ACTIVITATS D’AVALUACIÓ, METODOLOGIA I RECURSOS

REPRESENTACIÓ DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Enviarem un correu electrònic a la residència geriàtrica Sant Domènec per concretar quin dia podem anar a fer la representació de la Llegenda de Sant Jordi.

Buscar al google maps d’adreça de la residència.

Penjar al blog de l’escola fotografies de la representació.

http://agora.xtec.cat/ceip-angel-guimera/categoria/infantil/p5/

PROGRAMES INTERACTIUS

Realitzaran de manera individual les activitats del nivell 1.Parvulari. Aquesta activitat ens servirà d’avaluació final.

  • Fer trencaclosques.
  • Relacionar.
  • Completar.
  • Buscar la parella.
  • Ordenar lletres per fer una paraula.

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/santjordi/santjordi.html

METODOLOGIA
Les sessions es desenvoluparan a través d’una metodologia activa i vivencial. D’aquesta manera els alumnes es veuran implicats i podrem treure el millor d’aquesta experiència. Pretén ser una dinàmica de treball on es potencia la recerca de noves formes de fer, millorar, modificar i enriquir els recursos didàctics del mestre, atendre a l’alumnat amb una oferta més variada de possibilitats de treball (tractament positiu de la diversitat dels alumnes), aprendre a partir d’experiències dels infants i ensenyar a tenir una actitud crítica, valorar als alumnes tal i com són, ajudant-los a reconèixer les seves capacitats i les dels altres, potenciant d’aquesta manera la seva autoestima; treballar en equip per estimular la socialització, proporcionar àmbits de treball i reflexió interdisciplinar.

Les mestres que intervindran serà la tutora, la mestra de reforç del cicle d’infantil, i la mestra de música.

El grup classe el formen 20 alumnes, es farem activitats amb mig grup, activitats per parelles i amb grup cooperatius.

RECURSOS

  • PDI (aula de P5).
  • Ordinadors (aula informàtica).
  • Càmera fotogràfica.

AVALUACIÓ

La regulació del procés es farà en els diferents moments de l’acció docent:

  • Avaluació inicial, quan planifiquen les accions, partim de la idea que el món és diferent segons els ulls que el veuen i les interpretacions que cadascú fa. Establirem diàlegs amb els nens/es, estarem oberts a comprendre “que entenen” i “com ho entenen”.
  • Avaluació formativa, quan estem desenvolupant les activitats amb l’alumnat, reorientarem la tasca que estem fent, clarificarem conceptes que veien que l’alumnat no comprèn.
  • Avaluació final, representarà una valoració del grau dels aprenentatges que els alumnes hauran aconseguit en acabar, amb l’objectiu d’adaptar els períodes educatius posteriors al nivell que hagin aconseguit.
  • Utilitzarem una graella de registre i de control.
    SEMPRE DE VEGADES GENS POC
    PARTICIPA DE MANERA ACTIVA EN LES ACTIVITATS
    REPRODUEIX EL TEXT DE LA LLEGENDA
    CONEIX LA FESTA DE SANT JORDI I ELS SEUS ELEMENTS
    UTILITZA CORRECTAMENT LES NOVES TECNOLOGIES