Fem pitch i pàdel!

El dimarts 21 de maig, els alumnes de primer de batxillerat A, van poder gaudir de les activitats de pitch i de pàdel del Pitch & Putt de Gualta.

Per la gran majoria, era la primera vegada que agafaven un pal i realitzaven llançaments tant, en el camp de pràctiques, com en els forats del camp. També, per molts, era la primera experiència amb una pala de pàdel.

En les dues activitats, vam poder gaudir d’una primera part teòrica i, posteriorment, de jocs i tasques per escalfar. Finalment, uns van acabar fent el circuit de forats del camp de pitch, i els altres partits de pàdel.

 

Ocitània

El passat 9 de maig, els alumnes de primer de batxillerat B, van poder disfrutar de les activitats de lleure i oci que ofereixen a les instal·lacions d’Ocitània, just davant del Pitch & Putt de Gualta.

Els objectius d’aquesta sortida es centraven en conèixer, una de les diverses sortides laborals, que té l’activitat física en el nostre entorn, ja que un dels temes d’aquest tercer trimestre és Les sortides professionals en l’àmbit de l’esport i l’activitat física i, a més a més, gaudir de les activitats recreatives i del medi natural.

Els alumnes podien escollir entre realitzar làser o segway. S’ho van pasar genial!

 

Sortida de treball de síntesi

El dimecres dia 10 vam fer una excursió amb bici per el treball de síntesi. Es podien fer 3 rutes, i jo vaig triar la ruta 1, que és la mitjana amb bici, perquè passava per casa meu.

Vam sortir de l’institut a quarts de 9, després vam anar cap el pont de Torroella i passat el pont, vam girar a la dreta, on ens vam parar a un mirador. Després vam seguir el Daró i vam anar cap a Gualta, on ens vam parar per segon cop i l’Enric ens
va explicar coses del pont de pedra, un cop acabat això vam anar cap el molí de Gualta i l’Enric, ens va dir que féssim fotos a tots els mecanismos.

Un cop acabat vam anar cap a Fontanilles per un camí de terra, on el Daró ens quedava a la dreta i a l’esquerra ple de camps, aquest tros ens va deixar lliures fins que arribéssim al tros de carretera asfaltada. Allà menters esperàvem vaig veure un pagès que coneixia.

Al cap d’una estona quan tots havíem arribat, vam anar cap els arrossars de Pals, i d’allà cap el mas Gelabert. L’Ibrahima va rebentar roda i ell i l’Enric van anar caminant cap a les basses den Coll. Com que els meu avis viuen aquí jo vaig guiar a la resta de gent cap a cassa meva, on els hi vaig ensenyar el meu ruc i després cap a les Basses den Coll i la desembocadura del Daró, on vam esmorzar, i allà vam trobar l’Enric que va travessar el riu amb la bici de l’Ibrahima. L’Enric va anar cap a la gola del Ter per la platja i nosaltres vam passa errant del Daró fins a travessar-lo per el pont de fusta. Després vam anar per un carril bici fins que vam arribar a les parets del càmping Delfín Verde, les vam vorejar i vam anar cap a la gola del Ter, on ens vam trobar amb l’Enric i vam fer el segon esmorzar. Finalment vam anar cap el pont, i un cop allà ja ens van deixar anar cap a casa.

Mateu Tulsà Carbó. 3r A

Optativa Tècniques de Circ

Dues hores a la setmana, 20 alumnes de segon d’ESO, cursen l’optativa de tècniques de circ durant tot aquest segon quatrimestre.

Estem realitzant una coreografia on englobarem molts aspectes, com els malabars, el plat xinès, el diablo, figures humanes, i diversitat d’acrobàcies.

Aquest vídeo és un petit recull de moments durant una classe d’aquest mes d’abril. A final de curs esperem sorprendre-us amb les coreografies grupals.

 

 

Rodaesport

El passat 13 de febrer, els alumnes de segon d’ESO de l’INS Montgrí, juntament amb els alumnes del col·legi Sant Gabriel, amb la col·laboració de l’àrea d’esports de l’ajuntament, van realitzar una jornada esportiva i recreativa a les instal·lacions del pavelló i el camp de futbol.

Els esports a tractar en aquesta jornada van ser el bàdminton i l’ultimate. Els alumnes, van practicar els dos esports, realitzant tornejos entre ells. Van jugar simultàniament 145 alumnes, practicant el bàdminton dins del pavelló i, l’ultimate, en el camp de futbol.

A la meitat de la jornada esportiva, es va fer un esmorzar conjunt de pa amb xocolata, on es va aprofitar per descansar, parlar amb companys/es de l’altre institut, fer noves amistats.

Per acabar la jornada, l’àrea d’esports, va tenir un detall, i va repartir un obsequi a cada un dels participants.

Sessió de sensibilització: esport en cadira de rodes

El passat dimarts dia 12 i dijous dia 14 de febrer, els alumnes de primer de batxillerat de l’institut, van poder gaudir d’una activitat de sensibilització sobre discapacitat física. L’objectiu d’aquesta activitat era donar a conèixer els diferents àmbits de la diversitat funcional i les seves conseqüències en la vida diària.

Aquesta sessió de primer batxillerat forma part la unitat didàctica d’aquest segon trimestre Temps lliure i activitat física. Esport per a tothom, on a part de tractar diferents discapacitats físiques o sensorials, també hem conegut i reflexionat sobre l’activitat física per salut (hàbits saludables i activitat física terapèutica), l’activitat física per a la gent gran, els pros i els contres de l’esport d’elit, i els principis i característiques de l’esport recreatiu.

En aquest dos dies de sessions de sensibilització, ens va venir un tècnic de l’entitat MIFAS. Tant l’Artur (tècnic del dimarts) com en Carles (tècnic del dijous) anaven en cadira de rodes, el primer feia relativament poc temps, i el segon uns 25 anys, per diferents motius. El que tenien en comú, es que els dos realitzaven diferents esports en cadira de rodes, i un d’aquests esports, era el bàsquet. El tècnic s’encarregava de realitzar la sessió classe; la primera part teòrica, on explicava diferents esports adaptats, la normativa del bàsquet amb cadira de rodes, i els hi donava consells per la posterior pràctica i pujada a les cadires de rodes. La segona part, és on posaven en pràctica tot allò après i vist del tècnic, alhora que s’acostumaven i agafaven confiança en un medi nou.

La classe pràctica es basava en tenir contacte amb una cadira de rodes, jugar partits de bàsquet 5 contra 5 a partir de la normativa vigent, i poder observar el que les persones amb discapacitat física han de realitzar per poder practicar esport i la importància d’aquest per totes aquestes persones discapacitades, ja que és una manera fantàstica de seguir fent tasques d’activitat física, seguir relacionant-se, conèixer persones i amistats noves, i fins i tot, jugar a nivell d’elit a partir de clubs i federacions.

Finalment, ens vam reunir tots junts dins el gimnàs i va ser un moment de reflexió, on els alumnes podien explicar les seves sensacions a sobre de la cadira, les dificultats que s’havien trobat i, també, fer preguntes més personals als tècnics.

Link per veure un vídeo de la jornada: bàsquet en cadira INS Montgrí