Temporització: 5 sessions

1 sessió

  • Per grups, realitzaran l’anàlisi d’anuncis de la televisió, ràdio, revistes, etc on trobin que hi ha situacions estereotipades. Per fer-ho els caldrà utilitzar els recursos TIC, a més de recursos no digitals com revistes, dels que poden fer-ne recerca.

1 sessió

  • Realització d’una base d’orientació per elaborar el vídeo, que contingui els criteris concrets que creiem que són essencials per assolir l’activitat.

2 sessions

  • Representació i gravació de la situació estereotipada però a l’inversa, és a dir, a partir de la visualització de diferents situacions estereotipades i analitzades, caldrà que les representin però amb els rols dels personatges canviats (per exemple, els homes que siguin les dones). Per fer-ho, cal un treball previ per realitzar un guió o storyboard de les diferents escenes.

1 sessió

  • Edició del vídeo muntar mitjançant eines i programes tecnològics “l’Sketch” (editor d’imatges, editor de vídeo, muntador de vídeo, utilització del mòbil, de l’Ipad o d’una càmera,…).
  • Autoavaluació de l’activitat.