PROJECTE: ELS DINOSAURES
ETAPA/NIVELL: EDUCACIÓ INFANTIL P-5
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
- Identificar la morfologia dels dinosaures.
- Reconèixer allò que saben, sobre els dinosaures.
- Conèixer com s’alimentaven.
- Conèixer com es reproduïen.
- Conèixer com es desplaçaven.
- Anomenar les diferents parts dels cos dels dinosaures.
- Conèixer el nom d’algun dinosaure i relacionar-lo amb la seva figura.
- Fomentar la curiositat per aprendre
- Incrementar l’atenció i la motivació.
CONTINGUTS:
- Característiques morfològiques dels
- L’alimentació: herbívors i carnívors.
- Identificació dels dinosaures més coneguts.
- La reproducció.
- L’entorn: terrestre, aquàtic o aeri.
- Les petjades.
AVALUACIÓ:
- Rúbrica
- Què aprenem?, Com aprenem?, Què hem aconseguit?
METODOLOGIA:
Aquest és un projecte per treballar a l’aula d’informàtica i a l’aula ordinària.
Agrupació dels nens i nenes: grup classe, petit grup o individualment.
Temporització: Es farà en el tercer trimestre i la seva durada serà d’un mes i mig aproximadament en sessions de 45 minuts.
ACTIVITATS D’APRENENTATGE:
- El projecte començarà amb una exposició oral en què han d’explicar que sabem? i què volem saber? (Es gravaria amb el programa Auricity).
- Es veuran diferents vídeos sobre els dinosaures.
- Escoltar una cançó dels dinosaures.
- Amb els dinosaures que portin els nens i nenes construiran un mini món de dinosaures. On ells podran fer fotos amb el Ipad mentre juguen.
Material: safata, sorra, pedres, dinosaures, volcà i Ipad.
- Fitxes per treballar en la PDI: aquestes fitxes són per arrossegar nom i dibuixos en el seu lloc.: Ordenar les parts de diferents dinosaures, què mengen, on viuen, com neixen, com van desaparèixer i ordenar de més gran a més petit.
- Joc de dinosaures amb el Jclic.
- Els nens i nenes rebran una carta on els hi diu que s’han de convertir en exploradors i han de buscar diferents petjades de dinosaures al pati. Una vegada les hagin trobat mirarem a quin dinosaure pertanyent.
Material: petjades de diferents dinosaures.

8. Amb diferents ombres de dinosaures jugarem a fer històries (amb el retroprojector).
Material: ombres de diferents dinosaures, retroprojector.


9. Trencaclosques diferents dinosaures amb JigsawPlanet.
10. ROBOTICA: És dissenyaran diferents tapets per els blueboots amb els quals pretenien treballar mitjançant llenguatge de la programació alguns conceptes interessants sobre el món dels dinosaures. Treballar amb els blueboots els ha permès aprendre a través de la lògica, la deducció i l’assaig- error, per treballar infinitat de conceptes espacials i lateralitat, així com l’adquisició o interiorització de conceptes propis del projectes.
Material: blueboots, catifa amb imatges dels dinosaures, una bossa amb dibuixos dels dinosaures.

