THE GREEN EXPLORERS

light-bulb.png

Són cinc super herois que volten per tota Catalunya pol·linitzant amb els seus súperpoders propostes ambientals (escombraries verdes, horts urbans, galliners, menjadors socials, mercats de 2ª mà i d’intercanvi…)

Per a quins nivells ho aplicarem?

de cinquè de primària a quart d’ESO. Es crearà un grup impulsor anomenat   GREENS EXPLORERS TEAM (del qual poden formar part alumnes, exalumnes, professors i famílies).

La proposta seria aplicable de forma transversal al llarg de tot el curs i amb continuïtat dins de les característiques d’un projecte  STEM. En acabar el primer trimestre i a final de curs.

meet.jpg

Els alumnes de 4t d’ESO preparen diferents materials (vídeos, presentacions, etc…) guiats per l’equip impulsor. Aquest material es distribuirà als diferents tutors d’aula que ajudats pels alumnes que formen part del GREENS EXPLORERS TEAM  l’exposaran als diferents cursos.

Tecnologies digitals:

A banda dels recursos ja esmentats també s’utilitzaran les eines de geolocalització amb mòbils o tauletes.

El projecte anirà generant una base de dades d’experiències ambientals interessants, primer a nivell dels centres participants i després als diferents municipis de Catalunya i fomentarà la visita a aquests events o instal·lacions, tant per part de visites escolars com per part del turisme familiar. Crearem una xarxa Green Explorers visits.

Amb aquestes eines de geolocalització es podran trobar fàcilment aquests llocs i a més es podrà fer una gimcana tipus “geocaching”, amb una mena de dispositiu físic que es trobarà a l’espai visitat i que contindrà un codi QR que permetrà ampliar la informació associada al punt i a més deixar la nostra empremta física o comentari.

El projecte, doncs, esdevé com una recerca del tresor ambiental més preuat de cada municipi, per part dels exploradors verds, els superherois del segle XXI.

Un cop al mes s’atura el ritme normal de les classes i durant dos dies, dins de les diferents matèries, s’aplicarà el projecte col·laboratiu (Internivell, assambleari i interescoles).

Al principi de curs es faria una fira promocional del projecte amb l’objectiu de captar membres per crear l’equip impulsor. A final de curs es faria una altre fira per exposar i compartir amb tothom els resultats del treball. La seu de la fira s’anirà alternant entre les diferents escoles participants en el projecte.

Els alumnes de 4t d’ESO preparen diferents materials (vídeos, presentacions, etc…) guiats per l’equip impulsor. Aquest material es distribuirà als diferents tutors d’aula que ajudats pels alumnes que formen part del GREENS EXPLORER’S TEAM  l’exposaran als diferents cursos.

Quins espais són necessaris fer servir per dur a terme la proposta?

Segurament seran necessaris tots els espais disponibles als nostres centres ja que el projecte es desenvolupa en diferents ambients o espaI.

FINALMENT DIR-VOS:

VAM COMENÇAR UN DIA DE NOVEMBRE DE 2017, ESPEREM SEGUIR AQUESTA AVENTURA. ENS VOLEU ACOMPANYAR?