EDUCACIÓ FÍSICA NO GIMNÀSTICA
Ben segur que heu escoltat moltes vegades com un professor/a corregeix a un alumne/a quan aquest diu que ha fet una classe de gimnàstica.
I és que són dos termes, que si bé tenen certes coincidències, de significat diferent.
La gimnàstica (l’origen de la qual se situa a Grècia fent referència a la poca roba que duien els atletes grecs) és un conjunt d’exercicis destinats a millorar la condició física.
També parlem de gimnàstica quan ens referim a determinats esports: la gimnàstica artística (masculina i femenina) on es treballa al terra, les anelles les paral.leles, el salt de poltre, la barra fixa o la barra d’equilibri i la gimnàstica rítmica (només practicada per dones) amb les modalitats individuals i per equips i en què s’utilitza la pilota, les maces, la cinta, la corda el cèrcol.
L’educació física és una àrea de l’educació que té per objectiu millorar la forma física, mostrar diferents tipus d’activitat física i mostrar les possibilitats del cos com a medi de comunicació i expressió. Aquest objectiu s’aconsegueix mitjançant el desenvolupament de la condició física, els jocs i esports, les activitats a la natura, l’expressió corporal i, també, mitjançant exercicis de gimnàstica.
EDUCACIÓ INFANTIL
L’Educació Física en l’etapa infantil es treballa principalment sota la premisa de joc lliure i espontani, ja que amb el mateix, l’infant es mostra tal com és i exercita les seves aptituds físiques i mentals. En ocasions introduint petits jocs molt senzills i amb unes regles molt bàsiques però sempre tenint en compte l’etapa egocéntrica que presenten els infants d’aquesta edat.
EDUCACIÓ PRIMÀRIA
A la primària, l’educació física combina jocs lliures i espontanis amb jocs més dirigits i iniciacions a diversos esports. També realitzem danses de tot tipus, des de les tradicionals catalanes (fotos) fins les més modernes.