REFLEXIÓ: “AMB ULLS DE NEN”

Les vinyetes còmiques de Francesco Tonucci, et fan reflexionar entre el pensament de l’adult i l’infant; sobre la mirada dels nens/es a través de l’objectiu d’una càmera pot resultar molt interessant per treballar a l’aula. Pensant en el paper de l’educador, considero que seria productiu intentar utilitzar estratègies que ens ajudin a comprendre com veu el mon un nen, ficar-nos en la seva pell, i així, poder atendre les seves necessitats educatives.

Els infants agafem experiències de realitat que són properes i familiars per a ells i elles totes les imatges responen a situacions viscudes o d’objectes de l’entorn que els han cridat l’atenció i els desperten certa curiositat. També poden fotografiar coses que li donin alegria, tristesa o por.

El treball posterior a la captura de la imatge depèn en gran part del mestre. Sense oblidar que el nen o nena és el protagonista i agent actiu del seu aprenentatge, l’adult formula jocs o activitats per treballar continguts curriculars que el propi infant ha seleccionat de manera no intencionada en el moment de fer la foto.

Un taller amb càmera digital esdevé una activitat molt interessant de fer amb alumnes d’infantil, en petit grup, i aprofitar el material fotografiat per fer propostes de llenguatge oral ( descripció d’una imatge), llenguatge escrit ( arribar el contingut dels cartells que trobem al nostre entorn) i matemàtic (formes, colors, números).

Hi ha infinitats d’activitats que podem fer amb una càmera i ens ajudaran a comprendre la ment del nen.

 

 

Font d’imatges: http://www.utopiayeducacion.com/2007/05/las-reflexiones-de-frato-por-francesco.html

Com és la meva escola?

Estic en una escola de Sant Joan Despí amb nens i nenes de P3. Hi ha dues classes: la dels cavalls/eugues, i la dels conills. L’escola compta amb dues línies de cada nivell. L’edifici del col·legi està dividit en dues parts, en una es troben des de P5 fins a 6è i a l’altre part de l’edifici P3 i P4.

Hi ha dos patis: els de grans que és “la pista” i l’utilitzen des de 2on fins a 6è, cada dia un curs diferent pot jugar a jocs com: les bitlles, la comba, les gomes, el twister, la xaranga. I l’altre és el pati “de pedretes” que juguen des de P3 fins a 1er, en aquest els nens i nenes poden jugar al sorral amb les pales, les galledes, amb les rodes de plàstic  també poden tirar-se pel tobogan i gronxar-se.

És una escola on es treballa amb projectes i amb les noves tecnologies. A infantil es treballa amb ambients, racons i experimentació.