Competències treballades:
Competències bàsiques

TECNOLOGIA

Competència 7. Utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental.
Competència 8. Analitzar sistemes tecnològics d’abast industrial, avaluar-ne els avantatges personals i socials, així com l’impacte en la salubritat i el medi ambient.
Competència 9. Dissenyar i construir objectes tecnològics senzills que resolguin un problema i avaluar-ne la idoneïtat del resultat.

CIÈNCIES SOCIALS

Competència 5. Explicar les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en el territori amb criteris de sostenibilitat.
Competència 6. Aplicar els procediments de l’anàlisi geogràfica a partir de la cerca i l’anàlisi de diverses fonts per interpretar l’espai i prendre decisions.
Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític.
Competència 12. Participar activament i de manera compromesa en projectes per exercir drets, deures i responsabilitats propis d’una societat democràtica.

LLENGUA ANGLESA

Competència 4. Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació i interpretar el contingut de textos escrits d’estructura clara de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit acadèmic.
Competència 7. Planificar textos escrits de tipologia diversa utilitzant els elements de la situació comunicativa.
Competència 8. Produir, amb suports generals, textos escrits senzills ben estructurats de tipologia diversa, utilitzant els connectors adequats per donar cohesió al text i tenint en compte la situació comunicativa i les característiques textuals.

MATEMÀTIQUES
Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
Competència 3. Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses.
Competència 7. Usar les relacions que hi ha entre les diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar.

Competències transversals

DIGITALS

Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.
Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.
Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
Competència 7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.
Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

LINGÜÍSTIQUES

Competència 1. Obtenir informació, interpretar i valorar el contingut de textos escrits de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i acadèmics per comprendre’ls.
Competència 5. Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística.
Competència 9. Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs

Continguts Clau
TECNOLOGIA
CC17. Objectes tecnològics de la vida quotidiana.
CC19. Manteniment tecnològic. Seguretat, eficiència i sostenibilitat.
CC21. Sistemes tecnològics industrials. Màquines simples i complexes

CIÈNCIES SOCIALS
CC2. Estratègies comunicatives en situacions d’interacció oral, exposició, comunicació de resultats i debats.
CC19. Interacció entre els grups humans i el medi. Activitats econòmiques i el seu impacte mediambiental. Matèries primeres i fonts d’energia.
CC25. Desenvolupament humà sostenible. Ús responsable, racional, solidari i democràtic dels recursos. Consum responsable

LLENGUA ANGLESA
CC7. Comprensió escrita: global, literal, interpretativa i valorativa.
CC9. Cerca i gestió de la informació i la consulta lingüística.
CC10. Criteris de selecció i valoració.
CC11. Estratègies per a la planificació de l’expressió escrita.
CC12. Adequació, coherència i cohesió.
CC14. Estratègies d’interacció escrita.
CC15. Producció creativa

MATEMÀTIQUES
CC3. Càlcul (mental, estimatiu, algorísmic, amb calculadora).
CC4. Llenguatge i càlcul algebraic.
CC14. Dades, taules i gràfics estadístics.
CC15. Mètodes estadístics d’anàlisi de dades.

DIGITAL
CCD1. Funcionalitats bàsiques dels dispositius.
CCD9. Eines d’edició de documents de text, imatges, presentacions multimèdia i processament de dades numèriques.
CCD14. Selecció, catalogació, emmagatzematge i compartició de la informació.
CCD15. Ètica i legalitat en l’ús i instal·lació de programes, comunicacions i publicacions, i en la utilització de la informació.
CCD16.Tractament de la informació
CCD25. Ergonomia: salut física i psíquica.
CCD27. Sostenibilitat: consum d’energia, despesa d’impressió, mesures d’estalvi, substitució de dispositius, etc.

Nivells implicats: 3r ESO. 2 grups classe.

Matèries relacionades:
Tecnologia
Ciències Socials
Llengua Estrangera: Anglès
Matemàtiques (suport)

Inclusivitat: creació de grups de treball cooperatius heterogenis. La proposta s’adreça a alumnat de qualsevol tipologia i pretén incentivar actituds respectuoses amb el medi ambient en tot l’alumnat. Aquesta proposta és adaptable a altres nivells educatius, per exemple, 2n o 4rt d’ESO.