600 classes més es necessiten per atendre els nouvinguts
Febrer 7th, 2008
534 classes més es necessiten per atendre els nouvinguts. Les polítiques són subjectives, però les matemàtiques no. Avui el Periodico ens ho recorda, la font és la subdelegació del govern. Exactament s’espera que entrin en el sistema educatiu català 14175 alumnes més. Pot el sistema actual aguantar-ho? Com a membre del Consell Municipal de Girona . Tinc al meu abast les dades d’escolaritació i l’ocupació actual de la majoria de col·legis i instituts és de més de 100%. Seria demigrant pel sistema educatiu augment del famós 10% de les aules en cas de necessitats educatives especials.
Que voleu que us digui els números canten. Si agafem aquesta xifra 14175 ho partim per 24 alumnes que és el que dicta la llei dóna exactament 590 classes. Això representa uns 600 tutors més. En un moment en que no hi ha mestres, per tan licenciats de filosofia, química o història podran accedir a fer de mestre. Ho recordo en aquests post.
de fracàs. D’immigració ultimament s’ha parlat molt. En José Martin i en Lluís llobet tenen post molt interessants. El meu també us pot donar el que penso.
Senyors, crec que ha arribat el moment de pensar com acollim aquests immigrants. No sé si les escoles i instituts els tenim preparats. Potser ja necessitem que hi hagi el doble d’aules d’acollida. Propostes de solució:
1.-Augmentar en un període de 4 anys un augment considerable de places de magisteri. Per tal de poder donar estabilitat el sistema educatiu, i no allargui més de 5 anys.
2.-Les escoles d’immigrants, potser el nom és incorrecte, però una acollida integral per tal que l’immigrant aprengui les mínimes paraules per poder relacionar-se crec que és necessari. No funciona només amb les aules acollides. Crec que estant col·lapsades.
3.-Una previsió d’escoles noves, crec que el model de moduls prefabricat i barracons no és la solució. Els ajuntaments amb educació han de començar a plantar cara aquest creixement.
4.-Financiació igualitària, neix una nova classe de marginació en que forma part la gent pròpia del nostre país. EN venir persones que no tenen res, pot provocar que les ajudes només vagin per elles. Haurem de buscar un model de financiació que ajudi a la classe obrera. Buscant un model financiació més porporcional.
5.-Cumpliment total del pacte nacional d’educació el 6% de la financiació ja ha d’estar a les escoles.
6.- No rebaixar les ràtios de 24 alumnes, sinó dos mestres dintre l’aula en la mitat d’hores lectives. Per aprofundir en allò que recolli el projecte educatiu de centre.
7.-Formació al professorat per acollir la multidiversitat que anirà en augment. La pedagogia multinivell, i cooperatiu ha de començar a ser un model pedagògic de totes les escoles.
Prou de divagacions, el departament ha d’actuar.