UNA GOTA, UNA AVENTURA
La proposta consisteix en que els alumnes de tota la primària treballin l’aventura de l’aigua mitjançant les STEAM. Cada curs escolar tindrà uns objectius i continguts a desenvolupar on el treball manipulatiu i creatiu, mitjançant la Robòtica Educativa i el Pensament Computacional, farà que sigui una experiència dinàmica i engrescadora.
Així doncs, passaran del cicle de l’aigua al consum sostenible.
La proposta és innovadora, perquè treballa les STEAM (ciències, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) mitjançant la robòtica, i és inclusiva, perquè podem adaptar la dificultat del repte a cada alumne de classe. A més, és transversal perquè es treballen moltes assignatures a la vegada.
La durada total prevista és dur-ho a terme durant tota la primària. Així doncs, un alumne que ho comenci a 1r de primària, quan acabi 6è de primària haurà treballat tots els aspectes de l’aigua durant 6 anys, ja que està totalment seqüenciat per edats. Els coneixements que adquiriran seran extraordinaris.
Aquest treball s’aplicarà en el marc de moltes competències, però si hem de concretar, serà dins de la de Tractament de la informació i la competència digital, la matemàtica, la de coneixement i la interacció amb el món físic, l’artística, aprendre a aprendre i la comunicativa lingüística i audiovisual.
S’ha de dir, que utilitzant la robòtica ja s’està emprant una metodologia de treball diferent. Tot i així, es treballarà per reptes i projectes.
És imprescindible l’ús de la tecnologia digital, ja que necessitaran tauletes i ordinadors quan facin la part de programació i joc interactiu.
Pel que fa a l’avaluació de la proposta, serà mitjançant l’observació directa dels alumnes, enquestes i rúbriques d’avaluació pels alumnes i pel mestre. Tot i així, l’avaluació serà transversal, perquè les connexions que hauran fet mitjançant la robòtica influiran a altres assignatures, com les Matemàtiques i el Coneixement del Medi, entre d’altres.