D’entrada caldria modificar l’organització temporal per enquadrar la proposta dins el marc curricular del centre. No tots els cursos o nivells necessiten les mateixes sessions de treball, que normalment són d’1h per sessió. Aquí s’ha de veure a quina assignatura emmarcaríem la proposta, que pot estar dins de Coneixement del Medi Natural, competència digital o matemàtiques, com a exemple. També podría estar dins d’un SEP.
Les sessions aproximades per cada curs serien les següents:
CURS | SESSIONS (1h/sessió) |
Primer | 5 |
Segon | 6-8 |
Tercer | 8-10 |
Quart | 8 |
Cinquè | 8-12 |
Sisè | 10-12 |
Seria important tenir un espai on poder treballar amb els materials de robótica. D’aquesta manera estarien amb una zona definida i on es podrien deixar les construccions si no s’han acabat després de cada classe. A més, facilitaríem que cap alumne les toqués.
Per altra banda, podríem treballar a l’aula quan fem teoria, manipulació amb Legos, Scratch Jr o les activitats de sisè, o a l’aula d’informàtica, si fem Scratch.
Important: saber la disponibilitat dels materials, les tauletes i l’aula d’informàtica.