En què consisteix la proposta? (What?)

Creació d’una plataforma d’intercanvi de productes per ser reutilitzats evitant l’impacte mediambiental. El nostre eslògan, “ECOPOP, perquè la reutilització és sostenibilitat”.

Justificar que la proposta és innovadora i inclusiva (Why?)
És inclusiva perquè es fonamenta en la metodologia de treball en grups cooperatius, formats i estructurats de manera heterogènia. Es pretén aprofitar les millors aptituds de cada alumne, de manera que s’ajudin i es complementin.
És innovadora per la pròpia metodologia que impulsa el Design Thinking: es parteix d’una necessitat detectada a partir del context més proper i conegut, de manera que el repte que els planteja a l’alumnat implica cercar estratègies per solucionar-lo. En aquest cas, es proposa una solució als alumnes, però el procés pel qual es donarà resposta al repte podria ser diferent segons cada grup de treball.

A quins nivells i cursos va adreçada? (Who?)

3r d’ESO

En el marc de quines competències s’aplicarà la proposta? (Where?)

La proposta inclou competències de diversos àmbits, des de les pròpies de les matèries de Tecnologia, Ciències Socials, Matemàtiques i Llengua Anglesa, fins a les competències transversals com són les competències digitals, les comunicatives, coneixement i interacció amb el món, fins les que tenen un component més de desenvolupament personal, com les d’autonomia i iniciativa personal i les d’aprendre a aprendre.
Per tant, la proposta ens permet una visió força transversal de totes les competències, de manera que es complementen i afavoreix un aprenentatge integral.

Quina és la temporització planificada? (When?)
Es preveu una dedicació entre 35-36 hores per materialitzar la proposta. Es proposa la dedicació completa de totes les matèries implicades en la realització del projecte: Ciències Socials, Tecnologia, Llengua Anglesa i Emprenedoria. Es podria afegir alguna hora lectiva de Matemàtiques, però no de manera total. Es parla, llavors, de 10 hores/setmana. Per tant, es podrien dedicar 4/5 setmanes per al desenvolupament de la proposta. Afegim tres sessions dedicades a la presentació i llançament del repte a l’alumnat, la constitució i organització dels grups de treball i a la concreció dels criteris d’avaluació que són consensuats amb l’alumnat.

Quines metodologies s’aplicaran? Quins seran els usos de les tecnologies digitals? Com s’avaluarà la proposta? (How?)

Metodologies: Treball per projectes interdisciplinars, amb grups cooperatius.

Tecnologies digitals: Ús de les eines de google (G-Suite): processador de textos, presentacions, fulls de càlcul, google Sites i formularis de Google. Per al disseny de la app: App Inventor. Es podrien afegir altres aplicacions online de disseny i creació de continguts: pòsters, tríptics, logos: tot a través de, per exemple, canva.com

Avaluació: Rúbriques consensuades amb l’alumnat a l’inici de la proposta.