Retornem amb recursos segle XVIII i revolucions

Disposem d’una presentació del contingut, clicant aquí.

Tb tenim altres materials com:

Enllaç a BBC internacional, al programa Món 324 de Canal 3/24. i un intreractiu resum de l’any:
http://www.ccma.cat/324/el-curs-del-mon/especial/2330/
REVOLUCIÓ INDUSTRIAL:   De revolució industrial, us deixo una presentació i esquemes causes i procés industrialització.
REVOLUCIÓ FRANCESA

http://unacaceradeltresorsobrelabastilla.blogspot.com.es/2010/11/les-preguntes.html

ENQUESTA FINAL PER ALUMNAT DE QUART

Us convido a què durant deu minuts ompliu aquesta enquesta:

enquesta 1 https://es.surveymonkey.com/s/LNZFQLZ

Gràcies

Recuperació primera avaluació

Examen recuperació primera avaluació

L’examen de recuperació el farem el proper dijous 6 de febrer. Per fer-lo cal que hagueu fet i entregat les feines pendents (pregunteu-li a l’Eduard quines són). Sortiran cinc de les següents preguntes:

1.- Explica com ‘organitzen les institucions de l’Estat Espanyol.

2. Defineix:

-longitud

-latitud:

3. Explica com influencien en el clima l’altitud, latitud i distancia respecte el mar.

4- Per què són necessaris els estats? Què passaria si no existissin? Què fa el nostre estat per garantir els drets humans i resoldre conflictes socials?

5. .Diferencia l’Estat I la nació I posa un exemple de cadascun.

6. Explica quines són les fronteres d’un Estat.

7. Explica les funcions de l’Estat.

8. Explica per qué l’Estat espanyol és democràtic, social i de dret.

9. Explica què vol dir drets i deures dels ciutadans i en quin document es formulen?

10. Qué és l’ONU? Cóm funciona? Quins objectius té?

11. Indica quines són les desigualtats entre estats europeus.

12. Quines són les principals institucions de l’Estat Espanyol? Explica les seves funcions.

13. Explica l’expressió “estat del benestar”. Per què s’anomena també estat social? Diferencia’l de l’estat liberal.

14. Diferencia: monarquía i república i democracia i dictadura.

15..Diferencia amb exemples l’estat teocràtic, del laic i confesional.

16. Què vol dir organització territorial de l’Estat? Diferencia estat centralitzat i descentralitzat.

 

 

Activitats voluntàries d’ampliació

Els qui volgueu pujar nota, podeu fer una de les següents propostes:

fer una de les activitats de l’IDESCAT sobre demografia. Aquesta activitat contarà tant per la mitjana del trimestre com per la nota final de curs.

Activitats d’ampliació (podeu escollir dos apartats per treballar entre el 9, 10, 11, 12 i 15).

Cal enviar-les abans del 3 de desembre per valorar-les  a la primera avaluació.

 

Més dades sobre població

Utilitzarem aquest material:

Vídeo sobre el canvi xinès en la política del fill únic.

Piràmides de població interactives del món.

Pàgina de l’INE amb resum de l’estudi de la població espanyola 2013-23. 

Notícia a El País sobre les projeccions de població espanyola fins al 2023. 

 

Dues notícies sobre la població mundial

Us adjunto dues notícies sobre l’evolució de la població a laXina i a nivell mundial. També tenim un gràfic molt ilustratiu.

Un nou tifó a Filipines

Ha causat més de 10.000 morts i segueix el seu camí destructor. Podeu llegir la notícia clicant.

Cacera del tresor: LES INSTITUCIONS DE GOVERN D’ESPANYA

Aneu a aquest link i amb les webs que us dóna i la informació de les pàgines 54 i 55 del llibre, busqueu les respostes i les entregueu al professor el proper dia de classe.

EL TOTALITARISME A PARTIR DE “LA OLA”

ACTIVITATS

A partir del visionat de “La Ola” i la lectura de l’article que trobareu a http://www.xtec.es/~lvallmaj/preso/totalita.htm responeu aquestes preguntes:

1. Què t’ha semblat aquesta pel•lícula? T’ha agradat? Justifica-ho.

2. Amb quin personatge t’identifiques més? I amb quin menys? En ambdós casos, justifica-ho.

3. Què creus que és el que ha fallat en l’experiment del professor Wegner? Argumenta-ho.

4. Coneixes algun cas en el que una persona o grup es comporti de manera similar al que has observat a la pel•lícula? Explica-ho.

5. Què creus que passaria si a la teva classe es proposés un experiment d’aquest tipus? Creus que es donaria una situació semblant? Argumenta-ho.

6. Per finalitzar el treball entorn aquesta pel•lícula proposem la realizació de debats que versin sobre alguns dels temes següents. Per preparar-los heu de redactar dos arguments sobre cadascun d’aquests temes:

– El poder del grup sobre els integrants que ho componen.
– Les formes de govern que s’han desenvolupat al llarg de la història de la humanitat, i com resulta més apropiada.
– El lideratge: positiu o negatiu?
– La tolerància i la integració.
– El totalitarisme i la democràcia. Pros i contres de cada sistema.

Si la voleu tornar a veure, cliqueu aquí

El dilema d’Escòcia

Parlant d’Estat i nació, 30 minuts de tv3 ens ofereix aquesta visió del tema. Mireu el vídeo i feu un escrit amb tres opinions favorables i contràries al procés independentista i expresseu finalment la vostra opinió.

http://www.tv3.cat/videos/4719411/El-dilema-dEscocia

Només està disponible fins el 27 d’octubre a les 23.59 h.