Cacera introductòria sobre la IIa. República

Amb la informació que trobeu, feu aquesta cacera

Tenim els resums de l’IES Juníper Serra, de l’IES Martí l’Humà, l’IES Dominicos i els enllaços del meu bloc.

Vídeos sobre drets humans, pau i sostenibilitat

Podeu veure els vídeos de Latituds a href="“&

Tenim tots els capítols, clicant aquí

Fa 81 anys es va proclamar la República Catalana

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sUu_7zqjBV8[/youtube]

FEINA SOBRE CATALUNYA I ESPANYA: 1902-1931

Teniu la feina en aquest fitxer. Hi dedicarem els propers dies.Ànims i aneu recollint les aportacions dels vostres familiars.

La vendedora de rosas per ciutadania.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dveQwMmhXu0&feature=related[/youtube]

ELEMENTOS DE DEBATE

¿Qué situaciones nos ayudan a entender las causa por las que algunas niñas y niños abandonan sus hogares y se van a vivir a la calle? ¿En qué medida tiene que ver con la pobreza? ¿Y con la desestructuración familiar? ¿Qué importancia crees que tiene la falta de respeto y de reconocimiento?
¿Cómo son las condiciones de vida que vemos en los barrios pobres de Medellín?
¿Cuáles son los riesgos a los que están sometidos los niños y niñas en la calle?
¿En qué medida se podría considerar que la pandilla actúa como una forma de autoprotección?
¿Por qué crees que los niños y niñas de la calle tienen esta necesidad de drogarse? Y, al mismo tiempo; ¿qué consecuencias crees que tiene esta dependencia de la droga?
La película describe situaciones de mucha violencia. ¿En qué se diferencia esta violencia con respecto a la que nos muestran muchas películas norteamericanas de acción o las de Quentin Tarantino? ¿Por qué esta violencia nos resulta tan desagradable?
¿En qué situaciones de la película vemos la importancia que tiene para estos niños y niñas disponer de una situación familiar “normalizada”? ¿Por qué el sueño de una familia “normalizada” es tan importante para ellos y ellas?

Recuperació de la segona avaluació de tercer d’ESO

Per recuperar, cal:
A. entregar un dossier amb les següents activitats per al 2 de maig:
Tema 4. Act. 1 a 3 pàg. 66; 4 a 6 pàg. 68; 7 pàg. 69; 9 a 11 pàg. 71; 12 pàg. 72 i 13 pàg. 73.
Tema 5. Act. 1 a 5 pàg. 74; 6 a 8 pàg. 76; 12 a 14 pàg. 79; 16 a 19 pàg. 81.
Tema 6. Act. 1 pàg. 84; 3 a 5 pàg. 85; 6 a 8 pàg. 87; 10 a 12 pàg. 89; 13 a 16 pàg. 91; 17 a 21 pàg 92 i 22 i 23 pàg. 93.
B. aprovar la prova de recuperació que farem el 9 de maig. Ànims¡¡¡¡¡¡¡¡¡

DOSSIER DEL BLOC: L’ORGANITZACIÓ ECONÒMICA MUNDIAL PER ENTREGAR L’11-12 D’ABRIL

Continguts tema 8
Activitats 3 pàg 114; Activitats 5 i 7 pàg 117; Activitat 10 pàg 121; Activitat 14, 15 i 17 pàg 123
Comentari article sobre els quatre grans problemes laborals.
Continguts tema 9
Activitats 1, 2, 3 i 4 pàg 127. Fitxa lliurada: “Els efectes de la globalització”
Fitxa lliurada: “Els grans centres de l’economia mundial”
Treball final “ UN AGENT ECONÒMIC GLOBAL: LES MULTINACIONALS” (1 per grup)
CIUTADANIA
Activitat documental “CHINA BLUE”

Video sobre globalització

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PIXpeNqnCnE&feature=fvwrel[/youtube][youtube]http://youtu.be/PIXpeNqnCnE[/youtube]

Mor Teresa Pàmies

Dimarts 13 va morir Teresa Pàmies als 93 anys. Dirigent comunista i combatent antifeixista, ens deixa la seva obra literària i el seu exemple. Veieu la notícia a la premsa:
-La Vanguardia
-Público
-El Periódico
-el País

La Segona Guerra Mundial i le seves conseqüències

La Segona Guerra Mundial la treballarem els propers dies… Farem dues sessions introductòries i veurem el vídeo:
Després l’alumnat haurà de fer dos treballs. El primer serà individual i cadascú farà un informe “Bons i dolents a la 2a. g.M.” on amb arguments extrets dels enllaços es vegi la guerra de manera que no sigui només una història de bons i dolents:
Pel segon farem quatre grups (historiadors i periodistes) i farem un treball en grup sobre els camps de concentració i els drets humans. La proposta la teniu al link.

ALTRES RECURSOS:
També escoltarem els àudios de l’enllaç
També podem veure imatges del genocidi jueu