- Descripció:
- Recursos:
- Eines d’avaluació:
- Temporització:
- Gestió de l’aula:
Un cop analitzats i catalogats els objectes cal assignar-los un valor en ECOs, atenent a criteris de sostenibilitat.
L’alumnat en grup genera un llistat de criteris per valorar en ECOs cada producte.
L’objectiu és que l’usuari de la app que l’equip crearà, pugui descriure l’objecte a intercanviar a partir d’uns ítems creats i a partir dels quals s’acaba assignant un valor en ECOs. Amb els ECOs obtinguts es podrà adquirir qualsevol objecte disponible falicitat per un altre usuari.
Alhora cal que dissenyin la seva moneda virtual.
– Fitxa de quantificació a partir dels criteris prioritzats, utilitzada pels gestors de la plataforma.
– Formulari de registre de l’objecte que s’ofereix per intercanviar.
– Ordinador portàtil o Tauleta.
– Plataforma virtual de disseny (canva.com o crello.com).
Es facilita un exemple del que podríen acabar creant:
Fitxa de quantificació del producte:
Materials (35%: Preu de mercat 10%
Materials 15%
Residus 15%
Reciclatge 15%
Petjada energética (producción) 20%
Petjada energética (origen) 25%
Estat (15%) Any d’adquisició 30%
Estat/ús 70%
Utilitat (50%) Possibilitats de reutilització 100%
Formulari de registre que ha d’omplir l’usuari registrat sobre el producte que ofereix:
Fotografia producte:
Nom producte:
Descripció:
Característiques:
Valor de mercat aproximat
Materials: plàstic, metall, paper, cartró,
Petjada energètica: Origen (lloc de fabricació) (20%)
Any d’adquisició:
Estat/ús:
Quantes vegades es pot reutilizar?
Rúbrica elaborada per avaluar si els criteris seleccionats són pertinents, el formulari de registre de la app i la moneda. Es valorarà l’adequació al que es demana i la funcionalitat.
En una o dues sessions de classe.
Treball en equip cooperatiu: cada grup de treball crea una estratègia per quantificar el valor dels objectes, crea la plantilla i el formulari per a la app.