Batxillerat la meva proposta sobre les hores
Dijous, 17/01/2008 (12:56)
Temps era temps, que últimament Educació està traient moltes coses a la premsa, sense un debat seriòs de la comunitat educativa. Ara resulta que volen reduir les llengües al batxillerat. Segurament en Toni Ibañez s’enfadarà quan conegui que sembla que es redueix la filosofia. El seu post és interesant, sobre les hores de filosofies és interessant.
Recordo la Loce quan la vaig llegir, que es posava molt com havien de ser les assignatura, i no parlava de la manera d’ensenyar els aprenentatge. Dit fins aquí us vull dir la meva proposta i com veig tot això.
Estic d’acord que el departament digui que no importa les hores, sinó la forma de fer. Però s’equivoquen amb la justificació en que diuen que hem de tendir cap els comentaris i la creativitat. Perquè? és fàcil la resposta, el model de Batxillerat és un model fragmentat per molts assignatures independents, on els joves els i costa moltíssim veure la relació entre elles.
Vet aquí que proposo el meu model, el meu model és un enfoncament globatlitzat com el món globalitzat, un model interdicisplinar com la xarxa d’informació mateixa. Un model interessant però que no interessa que els ciutadans pensin per si sols. Fa temps que un amic meu em va comentar que es necessitaria reduir les assignatures, però no em justifacar-ho correctament, ara jo tinc les eines per fer-ho.
I d’assignatures al Batxillerat només en posaria 4:
1.-Les Ciències: Matemàtiques, socials, geografia…
2.-Les Llengües:3 o 4 llengües es podrien fer.
3.-El pensament: La història, la filosofia, l’educació en valors(educació en la ciutadania)
4.-Les Arts: plàstica, la música, dibuix, la gimnàstica…
I al final de cada trimestre escolar, la Sintesís filosofal, que és una assignatura de relacions entre elles. Que busco en tot això?
Un dels elements sobre el fracàs escolar és provocat per la poca significativitat. D’aquesta forma els elements s’interrelacionen entre ells, i és més fàcil descobrir la seva relació. Els esquemes que realitzem permetran la interconnexió de la realitat, provocant una major significació dels joves. I així millorem els resultats. Que filòsofic, però com sempre l’educació es utòpica. Crec que podria funcionar, és com la globalització que es fa infantil, portar-lo a secundària. Que en penseu?