• Descripció: En aquest apartat proposem diferents activitats  per entendre tota la part del consum d’aigua que reverteix amb el nostre benefici i el benefici comú.
    • Activitat 1. Anàlisi d’un rebut d’aigua de l’escola.
      • D’on arriba l’aigua de l’escola? (fer un mapa des de captació (fer-hi una visita?), passant per la potabilitzadora (fer-hi una visita?) fins a l’escola (marcar camí aprox.). Quines dades apareixen al rebut? Qui factura l’aigua? Cada quan es factura? Com saben el consum per a cada període? (veure com funciona un comptador)En quina unitat es mesura el consum d’aigua?Quin és el preu de l’aigua?
    • Activitat 2. És molt gran un m3?
      • Amb 12 pals d’1m de longitud construir un cub d’1m de costat (els vèrtex els poden enganxar amb plastilina). Durant un temps, cada alumne (d’un curs o més d’un curs o tots els alumnes de l’escola en funció de la mida de l’escola) cada setmana ficarà dins del cub un tretrabrik d’1l. D’aquesta manera tindran clar el petit que és un m3 i el que costa emplenar-lo (si són 50 els alumnes que porten un tetrabrik cada setmana trigaran 20 setmanes en emplenar el cub). D’aquí poden debatre si troben que l’aigua és cara o barata, si en consumeixen molta o poca…
    • Activitat 3. Sectorització del consum d’aigua de l’escola.
      • Aigua que es consumeix a l’hora del menjador (número de gerres x volum de la gerra). Aigua que es consumeix per rentar-se les mans (calcular-ho). Aigua que es consumeix a l’anar al WC (calcular-ho). Si tenen piscina, calcular el volum de la piscina. Demanar cada quan es renova l’aigua. Si la piscina està a vessar (a nivell del terra), calcular quanta aigua es vessa quan els 20 alumnes es fiquen a dins de la piscina (l’aigua que es vessa (en l) és aproximadament el que pesen els 20 alumnes (en kg) ja que aproximadament la densitat del cos humà és 1 kg/L).Altres consums

        Comprovar si els càlculs que han fet extrapolats al període de facturació són aproximats

    • Activitat 4.-  Optimització del consum d’aigua.
      • Debat de com optimitzar el consum.
      • Possibles solucions (utilitzar sensors, Scratch, …)

 

  • Recursos: Recursos d’aula i ordinadors per poder treballar amb l’Scratch.
  • Eines d’avaluació: Visualització del treball fet i rúbriques pels alumnes i mestres.
  • Temporització: Un trimestre (10-12 sessions d’1h)
  • Gestió de l’aula: El treball més general, en gran grup (grup classe) i el treball més específic en grups reduïts.