Internet estimula més la lectura que un Llibre!
Octubre 27th, 2008
Un element més per intentar aplicar les tics a l’educació. Un estudi demostra que cercar informació per internat estimula més diferents parts del cervell que utilitzar el llibre tradicional. Malgrat això no és cap secret, perquè en el fons els mecanismes de cercar informació i lectura d’informació és molt diferent ja que estem davant una lectura personalitzada a una lectura lineal.
Particularment, jo tinc una idea molt clara, molts mestres i pedagogs afirmen que cada vegada llegeixen menys. Jo estic en contra d’aquesta afirmació. Jo crec que mès que mai la societat llegeix més, però textos més curts, i una lectura més personalitzades a gustos.
I si vaig més enllà , ens podem trobar davant possiblement d’un problema. Més enllà dels tractats cientÃfics el que importa ara no és el coneixement propiament dit, sinó l’opinió que es té del coneixement. Això és un canvi copernica, la gent vol saber coses de la pròpia experiència i no partir d’un tractat de coneixement. No vol informació sinó opinió d’informació. Més que mai, els diaris es nutreixen d’opinió i la informació passa a un segon costat.
La finalitat de tot plegat, el sistema educatiu ha lluitat per desenvolupar el sentit crÃtic. Potser ara estem recollint els fruits sembrats per les polÃtiques educatives dels anys 70 on es consolidadeven una educació crÃtica de l’entorn. Ja no és tan important comparar les notÃcies dels diferents mitjans sinó descobrir el que diu la gent de les notÃcies.
En part això és una resposta cap a un model manipulador de la informació que segurament s’ha fet durant molts anys. Segurament la resposta del lector ha estat la generació d’opinió d’especialistes .Fixeu-vos en aquest exemple: Quina informació faràs més cas, l’apartat econòmic o el Bloc d’economia de Marc Vidal?
La resposta jo la tinc clara i tu?