Activitats sobre el sector primari
Per treballar el sector primari, ho farem a través d’aquestes activitats.
Preguntes del tema L’activitat econòmica
– Explica si un país amb el PIB alt té una població amb un nivell de vida alt.
-Defineix: especulació, productivitat, benefici, PIB i inflació.
-Què són els agents econòmics? Explica quins són.
-Quins tipus d’impostos hi ha? Quins són els més importants?
-Diferencia la societat anònima de la limitada.
-Explica breument els quatr grans problemes laborals.
-Quin és el capital que necessitaríem per montar un negoci com ara una agència de viatges?
-Explica com és que es produeixen diferències econòmiques entre països.
-Explica els diferents tipus de sistemes econòmics.
-Explica com funciona el sistema capitalista.
Examen recuperació primera avaluació
L’examen de recuperació el farem el proper dimecres 6 de març. Per fer-lo cal que hagueu fet i entregat les feines pendents. Sortiran cinc de les següents preguntes:
1.- ¿Quina és l’escala en què està construt un mapa sabent que 80 km en la realitat venen representats per 2 cm en el mapa?
2. Defineix:
-longitud
-latitud:
3. Explica com influencien en el clima l’altitud, latitud i distancia respecte el mar.
4- Observa els climogrames i digues a quin clima corresponen, tot fent una breu descripció:
5. .Diferencia l’Estat I la nació I posa un exemple de cadascun.
6. Explica quines són les fronteres d’un Estat.
7. Explica les funcions de l’Estat.
8. Explica per qué l’Estat espanyol és democràtic, social i de dret.
9. Explica què vol dir drets i deures dels ciutadans i en quin document es formulen?
10. Qué és l’ONU? Cóm funciona? Quins objectius té?
11. Indica quines són les desigualtats entre estats europeus.
12. Quines són les principals institucions de l’Estat Espanyol? Explica les seves funcions.
13. Explica l’expressió “estat del benestar”. Per què s’anomena també estat social? Diferencia’l de l’estat liberal.
14. Diferencia: monarquía i república i democracia i dictadura.
15..Diferencia amb exemples l’estat teocràtic, del laic i confesional.
16. Què vol dir organització territorial de l’Estat? Diferencia estat centralitzat i descentralitzat.
17. Per què són necessaris els estats? Què passaria si no existissin? Què fa el nostre estat per garantir els drets humans i resoldre conflictes socials?
18. Explica com ‘organitzen les institucions de l’Estat Espanyol.
19- Cerca a l’Atles:
1 país amb latitud nord 1 país amb latitud sud
1 país amb longitud oest 1 país amb longitud est
1 país amb latitud nord i longitud oest 1 país amb latitud nord i longitud est
1 país amb latitud sud i longitud oest 1 país amb latitud sud i longitud est
Webquest sobre ciutats
El tema de les ciutats el treballarem amb la webquest que trobareu aquí. Potser algun link no funciona bé, però aleshores cal qe en busqueu de semblants al google i els incorporeu al vostre treball. Ho treballarem en grups de tres.
Comentari d’article publicat a El País
Aquesta activitat és voluntària i servirà per pujar nota. Aneu a l’article i feu un comentari i me l’envieu.
http://sociedad.elpais.com/sociedad/2013/01/29/actualidad/1359487026_928889.html
Teniu les dades en aquests gràfics.
http://www.elpais.com/graficos/ultima/hora/poblacion/mundial/elppor/20111028elpepu_1/Ges/
Treball a tercer sobre els emigrants
Heu d’entrevistar dos emigrants… teniu temps fins el 24 de febrer. Podeu descarregar la pauta i les primeres preguntes aquí
Activitat sobre “La Ola”
EL TOTALITARISME A PARTIR DE “LA OLA”
ACTIVITATS
A partir del visionat de “La Ola” i la lectura de l’article que trobareu a http://www.xtec.es/~lvallmaj/preso/totalita.htm responeu aquestes preguntes:
1. Què t’ha semblat aquesta pel•lícula? T’ha agradat? Justifica-ho.
2. Amb quin personatge t’identifiques més? I amb quin menys? En ambdós casos, justifica-ho.
3. Què creus que és el que ha fallat en l’experiment del professor Wegner? Argumenta-ho.
4. Coneixes algun cas en el que una persona o grup es comporti de manera similar al que has observat a la pel•lícula? Explica-ho.
5. Què creus que passaria si a la teva classe es proposés un experiment d’aquest tipus? Creus que es donaria una situació semblant? Argumenta-ho.
6. Per finalitzar el treball entorn aquesta pel•lícula proposem la realizació de debats que versin sobre alguns dels temes següents. Per preparar-los heu de redactar dos arguments sobre cadascun d’aquests temes:
– El poder del grup sobre els integrants que ho componen.
– Les formes de govern que s’han desenvolupat al llarg de la història de la humanitat, i com resulta més apropiada.
– El lideratge: positiu o negatiu?
– La tolerància i la integració.
– El totalitarisme i la democràcia. Pros i contres de cada sistema.
RECUPERACIÓ PRIMERA AVALUACIÓ
Per presentar-se a la recuperació l’alumnat de 3r.A, 3r.C i 3r. D cal tenir fetes totes les tasques que inclouen :
-dossiers dels dos examens.
-treballs sobre U.E., desastres naturals, drets i deures, i eleccions de novembre de 2012.
-comentaris de les pel·lícules « Promises » i « Freedom Writers ».
També farem un examen sobre els temes « Els estats del món » i « La U.E., Espanya i Catalunya »,
Si teniu algun dubte, pregunteu al professor. L’examen el farem el dimarts 12 de febrer i les tasques cal entregar-les com a molt tard dimarts 5 i les podeu enviar per correu electrònic.
Preguntes per l’examen de població
A l’examen de població sobre la U.E., Espanya i Catalunya apareixeran preguntes del tema de la població al món. Seran algunes d’aquestes:
PREGUNTES DEL TEMA LA POBLACIÓ AL MÓN
1• • Explica les diferències entre:
a) Natalitat i fecunditat.
b) Creixement natural i real.
c) Població activa i ocupada.
2.? • Per què la taxa de mortalitat infantil es considera un bon indicador del nivell de desenvolupament d’un país? Quines diferències hi ha entre els països més rics i els més pobres?
3• Quin fet anomenem «explosió demogràfica»? Què vol dir que la població mundial envelleix?
4. Completa la taula evolució de la población des de l’any 1 fins el 2050.
5. • Quins factors expliquen l’elevada natalitat als països subdesenvolupats? I la baixa natalitat als desenvolupats?
6. Diferencia les variables demogràfiques de països desenvolupats i subdesenvolupats.
7. Explica com evoluciona la població a pa:isos desenvolupats.
8. Explica com evoluciona la població a pa:isos subdesenvolupats.
9. • Un «país molt poblat» vol dir el mateix que un «país densament poblat»? Com es distribueix la població a la Terra?
10. Fes una piràmide i comenta-la breument.
Apart, haureu d’estudiar el tema d ela població a la U.E., Espanya i Catalunya.