Disposem d’una presentació del contingut, clicant aquí.
Tb tenim altres materials com:
http://
Qui perd els orígens, perd la identitat
Disposem d’una presentació del contingut, clicant aquí.
Tb tenim altres materials com:
http://
Us convido a què durant deu minuts ompliu aquesta enquesta:
enquesta 1 https://es.surveymonkey.com/s/
1.- Explica com ‘organitzen les institucions de l’Estat Espanyol.
2. Defineix:
-longitud
-latitud:
3. Explica com influencien en el clima l’altitud, latitud i distancia respecte el mar.
4- Per què són necessaris els estats? Què passaria si no existissin? Què fa el nostre estat per garantir els drets humans i resoldre conflictes socials?
5. .Diferencia l’Estat I la nació I posa un exemple de cadascun.
6. Explica quines són les fronteres d’un Estat.
7. Explica les funcions de l’Estat.
8. Explica per qué l’Estat espanyol és democràtic, social i de dret.
9. Explica què vol dir drets i deures dels ciutadans i en quin document es formulen?
10. Qué és l’ONU? Cóm funciona? Quins objectius té?
11. Indica quines són les desigualtats entre estats europeus.
12. Quines són les principals institucions de l’Estat Espanyol? Explica les seves funcions.
13. Explica l’expressió “estat del benestar”. Per què s’anomena també estat social? Diferencia’l de l’estat liberal.
14. Diferencia: monarquía i república i democracia i dictadura.
15..Diferencia amb exemples l’estat teocràtic, del laic i confesional.
16. Què vol dir organització territorial de l’Estat? Diferencia estat centralitzat i descentralitzat.
Els qui volgueu pujar nota, podeu fer una de les següents propostes:
fer una de les activitats de l’IDESCAT sobre demografia. Aquesta activitat contarà tant per la mitjana del trimestre com per la nota final de curs.
–Activitats d’ampliació (podeu escollir dos apartats per treballar entre el 9, 10, 11, 12 i 15).
Cal enviar-les abans del 3 de desembre per valorar-les a la primera avaluació.
Us adjunto dues notícies sobre l’evolució de la població a laXina i a nivell mundial. També tenim un gràfic molt ilustratiu.
Ha causat més de 10.000 morts i segueix el seu camí destructor. Podeu llegir la notícia clicant.
Aneu a aquest link i amb les webs que us dóna i la informació de les pàgines 54 i 55 del llibre, busqueu les respostes i les entregueu al professor el proper dia de classe.
A partir del visionat de “La Ola” i la lectura de l’article que trobareu a http://www.xtec.es/~lvallmaj/preso/totalita.htm responeu aquestes preguntes:
1. Què t’ha semblat aquesta pel•lícula? T’ha agradat? Justifica-ho.
2. Amb quin personatge t’identifiques més? I amb quin menys? En ambdós casos, justifica-ho.
3. Què creus que és el que ha fallat en l’experiment del professor Wegner? Argumenta-ho.
4. Coneixes algun cas en el que una persona o grup es comporti de manera similar al que has observat a la pel•lícula? Explica-ho.
5. Què creus que passaria si a la teva classe es proposés un experiment d’aquest tipus? Creus que es donaria una situació semblant? Argumenta-ho.
6. Per finalitzar el treball entorn aquesta pel•lícula proposem la realizació de debats que versin sobre alguns dels temes següents. Per preparar-los heu de redactar dos arguments sobre cadascun d’aquests temes:
– El poder del grup sobre els integrants que ho componen.
– Les formes de govern que s’han desenvolupat al llarg de la història de la humanitat, i com resulta més apropiada.
– El lideratge: positiu o negatiu?
– La tolerància i la integració.
– El totalitarisme i la democràcia. Pros i contres de cada sistema.
Si la voleu tornar a veure, cliqueu aquí
Parlant d’Estat i nació, 30 minuts de tv3 ens ofereix aquesta visió del tema. Mireu el vídeo i feu un escrit amb tres opinions favorables i contràries al procés independentista i expresseu finalment la vostra opinió.
http://www.tv3.cat/videos/4719411/El-dilema-dEscocia
Només està disponible fins el 27 d’octubre a les 23.59 h.