Les competències bàsiques. Xerrada al Ceip amistat per la Roser Canals.

Les competències bàsiques. Xerrada al Ceip amistat per la Roser Canals. Que són les competències bàsiques? Com es despleguen? Com adoptar la programació en les nostres aules per adaptar-se a la Loe? Com ensenyar quan:

  • UNA ESCOLA PENSADA EN EL SEGLE XIX
  • UNS MESTRES FORMATS AL SEGLE XX
  • AMB UNS ALUMNES DEL SEGLE 21

Una aula és igual a un professor? Un grup és igual a 25 alumnes? Els continguts rellevants són els llibres de text? o els que explica els professors? La idea de les competències bàsiques és que es mantinguin durant el temps. Fins ara treballavem continguts però els continguts canvien en el temps. Les competències no és mantenen. Aquestes han estat alguna de les idees d’una conferència que ha fet a un grup de professorat l’inspectora Rosa Canals. La idea no ha dit quelcom diferent el que sabem. Ha tornat a enfatitzar que l’important de l’escola no és donar coneixement sinó transmetre els infants com recapitolar informació. Com analitzar-la i interpretar-la

.

Ensenyar hem de transferir coneixement.La idea és molt senzila, a matemàtiques hem de treballar els percentatge per tal de que l’alumne després sàpiga rebaixar o encarir un producte i sàpiga entedre si està ben rebaixat. Podem dividir els continguts en:

Saber : Continguts, procediments i actituts

Saber fer: Resoldre els diferents conflictes.

Saber ser i estar: Aportar-ho a la vida diària.

Segons el referent normatiu les unitats didàctiques han de tenir els següents elements:

CONTEXT: Característiques de la matèria/de l’alumnat

 

  1. OBJECTIUS DIDÀCTICS
  2. CONTINGUTS D’APRENENTATGE
  3. ACTIVITATS D’ENSENYAMENT/APRENENTATGE I D´AVALUACIÓ
  4. ORIENTACIONS METODOLÒGIQUES
  5. CRITERIS D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ADAPT. CURRICULARS
  6. CRITERIS I PROCEDIMENTS D’AVALUACIÓ I RECUPERACIO
  7. CONTRIBUCIÓ DEL PROJECTE/ÀREA/MATÈRIA A L’ADQUISICIÓ DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES
  8. CONNEXIONS AMB ALTRES MATÈRIES
  9. ORGANITZACIÓ I DISTRIBUCIÓ DE L´ESPAI I EL TEMPS

Al acabar la sessió em possat en dubte totes les normatives que han anat canviant contínuament a l’escola. Ens han empaperat l’escola i ens ho han fet canviar cada any. No estarem convertint l’escola en un marc executiu perquè els governants no creuen amb els mestres?

I en tot això de les competències com podem valorar que el que estiguem fent és posar una senzilla nota als alumnes, tu ets un insuficient o un notable. Quan el que parlem és que l’avaluació és un procès. Més informació al powerpoint. Molt interessant la xerrada.

 

 

Competencies bàsiques

View SlideShare presentation or Upload your own.

One thought on “Les competències bàsiques. Xerrada al Ceip amistat per la Roser Canals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *