Amb la informació que trobeu, feu aquesta cacera
Tenim els resums de l’IES Juníper Serra, de l’IES Martí l’Humà, l’IES Dominicos i els enllaços del meu bloc.
Qui perd els orígens, perd la identitat
Amb la informació que trobeu, feu aquesta cacera
Tenim els resums de l’IES Juníper Serra, de l’IES Martí l’Humà, l’IES Dominicos i els enllaços del meu bloc.
Teniu la feina en aquest fitxer. Hi dedicarem els propers dies.Ànims i aneu recollint les aportacions dels vostres familiars.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dveQwMmhXu0&feature=related[/youtube]
ELEMENTOS DE DEBATE
¿Qué situaciones nos ayudan a entender las causa por las que algunas niñas y niños abandonan sus hogares y se van a vivir a la calle? ¿En qué medida tiene que ver con la pobreza? ¿Y con la desestructuración familiar? ¿Qué importancia crees que tiene la falta de respeto y de reconocimiento?
¿Cómo son las condiciones de vida que vemos en los barrios pobres de Medellín?
¿Cuáles son los riesgos a los que están sometidos los niños y niñas en la calle?
¿En qué medida se podría considerar que la pandilla actúa como una forma de autoprotección?
¿Por qué crees que los niños y niñas de la calle tienen esta necesidad de drogarse? Y, al mismo tiempo; ¿qué consecuencias crees que tiene esta dependencia de la droga?
La película describe situaciones de mucha violencia. ¿En qué se diferencia esta violencia con respecto a la que nos muestran muchas películas norteamericanas de acción o las de Quentin Tarantino? ¿Por qué esta violencia nos resulta tan desagradable?
¿En qué situaciones de la película vemos la importancia que tiene para estos niños y niñas disponer de una situación familiar “normalizada”? ¿Por qué el sueño de una familia “normalizada” es tan importante para ellos y ellas?
Per recuperar, cal:
A. entregar un dossier amb les següents activitats per al 2 de maig:
Tema 4. Act. 1 a 3 pàg. 66; 4 a 6 pàg. 68; 7 pàg. 69; 9 a 11 pàg. 71; 12 pàg. 72 i 13 pàg. 73.
Tema 5. Act. 1 a 5 pàg. 74; 6 a 8 pàg. 76; 12 a 14 pàg. 79; 16 a 19 pàg. 81.
Tema 6. Act. 1 pàg. 84; 3 a 5 pàg. 85; 6 a 8 pàg. 87; 10 a 12 pàg. 89; 13 a 16 pàg. 91; 17 a 21 pàg 92 i 22 i 23 pàg. 93.
B. aprovar la prova de recuperació que farem el 9 de maig. Ànims¡¡¡¡¡¡¡¡¡
Continguts tema 8
Activitats 3 pàg 114; Activitats 5 i 7 pàg 117; Activitat 10 pàg 121; Activitat 14, 15 i 17 pàg 123
Comentari article sobre els quatre grans problemes laborals.
Continguts tema 9
Activitats 1, 2, 3 i 4 pàg 127. Fitxa lliurada: “Els efectes de la globalització”
Fitxa lliurada: “Els grans centres de l’economia mundial”
Treball final “ UN AGENT ECONÒMIC GLOBAL: LES MULTINACIONALS” (1 per grup)
CIUTADANIA
Activitat documental “CHINA BLUE”
Dimarts 13 va morir Teresa Pàmies als 93 anys. Dirigent comunista i combatent antifeixista, ens deixa la seva obra literària i el seu exemple. Veieu la notícia a la premsa:
-La Vanguardia
-Público
-El Periódico
-el País
La Segona Guerra Mundial la treballarem els propers dies… Farem dues sessions introductòries i veurem el vídeo:
Després l’alumnat haurà de fer dos treballs. El primer serà individual i cadascú farà un informe “Bons i dolents a la 2a. g.M.” on amb arguments extrets dels enllaços es vegi la guerra de manera que no sigui només una història de bons i dolents:
Pel segon farem quatre grups (historiadors i periodistes) i farem un treball en grup sobre els camps de concentració i els drets humans. La proposta la teniu al link.
ALTRES RECURSOS:
També escoltarem els àudios de l’enllaç
També podem veure imatges del genocidi jueu