What?
Són cinc super herois que volten per tota Catalunya pol·linitzant amb els seus superpoders propostes ambientals (escombraries verdes, horts urbans, galliners, menjadors socials, mercats de 2ª mà i d’intercanvi…)
Why?
Perquè és innovadora i inclusiva, creativa.
Who?
Nivells i cursos:de cinquè de primària a quart d’ESO. Es crearà un grup impulsor anomenat GREENS EXPLORERS TEAM ( del qual poden formar part alumnes, ex-alumnes, professors i famílies).
Where? Treballarem a l’aula però també en altres espais.
Competències:
lingüístiques, comunicatives, digitals ( pensament lògic computacional), aprendre a aprendre, científiques,artística i valors.
When?
La proposta seria aplicable de forma transversal al llarg de tot el curs i amb continuïtat dins de les característiques d’un projecte STEM. En acabar el primer trimeste i a final de curs
Temporització: Un cop al mes s’aturen el ritme normal de les classes i durant dos dies,dins de les diferents matèries, s’aplicarà el projecte col·laboratiu ( Internivell, assambleari i interescoles).
Al principi de curs es faria una fira promocional del projecte amb l’objectiu de captar membres per crear l’equip impulsor. A final de curs es faria una altre fira per exposar i compartir amb tothom els resultats del treball. La seu de la fira s’anirà alternant entre les diferents escoles participants en el projecte.
How?
Els alumnes de 4t d’ESO preparen diferents materials ( vídeos, presentacions, etc…) guiats per l’equip impulsor. Aquest material es distribuirà als diferents tutors d’aula que ajudats pels alumnes que formen part del GREENS EXPLORERS TEAM l’exposaran als diferents cursos.
Metodologies:
Treballar amb equips col·laborativament. Cada membre de l’equip adquireix un rol : secretari, portaveu, modrerador etc… Aquests rols s’aniran alternant . Un cop acabada la feina o tasca encomenada al grup, el portaveu donarà a conèixer les accions realitzades oralment i mitjançant un canvas amb post-it, presentacions, escenificacions etc…Totes aquestes activitats quedaran recollides en suports com padlet, bloc, sites etc…
Tecnologies digitals:
A banda dels recursos ja esmentats també s’utilitzaran les eines de geolocalització amb mòbils o tabletes.
El projecte anirà generant una base de dades d’experiències ambientals interessants , primer a nivell dels centres participants i després als diferents municipis de Catalunya i fomentarà la visita a aquests events o instal·lacions, tant per part de visites escolars com per part del turisme familiar. Crearem una xarxa Green explorer’s visits.
Amb aquestes eines de geolocalització es podran trobar fàcilment aquests llocs i a més es podrà fer una gimcana tipus “geocaching”, amb una mena de dispositiu físic que es trobarà a l’espai visitat i que contindrà un codi QR que permetrà ampliar la informació associada al punt i a més deixar la nostra empremta física o comentari.
El projecte doncs esdevé com una recerca del tresor ambiental més preuat de cada municipi, per part dels exploradors verds, els superherois del segle XXI.
- tecnologies implicades:
Avaluació:
Taula de Referència segons el mètode a seguir
| Defineix | Crea | Analitza | per a qui dissenyo | organitza per grups | agrupa per afinitats | defineix un repte | genera idees | tria i poli.linitza | prototipa
juga i testeja |
Un cop definida la idea, es valora les aportacions dels membres de cada grup i es pol·linizta, és a dir es va a explicar als altres grups.
PLA D’EQUIP
| Càrrecs | |
| Coordinador | Maite Soler |
| Secretari | Manel |
| Supervisor d’ordre | Sussana, Mercè |
| Sintetitzador | Eva |
| Correctors | tots |
| Objectius | |
|
|
|
|
| – perquè hem fet aquesta proposta de superherois? | |
|
|
|
|
| Compromisos | |
| Maite Soler | Ajudarà que tothom pugui participar i millorar el treball.
idear l’app del projecte. |
| Susanna i Mercè | col·laborar en la utilització de les eines digitals i expansió del projecte. |
| Manel | Innovar, crear i buscar noves idees . |
| Eva | Muntatge i organització dels events. |
| Maria | Recolzament, difusió i aplicació del projecte. |
Autoavaluació de l’alumne.
| Alumne 1 | Alumne 2 | Alumne 3 | Alumne 4 | |||||||||
| si | A vegades | no | si | no | A vegades | si | no | A vegades | si | no | A vegades | |
| He ajudat i rebut ajuda | ||||||||||||
| He après els continguts i ha procurat que els altres aprenguin . | ||||||||||||
| He entès i ha dut a terme la seva funció dins el grup. | ||||||||||||
| He complert els seus compromisos. | ||||||||||||
| AVALUACIÓ DEL GRUP | |||
| SI | A vegades | NO | |
| Som autònoms com a equip? | |||
| Ens hem posat d’acord? | |||
| Hem tingut dificultats ?(quines) | |||
| Hem après? | |||
| Ho hem trobat difícil? | |||
PROTOTIPAR
Convertir els nostres superherois en avatars, que s’introduiran dins l’ordinador per ser més eficaços els nostres superherois i arribar a tot Catalunya (de moment).
A partir del disseny dels nostres avatars crearem una aplicació per Android, aquesta és la part on s’aplicarà el pensament Lògic Computacional dels nostres alumnes.
Treballarem també amb materials de tota mena per tal que els nostres alumnes tinguin clar el que volen aconseguir.
Imaginar
Fins on poden arribar els nostres superherois:
- Superpoders: Innovació mediambiental, potenciar el reciclatge, reduir el CO2 ,Recicling Circling.
- Valors: Solidaritat, implicació, amistat, respecte, col·laboració, aprendre a reutilitzar , viure de forma senzilla valorant el més important.






