La nostra proposta consisteix en conscienciar a la comunitat educativa dels problemes que es generen pel fet de mantenir els estereotips del nostre entorn i a partir d’aquesta presa de consciència, canviar actituds, comportaments, relacions…per aconseguir una societat més justa i més humana.
Les identitats de gènere s’inicien des de ben petits i l’escola com a institució és un dels més importants elements socialitzadors juntament amb la família.
L’objectiu d’aquesta proposta és oferir un conjunt d’activitats d’intervenció a l’aula que permetin repensar l’educació des d’una perspectiva de gènere que aposti per una intervenció coeducativa que ajudi als nostres infants a ser més crítics i a trencar els estereotips del nostre entorn.
La proposta és innovadora i inclusiva ja que té en compte les noves tecnologies i és un projecte interdisciplinar i que té en compte el conjunt de les diversitats a l’aula i a la comunitat que l’envolta.
Va adreçada en un primer terme a alumnes de Cicle Superior i 1r i 2n de ESO, com a programa pilot, per després adaptar-ho i aplicar-ho a totes les etapes en funció de les realitats i necessitats de cada nivell.
El nostre projecte s’emmarca en el treball de l’àmbit de l’eduació en valors a Primària i cultura i valors a Secundària i en l’àmbit digital.
La temporalització del projecte és aproximadament de 9 hores.
Les metodologies que s’aplicaran serà la de treball cooperatiu, individual i en parella.
L’avaluació del projecte es realitzarà amb tècniques de coavaluació i autoavaluació dels propis alumnes.

