
L’altre dia vaig seguir amb interès què en pensa el Conseller del tema d’immigració i la seva proposta d’aules per immigrants. També llegint la premsa i escoltant la ràdio he pogut copsar la opinió de molta gent de l’àmbit educatiu.
Malgrat tot, segueixo opinant que la decisió presa no és la millor ni crec que sigui la més adient a una educació inclusiva. El nombre d’alumnes nouvinguts és molt alt, les dades del departament fan fredat: 8 escoles amb més del 80% d’alumnat estranger i més de 150 amb més del 50% d’estrangers. Amb aquestes dades i la “matricula viva” que aquest primer trimestre del 2007-08 puja a gairebé 2.500 alumnes no és d’estranyar que es faci alguna proposta agosarada.
Però crec que l’aposta agosarada hauria de ser més aules d’acollida i més suport als centres amb alt nombre d’estrangers.
Anem a explicar el perquè:
- En primer lloc, un centre amb alt nombre de nouvinguts no soluciona el problema amb una aula d’acollida però potser sí amb dos o tres o quatre. No cal posar límit d’aules , cal fer una discriminació positiva de plantilles cap aquests centres. Si tenim diners per pagar la sisena hora amb milers de mestres i fer l’ensenyament 3-6 obligatori amb la conseqüent concertació de milers de mestres de la privada, no tenim diners per mil o dos mil aules noves d’acollida? O no em quadren els números o no em quadra aquesta política d’esquerres.
- En segon lloc, perquè hem de negar a aquests nouvinguts fer classe amb els seus companys a l’hora d’educació física, plàstica, racons, anglès, matemàtiques o de castellà als sudamericans o de sortir i jugar al pati de l’escola amb tothom?
- Tercer, cal que vagin a l’aula d’acollida per fer català , inclusió social a Catalunya, socials i naturals i entendre alguns conceptes d’altres àrees (en total 10-12 h.?)
- Quart. Si aquests nenes no es comuniquen amb companys catalans o que parles català, em podeu dir quina immersió fan. Avançaran realment?
- Cinquè. Si els volem introduir en l’entorn cal que juguin, parlin, interaccionin i puguin fer activitats amb aquest companys no només al centre sinó a la plaça o barri. I com ho faran si només coneixen nens nouvinguts?
- Sisè. I perquè no pot quedar a dinar o berenar a casa d’algun amic que parli català o a dinar a l’escola amb tots?
Realment , crec que l’intent de la Conselleria pot ser bo per desengoixar, però que està mal enfocat. El que cal és invertir tot el que calgui en aules d’acollida perquè és la millor inversió de futur.
Esperem que això de les aules d’immigrants sigui només pilot i caigui pel seu propi pes. Tant de bo la sisena hora també l’haguessin fet només pilot. Ara potser ja no la tindríem.
Malauradament, seguint la política de liberalització dels serveis públics aplicada a l’Educació no és d’estranyar aquesta inversemblant política d’esquerres.
Pingback: REFLEXIONS DEL MÓN I DE L’EDUCACIÓ. (DAVID DE LAS HERAS) » mareig d’opinions
Pingback: REFLEXIONS DEL MÓN I DE L’EDUCACIÓ. (DAVID DE LAS HERAS) » 600 classes més es necessiten per atendre els nouvinguts