Sabates inclusives

LES SABATES INCLUSIVES

De l’anunci que us parlaré en aquest blog és el de les sabates inclusives.

Som el grup format per l’Anna, la Alexia i jo la Natalia, hem triat fer aquest anunci per tal de fer saber a la gent que les joguines no són sexistes. Com podeu observar a l’anunci, la joguina que vam triar, concretament de l’Anna, són unes sabates que feien música i eren inclusives, és a dir, no discriminen a cap sexe.

Amb aquest anunci volem fer saber que les joguines no tenen sexe, podem jugar tots, nenes i nens.

Amb l’anunci volíem plasmar que la nostra joguina no és discriminant. Per tant, és igual la joguina que sigui, els infants  ho poden passar igual de bé amb una nina que amb les sabates que fan música, també ensenyem a no deixar a algú de costat per ser diferent, pensar diferent o amb altres gustos.

Materials utilitzats

El nostre anunci ha estat elaborat amb  materials físics com són les nines i les sabates com amb materials tecnològics com són el mòbil per gravar, l’ordinador per editar el vídeo i els programes d’aquest. A més, hem fet ús d’espais públics a l’aire lliure com és el parc infantil.

Realització de l’anunci

Per tal de realitzar el nostre anunci correctament hem dut a terme una sèrie de passos:

1.  Realitzar i planificar el diàleg.
  2. Quedar les tres en un parc amb les joguines.
  3. Gravar pas a pas cada acció.
  4. Muntar el vídeo (música, subtítols, transicions, etc…).

Explicació de l’anunci

Després d’un dia d’escola els nens i les nenes surten al parc a gaudir de les joguines que els hi han portat els reis mags.

La Natalia i l’Alexia juguen molt engrescades amb els seus ninos mentre que l’Anna es dirigeix cap a elles molt il·lusionada amb les seves sabates musicals.

Quan s’adonen del tipus de joguina que porta, li fan una ganyota i li demanen que se’n vagi, ja que no volen jugar amb ella. Pensen que no és adequada per a nenes, ja que elles mai han tingut una d’aquest tipus.

L’Anna s’asseu sola al parc contemplant la seva joguina i l’encén. Quan comença a escoltar la música li donen ganes de ballar i riure, així que ho fa sense importar-li l’opinió dels altres.

Minuts més tard, l’Alexia i la Natalia que s’havien fixat en ella des de feia una estona,  pensen que potser s’han equivocat a l’hora de dir-li que la seva joguina no era adequada per a ella.

Dissimulant es comencen a apropar a ella i li pregunten si poden jugar juntes. Li demanen perdó i totes tres comparteixen les seves joguines i ballen amb les sabates de l’Anna.

Natalia Cabello Juidias