JUSTIFICACIÓ
Com cada any, s’apropa la Diada de Sant Jordi. La Diada de Sant Jordi a Catalunya és una festa que se celebra el 23 d’Abril amb el Dia del llibre i la fira de les Roses, símbols de la cultura i l’amor, i és també una jornada que reivindica la cultura catalana. És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella “com la sang” a l’estimada. A la dècada de 1930 s’hi afegeix el costum de regalar un llibre al noi, amb motiu del dia del llibre.
És una festa que se celebra molt a totes les cases catalanes, i en especial a les escoles.
Aquesta unitat didàctica està pensada per portar-la a terme durant 6 sessions d’1 hora setmanal al llarg de 3 setmanes (del 3 al 23 d’abril).
Nivell a qui s’adreça
Està adreçada als alumnes de P5.
OBJECTIUS
– Conèixer les tradicions catalanes que es realitzen durant la Diada de Sant Jordi.
– Anomenar els personatges de la llegenda de Sant Jordi.
– Utilitzar les TAC: jocs, contes, vídeos, cançons online, etc, sobre la llegenda de Sant Jordi.
– Escoltar i aprendre les cançons de Sant Jordi.
– Presentar i explicar la Llegenda de Sant Jordi.- – Crear un conte (llegenda de sant Jordi) amb un final alternatiu.
– Utilitzar el llenguatge plàstic per realitzar el marc del photocall.
– Gaudir i mostrar interés en totes les activitats.
– Participar activament en activitats proposades.
CONTINGUTS
– Festes, costums i tradicions al voltant de Sant Jordi.
– La llegenda de Sant Jordi.
– Vocabulari: rei/reina, princesa, drac, Sant Jordi, rosa, llibre, etc.
– Ús de les TAC: cançons de sant jordi (youtube), compartir un document (google sites), gravació de veu (audicity), vídeos i conte spc Sant Jordi (edu365.cat), blog, càmera fotogràfica, correu electrònic, google maps, PDI (openboard)…
CAPACITATS
Aquesta unitat didàctica intenta que cada activitat proposada sigui treballada d’una manera globalitzada, és a dir a partir del tema de la Diada de Sant Jordi es treballin totes les àrees i capacitats curriculars:
– Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma.
– Aprendre a pensar i a comunicar-se.
– Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
– Aprendre a conviure i habitar el món.