TEATRAL

AMBIENT D’APRENENTATGE TEATRAL

QUI SOM?

A l’institut Ribot i Serra a l’assignatura de joc, vam treballar els ambients d’aprenentatge, cada grup havia d’inventar un ambient on els infants¬† pogu√©ssim estimular el seu propi aprenentatge.

El nostre grup format per, la Kirenia, la Marina, la Ana i jo la Jennifer vam decidir fer l’ambient teatral.

QUE √ČS UN AMBIENT D’APRENENTATGE?

Els ambients d’aprenentatge ofereixen a l’infant desenvolupar habilitats cognitives i motrius mitjançant el joc, la investigació i les relacions amb els companys per a posar-los en pràctica a la vida quotidiana.

QUE √ČS L’AMBIENT TEATRAL?

L’ambient teatral consisteix en un espai a l’interior de l’escola compost per un escenari amb matalassos i diferents racons, aquest ambient¬†permet als infants introduir-se a un m√≥n de fantasia i imaginaci√≥.¬† A m√©s, els fa trencar amb la rutina di√†ria de classe i contribueix a desenvolupar la imaginaci√≥ i creativitat de cada infant.

QUE TREBALLAREM?

En aquest ambient podrem treballar aspectes com:

• El llenguatge oral i gestual
  • la interacci√≥ amb els altres
  • A perdre la por de parlar davant d’altres
  • Treballar l’empatia
  • Desenvolupar la creativitat i la imaginaci√≥

COM EL DISTRIBUIM?

L’ambient teatral est√† compost pels seg√ľents racons, en els quals els infants podran treballar diferents aprenentatges:

• Escenari i mantes:¬†Estimula la seva imaginaci√≥ a trav√©s del teatre.
  • Espai de maquillatge: Ajuda a desenvolupar¬†la creativitat i que se sentin dins del paper que hauran de representar.
  • Espai de lectura: En aquest espai gaudiran de llegir diferents llibres amb¬† imatges que els hi facilitar√† escollir quina hist√≤ria voldran representar i tamb√© estimularan la lectura.
  • Espai de manualitats: Per tal de dur a terme la representaci√≥ teatral, hauran d‚Äôutilitzar diferents materials o disfresses que podran ser fetes a m√† i aix√≠ fomentar la imaginaci√≥ creant-les.
  • Vestuari: Un espai perqu√® els infants es canvi√Įn i es provin els diferents looks o disfresses.

QUINES ACTIVITATS PODEM REALITZAR?

• Podem aprofitar el rac√≥ de les lectures per llegir diversos contes, estimular la lectura dels infants de manera que uns dies llegeixen tots una mica, d’altres llegeix la professora… i a partir d’aqu√≠ arribar a un acord sobre el conte que es considera que m√©s hagi agradat i millor es pugui representar, s’escolliria quin conte es vol representar com a teatre.
  • Activitats que fomentin el llenguatge expressiu i corporal. Per exemple, cantar can√ßons, buscar paraules que comencin per una lletra en particular en la mateixa aula, endevinalles, etc.
  • Experiments amb pintures i maquillatge, per saber-ho aplicar a l’hora de fer els maquillatges i les manualitats per a l’obra.
  • Tamb√© es poden pintar uns a altres i interactuar entre ells i descobrir per a qu√® serveix cada material de maquillatge.
  • Seguidament, tamb√© √©s recomanable treballar les manualitats, ja que √©s un aspecte molt positiu pel fet que d√≥na pas a l’adquisici√≥ del domini de molts materials com les tisores, els punxons, les diferents pintures, entre d’altres. A m√©s el saber fer manualitats permet poder fer algunes de les disfresses, aix√≠ com les m√†scares, a m√†, la qual cosa implica el reciclatge.

Representaci√≥ d’una de les activitats amb el nostre grup

Redactat per Jennifer Andreo, CFGS 1 TEI grup X (2020-2021)