El document de l’estat actual d’educació a Catalunya presentat aquesta setmana a la premsa hi ha una proposta de solució interessant:
Augmentar molt significativament la inversió pública en educació, de manera sostinguda en els propers anys, prioritzant les etapes i elements del sistema educatiu que més ho necessiten. En concret: les etapes infantil, secundària, superior i d’adults.
No m’ha sorprès gens que aquest punt no aparegui la escola primària on s’hi aplica la sisena hora.La quantitat no és qualitat. I en primària això es demostra, quan a nivell general s’augmenta la financiació, però NO PER DONAR RECURSOS A L’ESCOLA SINÓ PER RESPONDRE
LA SISENA HORA.
Una dada verídica és que estem a la cua d’Europa en Financiació, a la cua de fracàs escola, per tan hem de buscar solucions realistes i no propagandístiques que s’apliqui ja el pacte nacional d’educació per tal que no sigui sinònim de la sisena hora. M’alegro que el conseller d’educació augmenti 250 places de mestres a les universitats(ho trobo insuficient), però la pregunta oberta que li faig és: D’aquí 3 anys no surten mestres, Com s’està gestionant perquè no hi hagi problemes a les escoles?