Nivells implicats: Cicle superior d’educació primària (6è)
Matèries relacionades: Matemàtiques i Coneixement del Medi
Competències treballades: Competència matemàtica, competència d’aprendre a aprendre, competència digital, competència de coneixement i interacció amb el món físic i competència social i ciutadana.
Continguts clau relacionats: Comprendre situacions-problema. Cercar i seleccionar les dades necessàries. Estimar una resposta i expressar el procés de solució i la resposta. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur. Organitzar el propi procés d’aprenentatge i aplicar les tècniques adients.
Inclusivitat: Treball cooperatiu en grups reduïts
Dimensions | CB | Competències bàsiques pròpies de l’àmbit matemàtic |
Dimensió Resolució de problemes | 1 | Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l. |
2 | Donar i comprovar la solució d’un problema d’acord amb les preguntes plantejades. |
Dimensions | CB | Competències bàsiques pròpies de l’àmbit matemàtic |
Dimensió Raonament i prova | 4 | Fer conjectures matemàtiques adients en situacions quotidianes i comprovar-les. |
5 | Argumentar les afirmacions i els processos matemàtics realitzats en contextos propers. |
Dimensions | CB | Competències bàsiques pròpies de l’àmbit matemàtic |
Dimensió Connexions | 7 | Identificar les matemàtiques implicades en situacions quotidianes i escolars i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes. |
Dimensions | CB | Competències bàsiques pròpies de l’àmbit matemàtic |
Dimensió Comunicació i representació | 8 | Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal (oral i escrit). |
9 | Usar les diverses representacions dels conceptes i relacions per expressar matemàticament una situació. | |
10 | Usar les eines tecnològiques amb criteri, de forma ajustada a la situació, i interpretar les representacions matemàtiques que ofereixen. |
Dimensions | CB | Competències bàsiques pròpies de l’àmbit de coneixement del medi |
Dimensió Món actual | 1 | Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes. |
3 | Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-se. | |
4 | Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten. |