• ACTIVITAT 3
  • Blog
  • Etapes educatives
  • FEINA FETA
  • THE GREEN EXPLORERS
The Green Explorers

Menú Tanca

  • 0. COMENCEM
  • 1. EMPATITZAR
  • 2. DEFINIR
  • 3. IDEAR
  • 4. PROTOTIPAR
  • 5. COMPARTIM

6. Refinament

  • 6a Descripció i objectius
  • 6b Seqüència didàctica
  • 6c Proposta i curriculum
  • 6d Metodologia i organització
  • 6e Canvas final

Informació del projecte

Estat

  • Empatitzar
  • Definir
  • Idear
  • Prototipar

Etiquetes

Partnerships
Apps
Científico-Tecnològic
ESO
Espais digitals compartits
Interdisciplinar
Primària
Programació
Treball col·laboratiu

Descripció

Són cinc super herois que volten per tota Catalunya pol·linitzant amb els seus súper poders propostes ambientals (escombraries verdes, horts urbans, galliners, menjadors socials, mercats de 2ª mà i d’intercanvi…) ETAPES EDUCATIVES:   Aquest projecte està pensat per portar-lo a terme a CICLE SUPERIOR DE PRIMÀRIA ( 5è i 6è) i a TOTA LA ESO ( 1r-4t )  (aquesta informació consta al bloc, en l’apartat PROPOSTA I CURRÍCULUM). ÀMBITS EDUCATIUS: (Aquesta informació la podem trobar ara al bloc en l’apartat PROPOSTA I CURRÍCULUM). El nostre projecte se centra en els següents àmbits:
  • Àmbit lingüístic (els alumnes hauran de treballar la llengua i la comunicació amb l’objectiu de transmetre i pol·linitzar el nostre projecte, de tal manera que sigui fàcil d’entendre i proper als seus companys a la vegada que engrescador i il·lusionant)
  • Àmbit de coneixement del medi ( volem que els alumnes descobreixin i ensenyin aquells indrets de Catalunya on es treballa pel reciclatge i el medi ambient, així com invitar a la resta de companys a afegir nous indrets amb les seves actuacions corresponents . Això implica conèixer l’entorn i actuacions dins del medi).
  • Àmbit artístic ( els alumnes hauran de posar en pràctica la competència artística per fer d’aquest projecte una feina creativa i atraient a la resta de companys).
  • Àmbit valors socials i cívics ( un dels objectius principals del projecte és conscienciar a la societat de la necessitat de preservar el medi ambient i ser respectuosos davant la societat i el seu entorn).
  • Àmbit digital ( cal treballar amb recursos digitals per traslladar la feina a la resta de la comunitat, tant a nivell de centre com a nivell de tot Catalunya, treballant en xarxa i impulsant la importància del treball col·laboratiu).
  TECNOLOGIES DIGITALS: (aquesta informació es pot trobar al bloc a l’apartat METODOLOGIA I ORGANITZACIÓ) Utilitzarem suports com padlet, bloc, sites etc… ( en definitiva, eines que tothom pugui tenir-hi accés fàcilment). També s’utilitzaran les eines de GEO localització amb mòbils o tabletes. El projecte anirà generant una base de dades d’experiències ambientals interessants , primer a nivell dels centres participants i després als diferents municipis de Catalunya i fomentarà la visita a aquests events o instal·lacions, tant per part de visites escolars com per part del turisme familiar. Crearem una xarxa Green explorer’s visits. Amb aquestes eines de GEO localització es podran trobar fàcilment aquests llocs i a més es podrà fer una gimcana tipus “geocaching”, amb una mena de dispositiu físic que es trobarà a l’espai visitat i que contindrà un codi QR que permetrà ampliar la informació associada al punt i a més deixar la nostra empremta física o comentari.     El projecte doncs esdevé com una recerca del tresor ambiental més preuat de cada municipi, per part dels exploradors verds, els superherois del segle XXI.   METODOLOGIES: (aquesta informació es pot trobar al bloc a l’apartat METODOLOGIA I ORGANITZACIÓ) Treballar amb equips col·laborativament. Cada membre de l’equip adquireix un rol : secretari, portaveu, moderador etc… Aquests rols s’aniran alternant . Un cop acabada la feina o tasca encomanada al grup, el portaveu donarà a conèixer les accions realitzades oralment i mitjançant un canvas amb post-it, presentacions, escenificacions etc…Totes aquestes activitats quedaran recollides en suports com padlet, bloc, sites etc… A part de treballar amb equips col·laboratius,  els alumnes de 4t d’ESO preparen diferents materials ( vídeos, presentacions, etc…) guiats per l’equip impulsor. Aquest material es distribuirà als diferents tutors d’aula que ajudats pels alumnes que formen part del GREENS EXPLORER’S TEAM  l’exposaran als diferents cursos.   OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE:  (aquesta informació es pot trobar al bloc a l’apartat DESCRIPCIÓ I OBJECTIUS) el nostre objectiu final és aconseguir educar als alumnes i sensibilitzar-los per aconseguir un món millor. En definitiva, aconseguir un millorar i desenvolupar un món més sostenible. Els nostres objectius principals per aconseguir-ho seran:
  • Treballar per les energies renovables
  • Millora de les condicions de salut
  • Educació de qualitat que permeti conscienciar i treballar aquests aspectes
  • Fer accions per lluitar contra la pobresa i promoure la igualtat ( el nostre projecte aposta per potenciar i reciclar en la mesura que ens ho permet la naturalesa, d’aquesta manera aconseguirem recursos i aliments més sans i molt més econòmics, que facin que tothom pugui tenir a l’abast. La simplicitat i intel·ligència de la natura ens ho permetran.
  • Millorar la justícia i la igualtat.
Llegir més

Equip

MARIA TERESA SOLER HERNÁNDEZ
SANT NICOLAU
SUSANNA MARTÍNEZ CONTRERAS
INSTITUT JOSEP COMAS I SOLÀ
EVA DURAN PASCUAL
COL·LEGI MONALCO
MERCÈ ORTÍNEZ SOLSONA
COL·LEGI MONALCO
MARIA VÁZQUEZ ROCA
EXPLORIUM
MANEL NAVARRO SALGADO
COL·LEGI MONALCO
GEMMA TORREJÓN CONDE
Facilitador
INSTITUT JOAQUIMA PLA I FARRERAS
accés al node

Meta

  • Entra
  • RSS dels articles
  • RSS dels comentaris
  • WordPress.org

© 2025 The Green Explorers.

Gràcies al WordPress.

Autor Anders Norén.

4. PROTOTIPAR
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

FOTOGRAFIA PROTOTIP

Pas següent →

4a DESCRIPCIÓ PROTOTIP