GESTIÓ EMOCIONAL

Hola  famílies,

La Generalitat de Catalunya ha creat una aplicació web de Gestió Emocional per tal de donar suport durant aquest període difícil.

La web permet fer una avaluació de la nostra salut mental, disposar d’eines per gestionar els símptomes de malestar, accedir a recursos professionals de salut mental i rebre indicacions i consells sobre què cal fer en cada situació. A més, l’aplicació proporciona un seguit de preguntes que ens poden ajudar a millorar el nostre estat d’ànim.

Us deixem l’enllaç sobre la imatge per si voleu fer-ne us.

Molts ànims i una abraçada a tots i a totes!

ENDEVINAR EMOCIONS

Hola nens, nenes i famílies,

Us proposem una nova activitat per continuar aprenent entre tots i totes de les nostres emocions.

Edat: a partir de 2n. Si es vol posar en pràctica amb infants més petits caldrà adaptar les situacions i ajudar-los.

Material: Tires de paper per escriure frases amb possibles situacions. Una capsa per ficar les frases a dins.

Activitat: Un membre de la família agafa una emoció de la capsa i ha de representar l’emoció que sentiria si es trobés en aquesta situació. Només ha de representar l’emoció, no la situació. La resta de familiars l’ han d’endevinar. Després, per torns, continuen la resta de membres de la família representant les diferents emocions.

Possibles situacions:

• Dic als pares que he arribat tard perquè he anat a veure la meva cosina, però just llavors truca la cosina que vol parlar amb mi perquè fa molt temps que no em veu.
  • Els pares em diuen que un cop passat el confinament anirem a fer un pícnic a la muntanya.
  • Estic amb un amic que està plorant perquè un cotxe ha atropellat el seu gos i l’ha fet mal.
  • Jugo amb la meva família a un joc d’endevinar emocions.
  • M’han castigat sense veure els meus dibuixos preferits per una cosa que no he fet jo.
  • M’agrada molt l’astronomia i estic mirant pel telescopi el pas d’un cometa al cel.
  • Els amics no hi són, a la tele no fan res que m’agradi i no sé què fer.
  • Miro per la finestra i veig un elefant que s’ha escapat d’un circ.
  • Estic sol/a casa, hi ha tempesta i de cop se’n va la llum i es queda tot a fosques.

EL MEU ARBRE

Hola a tothom,

Us deixem una idea d’activitat d’educació emocional per fer en família a casa.
EL MEU ARBRE
Material: un full, llapis i colors.
Activitat: Cada membre de la familia dibuixa un arbre amb arrels, branques, fulles, fruits o flors. Cal posar el nom de cada persona al full.
A les arrels cadascú escriu les qualitats i capacitats que creu que té. Per exemple: sóc treballadora.
A les branques, les coses positives que fa. Per exemple: sempre faig els deures.
A les fulles i als fruits, els èxits que aconsegueix. Per exemple: trec bones notes.
 Aquesta part de l’activitat s’ha de fer en silenci i es pot fer amb música relaxant de fons. S’ha de dedicar una estona a dibuixar i a pensar.
Després es fa una posada en comú i tothom explica als altres el seu arbre. A continuació els participants poden  afegir d’un altre color, les arrels, branques o fulles i fruits que els altres li reconeguin. Aquí s’han d’afegir paraules. Aquests arbres es poden penjar en algun lloc visible de la casa.
Amb aquesta activitat prenem consciència de les qualitats pròpies i de les dels altres i reforcem l’autoestima i l’autoimatge.
Una abraçada!

Identificació de les emocions

És molt important des de ben petits, el treball de les emocions tant a casa com a l’escola. Primerament hem d’aprendre a identificar les nostres emocions i les dels altres per tal de desenvolupar l’habilitat de controlar-les. D’aquesta manera prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives i desenvolupar l’habilitat de generar emocions positives per tal d’adoptar una actitud positiva davant la vida.

A tota l’educació infantil realitzem activitats per tal de reconèixer les diferents emocions i mica en mica anar-les expressant. Hem fet aquest mural amb cares que expressen algunes de les emocions que coneixem.

Emocions i neurociència

Neurociència i emocions són dos conceptes que van estretament lligats. Quan els sociobiòlegs busquen una explicació al rellevant paper que l’evolució ha assignat a les emocions en el psiquisme humà, no dubten a destacar la preponderància del “cor sobre el cap” en els moments realment crucials.

Les i els alumnes de  Cicle Superior han treballat el món de la neurociència i l’educació emocional creant un mural que han col·locat al passadís.

Desitgem que us agradi i us convidem a visitar el mural.