000 persones no s’han presentat. La que més a primària 2000 persones. Això fa que segurament no es cobriran totes les places. Si les voleu comentar amb el promig de l’inici cliqueu aquí. Com es veu en totes les places hi ha un 50% en ser funcionari.

OPOSICIONS DEL COS DOCENT

 

OPOSICIONS DEL COS DOCENT

Arriba el gran dia més de 5000 persones estant esperant les boletes. Cada boleta serà un tema i en treuran com a màxim tres. Sort als afortunats. S’ha de dir que estem en un moment en que el sistema educatiu necessita professorat per la quantitat de gent que és interina.En dades oficials més d’un 40% crec evidentment que es necesari rebaixar aquesta dada. Rebaixar-la vol dir més estabilitat i millorar el sistema eduatiu.

Jo també  jugaré aquest any a less pilotetes i d’aquí una hora tornaré a estar l’examen. Porto 5 anys  fent oposicions i soc dels aprobats sense plaça. Per tant he de tornar-me a presentar totes les proves. La pregunta que em faig si suspenc soc pitjor mestre que l’any passat? Les oposicions són objectives, permeten realment saber quin és millor mestre respecte als altres? tot pot quedar sota judici.

Però si que s’ha de reconéixer que en els últims anys s’ha fet un intent perquè l’experiencia docent recobri major puntuació respecte als que comencen de nou. Això és una mesura equilibrada? No sé però tot el procès d’oposicions marca preguntes que mai sabrem si les respostes poden ser subjectives. Així que el resultat de tot això hi ha dos element important LA SORT I LES MATEMÀTIQUES. La sort perquè les 3 boletes que surtin siguin un dels teus temes que sapigues més. Les matemàtiques per saber contra quantes persones t’has d’enfrontar. No hi ha cap variable objectiva que pugui dir  que realment les oposicions permeten descobrir els millors mestres. Així només és un tunel cap a la funció pública? moltes preguntes i poques respostes. La sort marcarà el destí.

Educació Sexual

 

Educació Sexual

L’alarma que hauria d’haver produit aquesta notícia no s’ha produït per res. “17 noies de 16 anys d’un institut de EUA estan embaraçades per un pacte entre elles”. A Espanya s’ha passat de la repressió franquista a una estat de llibertat total, les nostres joves comencen la sexualitat cada vegada més aviat impulsades per la permisivitat que hi ha actualment en la nostra societat.

Tot està permès, el diàleg en les famílies sobre aquest tema no existeix. L’home i la dona s’han convertit en una presa per fins sexuals. No és així? Aquest termes a nivell públic costa molt de parlar seriament, i l’únic que hi ha és la informació. La veritat que els nostres joves no es poden queixar estan sobreinformats. Però com estan educats? Segurament caldria afirmat que estan informats no educats, i el paper d’un educador sexual hauria d’estar a l’alça, i en canvi no ho està.

El tema de la sexualitat a les aules és complicat penso que en determinats moment a l’aula seria interessant fer una educació diferenciada. Per poder parlar tranquil·lament sobre aquests temes. S’ha de d’educar cap a una responsabilitat que comporta el sexe. Ets capaç d’assumir aquesta responsabilitat? No t’arrepenteixes després de fer el sexe amb una persona desconeguda? La meva humil opinió és que hem de plantejar dubtes, no informar tant és la clau de l’educació sexual. Que ell/a pugui respondre les preguntes a partir del seu propi discerniment. Explicar lliurament les diferències de l’home i de la dona desde un punt de vista antropològic. Fixeu-vos que en la nostra societat actual que ho expliqui una dona segurament no passarà res, però que ho expliqui un home li diran matxista.

Us transcric les notícies sobre aquest fet:

1.-Terra

2.-Notícia anglesa.

FI DE CURS!

FI DE CURS!

Avui s’acaben les classes, és interssant descobrir les paraules de L’ernest Maragall dient unes xifres que mostra com està l’educació el nostre país.

Aprofitant el procés d’elaboració de la llei d’educació de Catalunya (LEC), el Departament d’Educació vol posar fi a aquesta inestabilitat –en un 46% de les escoles i instituts la meitat dels docents és provisional, i en un 11% no hi ha cap mestre fix– mitjançant tres fórmules de concursos que permetran disposar de professors més adequats al projecte educatiu.

En els últims tres cursos, un 40% del total de la plantilla –és a dir, 38.712 professors d’un total de 64.829– ha canviat de centre educatiu en algun moment per impartir les seves classes, i pels pròxims dos anys es preveu que uns milers més de professors també vagin a un altre centre. Les raons han estat o són diverses. Són docents interins o disposen d’una plaça en comissió de serveis o bé provisional.Ara ho descobreixen que passa això? En fi és una dada positiva pel sistema educatiu que ho intentin arreglar. L’excusa de la LEC amaga dos motius que ha provocat aquesta provisionalitat:1.-La sisena hora.

2.-Per la quantitat d’escoles noves que s’han fet en els últims 5 anys per l’augment de nouvinguts.

La lec no ha de ser una excusa per arreglar això. Sinó que s’ha d’intentar arreglar per l’any que ve. No esperar que s’aprovi la llei que tracta tantes disputes.

CDCS, CIU, CDC, UDC, SOCIOVERGENCIA, CRC

CDCS, CIU, CDC, UDC, SOCIOVERGENCIA, CRC

Juny 18th, 2008

Obro un altre tall de notícies a mode de fragments de la catosfera, de com està anant el 15 congrés de Convergència. Les mirades estan també aquest congrés ja que sembla que les relacions entre CDC i UDC estan totalment questionades. En part és normal L’Artur Mas s’ha acostat a l’esquerra per tal d’agafar complicitat amb ERC provocat per diferents moviments sobiranistes que s’estan donant a CDC. L’exemple més clar va ser el gener de l’any passat en que es va proposar que CDC pases a ser CDCS.

El que ha quedat enrrera és la sociovergencia que per molts després de les eleccions donaven per una possibilitat molt gran. sembla que en el proper congrés el que està en debat és la FEDERACIÓ CIU. Que per molts CIU és el mateix partit i no és cert. A darrera hi ha CDC i UDC.

Diferents moviments demanen la desfederació permanent i moltes de les esmenes aniran cap aquest sentit. El moviment desfederer-nos liderats per en Lluis Rovira comença a tenir molta força presentat moltes esmenes cap aquest sentit.

Segurament l’aposta que va fer LLuis Rovira a la Jnc ha guanyat molt simpatitzants en la presentació que va fer. Però tot no està clar. Alts representants polítics com Santi Vila hi estant totalment en contra ahir va sortir el punt aquesta opinió. Que pasarà la Controversia està servida.

Personalment penso, que el pacte del tripartit per mi ha quedat desfaçat, i crec que és un bon moment que ERC i CDC han de consolidar majors lligants per defensar l’educació i la llengua del país.El que és cert que a nivell municipal la federació  CIU molts cops presenten friccions que no són gaire agradables. Possiblement la solució millor totes és la Fusió. Però crec que es perdria un partit català necessari com UDC que estigui a la dreta catalana. I crec que CDC no pot ocupar la dreta gairebé mai i s’ho ho fa perderan molta de la seva gent.

FORNELLS DE LA SELVA

FORNELLS DE LA SELVA

Juny 18th, 2008

Fornells de la Selva és un poble en creixement que es troba al costat de Girona. En altres anteriors posts vaig parlar que en els pobles hi havia un gran problema de inseguretat ciutadana o d’un gran incivisme. Curiosament a Fornells de la Selva està al tocar de Girona ciutat i es suposa que hauria de tenir uns serveis semblants a ella per la seva proximitat. La meva sorpresa és que la realitat és una altra. Fornells, té els mateixos problemes que tots els pobles rurals de Catalunya. La manca de connexions alternatives a Telefonica és nul·la per exemple però possiblement el combat cap a la inseguretat és més gran.

Ahir al matí al parking municipal de Fornells de la Selva van intentar a robar tres cotxes i van entrar a robar a una casa. Això fa que segurament el govern d’aquest petit poble hagi de prendre mesures. Una ben clara la policia municipal de Girona i Salt  s’haurian d’adaptar al territori. Encara que per mi la major solució passa per aconseguir una polícia propia unint-se amb diferents pobles veïns.

Malgrat aquesta crítica dir, que Fornells de la Selva destaca per la quantitat de coses que es fan, i de la quantitat d’infrastuctures que té. Segurament és un poble que no ha de tenir enveja a cap gran ciutat. Possiblement amb l’augment de 1000 habitants que ha tingut en breu temps, s’haurà d’adaptar. Apa siau!

La precarietat de treballar en el lleure

La precarietat de treballar en el lleure

Juny 17th, 2008

Aquest és l’article que ha sorgit després de fer una trobada. Crec que les paraules no mereixen més comentaris. Regularitzar el sector de lleure milloraria l’educació a Catalunya. 

Amb l’arribada de les vacances d’estiu molts dels que sou pares treballadors us trobareu amb la necessitat d’haver de deixar els vostres fills en un casal d’estiu de la població on residiu. Les persones que s’encarregaran de fer-los passar una estona agradable són (o haurien de ser) monitors de lleure. Diguem que haurien de ser perquè aquest és un camp molt precari al qual caldria posar ordre.

El lleure és un sector que engloba diferents activitats: menjadors escolars, activitats extraescolars, casals de Nadal, Setmana Santa i estiu, i cases de colònies, amb un conveni que regula aquestes dues darreres activitats i que rarament es compleixAlhora els monitors professionals de lleure es troben que han de competir amb una sèrie d’activitats de lleure que l’organitzen de forma voluntaria.

Aquesta intromissió no és pas l’únic greuge que pateixen les persones que treballen en aquest sector. Mentre que els casals lúdics disposen d’una normativa que els regula i que és d’obligat compliment i notificació per part de les empreses, no n’hi cap d’equivalent en els casals esportius o en els menjadors escolars. Així, un mateix monitor es pot trobar que en un casal d’estiu no pot tenir més de 10 nens al seu càrrec però que durant la resta de l’any estigui en el menjador d’una escola controlant-ne 100 ell tot sol. També es dóna el cas que mentre en un casal lúdic és obligatori que hi hagin dues persones amb el títol de monitor en lleure a partir de 24 alumnes, en un d’esportiu (on es poden realitzar activitats com l’escalada o el descens en tirolina) no en cal cap. A més ens podem trobar que en algunes cases de colònies els professionals del lleure, on poden treballar jornades de fins a 11 i 12 hores amb més alumnes dels que els pertoquen, ho hagin de fer amb contractes de peó de la construcció o d’auxiliar veterinari –estem parlant de situacions reals- o en el pitjor dels casos sense contracte.

Actualment els cavalls de batalla de la gent que treballa en el lleure són que es persegueixi d’intrusisme professional i es compleixi el conveni actual. També lluiten perquè es regularitzi la seva tasca en les activitats extraescolars i els menjadors escolars, tal com passa a l’Aragó on cadascuna té un conveni específic. De moment han aconseguit introduir dues esmenes a la Llei d’Educació de Catalunya –que ni tan sols els havia tingut en compte en el seu esborrany- amb l’objectiu de regularitzar aquestes activitats.

EN RECERCA D’UN CONVENI DE MENJADORS ESCOLARS COM EL D’ARAGÓ.

El professorat a judici!

El professorat a judici!

Juny 17th, 2008

Potser és hora de recordar els estudis que es van fer sobre el professorat a Catalunya. Us passo aquest vídeo.

Constata dos coses que per mi són indicadors de qualitat en positiu o negatius., la feminització de l’educació i en segon terme la gran massa de interins que hi ha a Catalunya. UN 24% DE PROFESSORAT A LES ESCOLES SÓN INTERINS

EL Conveni de Monitors de LLeure després de 4 anys!

EL Conveni de Monitors de LLeure després de 4 anys!

Juny 17th, 2008

Després de 4 anys, el lleure té conveni. Tenir un conveni hauria de ser una alegria per molta gent però la realitat és una altra. La situació laboral dels monitors segueix sent molt precària i la seva funció social és molt incompresa. Jo mateix que dintre meu em fa estimar el lleure, com un sistema educatiu alternatiu a l’ensenyament em fa denunciar la seva situació.

L’educació del lleure és un altre indicador qualitatiu del sistema educatiu, n’ha de formar part perquè contempla l’ensenyament. El problema és que per alguns van trobar aquest sistema per fer diners i no per educar. Per això està el sistema com està. En breu a través de la UGT es farà un petit article sobre la situació actual, jo he col·laborat activament de forma indirecta, he portat monitors que treballen a diferents àmbits, perquè expliquin la situació.

El conveni després de 4 anys no s’ha revisat que esperen? La clausula que diu que si no pots pagar no cal que paguis el que diu el conveni ja hauria de començar eliminar-se. Encara que el problema no és aquest, sinó la situació depreciable del menjador escolars que depèn de quin es pot trobar 1 monitor per 100 nens, o les cases de colònies que en molts casos no asseguren a la gent, o fan contractes de peó.

Com es pot aconseguir qualitat en una situació com aquesta. Jo mateix estic intentant construir una societat per lluitar aquesta precarietat, ho podré fer? Seré una gota en un vas? ni idea. però lluitaré perquè com a mínim les bases del conveni es consolidin. Si que es veritat que el gran problema és el monopoli que hi ha d’unes grans empreses i aquest és el problema real. Alhora que encara veure el Lleure a través dels professionals de lleure costa d’assimilar-los a causa de tant intrussió del voluntariat. Però si volem seguretat i professionalitat, el sector s’ha d’acabar professionalitzant totalment.

He trobat una web que m’ha semblat interessant, sobre borsa de treballs és monitors.cat. Espero que us agradi la foto, jo soc l’aviador. Per una educació de lleure de qualitat educativa.